• 0

Starterskrediet met BKR

Hoi,

 

Ik wil samen met mn partner een eigen onderneming beginnen. We hebben door professionals een ondernemingsplan op laten stellen en de financiele prognose ziet er goed uit. Nu is mijn partner BKR geregistreerd. Hij heeft een tijd de aflossingen van zijn PL niet afgelost. Inmiddels (vorig jaar) is de schuld volledig ingelost. Ik ben wel bang dat dit problemen gaat geven bij de bank wanneer wij een starterslening van ong. 60.000,00 willen afsluiten. Is het mogelijk dat er een derde borg staat voor hem???

 

Heeft iemand hier ervaring mee of tips???

 

Ik hoor graag.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Was in het verleden wellicht nog een mogelijkheid om een BKR- melding ter discussie te stellen, dan zal dat heden ten dagen een stuk lastiger zijn en voor een financier aanleiding zijn geen kredietrelatie aan te gaan.

Het gaat hier om een vertrouwensvraag en die is niet te repareren met een borgtocht.

 

Zijn er mogelijkheden ( bijvoorbeeld in de vorm van 'n éénmansbedrijf), om zonder die partner op te starten en met hem/haar andere afspraken te maken om toch samen voor die plannen te gaan. Zodra het krediet is ingelost, of als die melding is weggegumd ( ná 5 jaar!), kan je die partner er inhijsen. Daar zitten weer andere halen en ogen ( fiskaal) aan, maar die zijn in beperkte mate in te schatten en op te lossen natuurlijk afhankelijk van de omstandigheden.

 

Link naar reactie
  • 0

wij een starterslening van ong. 60.000,00 willen afsluiten. Is het mogelijk dat er een derde borg staat voor hem???

 

Heeft iemand hier ervaring mee of tips???

 

Ik hoor graag.

 

 

 

Veel financiële instellingen zoals Bizner bank hebben een automatisch afwijs systeem. Mijn bank (ABN-AMRO) ging verder en vroeg om de documenten die je kan opvragen bij het BKR om de registratie aan te tonen. Mijn registratie ging om een herstelde en daarom was het geen probleem om in aanmerking te komen voor een (starters)krediet. (November 2008)

 

Een goed onderbouwd plan en een goede babbel doet wonderen, nog steeds!

 

 

Entrepreneur, MotoGP fanalist, Owner scooterking the Hague, Living in Amsterdam.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik wil samen met mn partner een eigen onderneming beginnen. We hebben door professionals een ondernemingsplan op laten stellen en de financiele prognose ziet er goed uit. Nu is mijn partner BKR geregistreerd. Hij heeft een tijd de aflossingen van zijn PL niet afgelost. Inmiddels (vorig jaar) is de schuld volledig ingelost. Ik ben wel bang dat dit problemen gaat geven bij de bank wanneer wij een starterslening van ong. 60.000,00 willen afsluiten. Is het mogelijk dat er een derde borg staat voor hem???

 

Heeft iemand hier ervaring mee of tips???

 

Ik hoor graag.

 

 

Aangezien jullie niet zo'n heel hoog bedrag nodig hebben zou ik eens gaan praten met de ING, zij hebben een starterskrediet tot 100k welke je met een goed onderbouwd plan snel kunt afsluiten zonder (extra) zekerheden. Ik heb hier in ieder geval positieve ervaringen mee.

Link naar reactie
  • 0

Kijk even op onderstaande link, het is een nieuw initiatief van EZ waar men niet kijkt naar het verleden maar alleen naar het ondernemersplan.

Het gaat tot max. 35.000 p.p.

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=15;action=display;threadid=23630

 

Leuk initiatief. Even doorlezen. Maar ik heb een BKR verleden. Wordt moeilijk denk ik.

 

Men zegt dat het er juist is voor mensen met een verleden.

Link naar reactie
  • 0
Men zegt dat het er juist is voor mensen met een verleden.

 

Klopt. Qredits is in het leven geroepen om het principe van microfinanciering, financiering tot 35.000,-, in Nederland op gang te helpen. Een goed plan is daarbij belangrijker dan een eventuele BKR-registratie.

 

Op EigenBaas.nl, de site van het Kenniscentrum Microfinanciering, kun je via de postcodezoeker zien welk initiatief zich richt op jouw geografische gebied. Bij hen kun je vervolgens aankloppen voor financiering of voor borgstelling.

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg volgende week dinsdag iemand van Qredits op bezoek.

Aan de hand van mijn ondernemersplan en jaarcijfers 2007/2008 ben ik gebeld voor een afspraak.

Heb de spullen vorige week opgestuurd dus vind dat ze erg snel actie ondernemen.

 

Bij mijn eigen bank nog steeds niets concreets vernomen en dat is toch al 4 weken terug ingediend.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.