• 0

Kleinschalig importeren voor een webwinkel

Hoi,

 

Ik ben betrekkelijk nieuw met het fenomeen 'handelen' maar heb hier veel interesse in. Ik heb wat importeurs gevonden van braziliaanse producten die ik kleinschalig in Nederland via een webwinkel wil gaan verkopen.

 

Nu zijn mijn vragen:

 

a) Kan ik als particulier importeren vanuit Brazilie?

b) Moet ik als kleinschalig importeur geregistreerd zijn als zelfstandig ondernemer/ B.V.?

c) Wat zijn de gangbare percentages belastingen en vervoerskosten? Hier bedoel ik mee; als ik 80 euro per product inkoop (tassen) hoeveel belasting betaal ik hier ongeveer over?

 

Alvast bedankt.

 

Groet, Alexander

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je een webwinkel wilt beginnen moet je bij de KVK ingeschreven zijn, dit hoeft niet als BV eenmanszaak of zo is ook prima.

 

Wil je dat niet dan kan je ook als particulier handelen maar dan via sites als marktplaats enzo.

 

Afhankelijk van het bedrijf waar jij het koopt kan je ook gewoon als particulier importeren.. hier zijn invoerrechten en btw e.d. over verschuldigd. (het verkopende bedrijf moet wel aan particulieren willen verkopen uiteraard)

 

Ga voor jezelf eerst goed na of je dit als bedrijf wilt doen, of als hobby via marktplaats e.d.

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties, ik wil het eerst als hobby doen. om het forum niet teveel te vervuilen wil ik meteen met nog een vraag verder gaan.

 

Om te bekijken of een website/webshop wholesale betrouwbaar is zoek ik meestal op google of kijk ik bij fraudwatchers. Ik weet dus ook dat het merendeel van electronica allemaal fake is wat uit china komt. Nu heb ik echter een website gezien (www.myeglobal.com) waar ik geen enkele negatieve reactie op internet over kan vinden. er word veelal al aangegeven door de verkoper dat het om replica's gaat, wat het vertrouwen opwekt. Nu worden er op deze portal ook 'oprechte' merk producten aangeboden tegen lage prijzen en ik weet niet wat ik hier van moet denken. Het klinkt altijd te mooi om waar te zijn.

 

kortom heeft iemand ervaring met myeglobal??

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.