• 0

Verkopen onder de adviesprijs van mijn leverancier: kan dit?

Beste mensen,

 

Als ik een product inkoop, zeg voor 80 euro. Dan stelt mijn leverancier dat ik dit product voor 100 verkoop.

 

Op welke manier kan ik nou een leuke actie bedenken. Kan een leverancier iets beginnen als ik het product voor onder de 100 veroopt.

 

Waar liggen hier mogelijkheden, of zijn die er niet.

 

Ik zou graag wat acties bedenken om klanten te trekken.

 

Bedankt voor je reactie!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat wil je bereiken met die actie ? Als je het als een marketingactie ziet mag het wat geld kosten en is je marge misschien minder belangrijk. Wil je geld verdienen met je marge zul je dus van die 20,- (of lager) bruto winst na moeten gaan of je na aftrek van alle kosten nog iets zult overhouden. Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk maar dat zul je zelf na moeten gaan. Succes.

www.reith.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je een leuke actie wil gaan beginnen kan je gewoon het beste met de leverancier gaan praten. Als je er advertenties voor gaat plaatsen zal de leverancier de exposure voor hun product best interessant kunnen vinden. Sommige willen zelfs mee betalen of de goederen voor een lagere inkoop prijs aanbieden, zeker gezien het feit dat je er wellicht flink wat wil inkopen.

 

Afhankelijk van het soort product en leverancier zal een tijdelijke actie niet vaak een probleem zijn. De concurrent zal zeker gaan klagen bij de leverancier, overleg is dus belangrijk!

 

Je mag zelf je verkoopprijs bepalen alleen zijn er veel leveranciers die je niet meer zullen leveren als je niet eerst overlegd.

Succes!

Link naar reactie
  • 0

ik weet niet wat je verkoopt maar als je adviesprijs bindend is en/of dit te bewerkelijk is, denk dan eens aan bijverkoop?

Bijv. als je nu een kachel koopt voor 100€ krijg je er voor €20,00 houtblokkken bij.

Die houtblokken haal je dan elders en zorg je dat je niet vast zit aan een bepaalde adviesprijs.

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Het ligt inderdaad aan de voorwaarden. Ik kan me goed voorstellen dat leveranciers op deze manier werken. Denk bijvoorbeeld is aan kledingmerken. Een paar Nike schoenen of iets vergelijkbaars. Het is voor Nike het meest interessant als het eerste half jaar de schoenen overal minimaal 100 euro kosten. Zo is de concurrentie natuurlijk ook wat eerlijker. Zie een mediamarkt die enorm groot inkoopt, die zou dan altijd een lagere prijs kunnen bieden.

 

Ik zou niet blij zijn als ik als winkelier 100 moet vragen en mijn buurman mag tijdelijk 90 vragen!

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat tijdelijke acties vaak geen probleem zijn als je dit netjes even vraagt.

Ik heb elke 2 weken een aantal artikelen in de aanbieding en er is geen leverancier die daar moeilijk over doet.

Wel vraag ik dit altijd even na tijdens het kennismakingsgesprek met de leverancier.

 

Vooropgesteld is het wettelijk natuurlijk zo dat adviesprijzen nooit bindend kunnen zijn maar is het tegelijkertijd wel gebruikelijk dat er een bepaalde marge wordt gehanteerd.

Als jou leverancier aangeeft zo'n marge te hanteren en je gaat daar structureel onder zitten kan je erop wachten dat de leverancier aangeeft niet meer te willen leveren.

 

Je zult dus echt in overleg moeten met de leverancier zelf, zij kunnen aangeven hoe belangrijk die marge voor hun is en hoeveel speelruimte je hebt.

 

Daarnaast moet je, zoals gezegd, goed bedenken hoeveel marje je zelf wilt en moet maken om winst te draaien.

 

Succes!

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

Even een voorbeeld:

 

Vriend van mij heeft een scooterzaak in Amsterdam. De meeste scooterdealers verkopen onderdelen voor belachelijke prijzen maar hij verkoopt dezelfde onderdelen en accessoires voor dezelfde prijs zoals deze bij webwinkels te koop zijn. Webwinkels verkopen meestal op de grens. Je kan daar alleen onder blijven door het geven van korting/acties, bijvoorbeeld: 10% korting bij aankoop van twee, bedenk iets creatiefs!

 

Dus vraag de marge bij je leverancier op en bedenk wat creatiefe kortingsacties.

 

 

Patrick

Entrepreneur, MotoGP fanalist, Owner scooterking the Hague, Living in Amsterdam.

Link naar reactie
  • -1

Vreemd dat ik geen bericht heb gehad dat er op dit topic is gereageerd.

 

 

Ik lees nu pas al jullie reactie, waarvoor dank.

 

 

 

Ik zal alle ideetjes eens goed lezen. iig bedankt voor het mee denken.

De leverancier heeft inmiddels aangegeven dat je wel wat met de adviesprijs kan doen...dus datis positief!

 

 

Heeft iemand ervaring met het 'aangeven' van een concurrent die echt vreemde prijzen hanteert?

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.