• 0

2 bv en een holding

Hallo allemaal,

 

mijn vraag is eigenlijjk : ik heb al 3 jaar een bv .vorige jaar heb ik een holding en een werk bv opgericht die nu acktif is

maar de eerste bv ging niet echt goed als het zo gaat failisement is aan de deur .als de ene bv fait gaat word de holding en de werk bv verantwordelijk gesteld ze hebben onderling geen zaken gedaan

 

kan iemand mij helpen met zijn ideen aub

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

In beginsel staat iedere BV op zich. Daar zijn echter uitzonderingen op, zoals bij bestuurdersaansprakelijkheid en fiscale eenheden, etc.

 

Wie is aandeelhouder van de BV die slecht draait, en/of is de BV die slecht draait aandeelhouder van 1 van de andere BV's?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Dan zie ik op het eerste gezicht geen redenen waarom de andere BV's meegetrokken zouden worden. Het zou natuurlijk wel kunnen dat schuldeisers jou persoonlijk aansprakelijk willen stellen op grond van bestuurdersaansprakelijkheid. Het is daarom wel verstandig om vroegtijdig aan de bel te trekken om de schade te beperken.

 

Maak anders ook even gebruik van de zoekfunctie rechtsboven, en zoek op bestuurdersaansprakelijkheid, dan zal je al meer informatie tegenkomen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Zonder schuldeisers zul je niet zo snel failliet gaan.

 

Wat voor correcties van de belastingdienst verwacht je, dat je zo'n hoge aanslag als gevolg van een boekenonderzoek aan ziet komen? Vaak is het handig daar een adviseur bij in te schakelen, die weet wat de belastingdienst nodig heeft. Dat kost wel wat, maar levert uiteindelijk meestal veel meer op.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 296 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.