• 0

Ik wil Nederland veroveren met 'mijn automaat', maar hoe!?

Hallo ondernemers,

 

Momenteel ben ik druk bezig om voor een bepaalde automaat in Nederland het agentschap te krijgen

Het gaat om een soort condoomautomaat, wel een totaal ander product, het heeft niets met condooms danwel sex te maken. Ik laat graag in het midden waar het precies om gaat aangezien ik niet graag naast het net vis.

 

Hier wat facts:

[*]Aantoonbaar succes in land van herkomst, wat vergelijkbaar is met onze maatschappij

[*]Heel veel marketingmogelijkheden tevens veel mogelijk voor freepublicity

[*]Mogelijkheden zijn legio

[*]Relatief lage investing, het gaat niet om 10k maar we praten ook niet over tonnen

[*]Je krijgt het alleenrecht voor Nederland

[*]Enorm veel afzetmogelijkheden

 

Gezien mijn ervaring wil ik dit niet alleen gaan doen. Kortom, ik kom graag in contact met mensen met ervaring waarbij er evt. de mogelijkheid er is om samen te werken. Ik heb al het nodige op papier.

 

Ik ben ook opzoek naar mensen met wie ik over het idee kan sparren en mij daarop feedback kunnen geven.

 

 

GR. Elmer

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Ik draag zo'n ding niet snel, in de stad doe ik wel even een koffietje ofzo als het echt zo'n takke weer is of pak een taxi maar een paraplu zou ik meteen kopen. Daarnaast is een paraplu zichtbaarder, het valt op in een automaat. Als tussen wat andere automaten een automaat staat met kleine kokertjes valt dat toch minder op denk ik. En je moet het hebben van de impuls aankopen dus wel een belangrijk punt denk ik!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ander ding waar ik aan zat te denken voor je om redelijk risicovrij te testen: Huur zo'n machine als marktonderzoek. Beter kan je het niet krijgen!

 

http://www.automaten-automaat.be/broodautomaat.html bijvoorbeeld.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Die poncho's geloof ik niet in. Ook als reclame object vind ik een paraplu 100% beter.

Ik ga met de tegenpartij in gesprek om te kijken of ik wat automaat kan huren of lenen voor het haalbaarheidsonderzoek. Dan worden dingen veel meer concreet.

 

Hoe kijken jullie tegen dat voorstel aan? Het lijkt mij redelijk gebruikelijk dat zoiets mogelijk moet zijn.

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels heb ik een oud contact uit China weer ingeschakeld die in deze business zit.

Verder heb ik alle octrooien die voorhanden waren doorgepluisd en het ziet er zelfs naar uit dat ik met een fabrikant in China kan gaan samenwerken.

Hierdoor kan ik straks gewoon zelf de paraplu's importeren en hoef ik ze niet bij Umbrolly af te nemen.

Hierdoor is je marge veel beter. Inkoop 0.80 - 1.00 dollar. Dan kom ik uit op 1 euro incl. vervoerskosten ed.

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Of ze daar op zitten te wachten. Hun verdienmodel zal vooral in de levering van de paraplu's liggen, niet in de machines.

 

walter,

 

Ik probeer juist Umbrolly links te laten liggen en zaken te doen met een bedrijf wat mij enkel de automaat levert zonder verdere ristricties.

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels ben ik bezig met een plan van aanpak voor het haalbaarheidsonderzoek en ben ik de onderzoeksvragen aan het bedenken.

 

Nu zien deze er als volgt uit:

•   De afzet toereikend blijkt te zijn;

•   De vraag voldoende aanwezig is;

•   Er voldoende A1 en A2 afzetlocaties verworven kunnen worden;

•   Het samenwerken met grote partijen tot de mogelijkheden behoren;

•   Het financieel haalbaar blijkt te zijn;

 

Ik ben benieuwd wat jullie van deze onderzoeksvragen vinden en of ik een essentiële vraag over het hoofd zie.

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad een product waarvan je jezelf afvraagt waarom het er nog niet is. Dat kan zijn omdat je de eerste (hier) bent die het bedenkt maar ook dat het niet gewoon niet haalbaar is. Erg goed dus om eerst een haalbaarheidonderzoek te doen.

 

Op papier maar veel belangrijker volgens mij is een test in de praktijk. Niet alleen of mensen kopen maar hoeveel ze kopen en tegen welke prijs.

 

Test bij voorkeur onder optimale omstandigheden. Dus in een station met heel veel kapitaalkrachtig publiek in een stad waar het vaak regent en op een locatie waar het publiek ziet/hoort dat het regent. Je moet het vooral hebben van dagen dat het publiek verast wordt met regen. Als het in de ochtend regent hebben veel mensen natuurlijk een paraplu bij zich. Ook moet er geen concurrentie zijn van een kiosk die bij regen slim een bak paraplus opstelt.

Het kopen moet erg snel kunnen dus bij voorkeur veel betalingsmogelijkheden. Ook weer niet te snel want een korte rij trekt klanten. Ik zou experimenteren met diverse prijzen om tot een optimale prijs / afzet te komen. Bij voorkeur is het publiek op de hoogte van het bestaan voor het nodig is.

 

Alles op een rijtje denk ik dat het er maar een aantal (vooral) middagen zijn waar je je slag moet weten te slaan en dat het veel ingewikkelder is dan het in eerste instantie lijkt. Ik denk dat een reisje naar Engeland waar praktijkervaring is van onschatbare waarde kan zijn. Wellicht kan je samenwerken bij de inkoop.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Elmer,

 

een automaat inclusief vaste aansluiting en plaatsing is naar mijn smaak veel te duur voor dit doel. Het is een product wat slechts op incidentbasis verkoopt. Ik denk dat je beter een goedkoop display kunt ontwikkelen wat retailers en horeca 'op-het-moment-dat' te voorschijn kunnen halen bij kassapunten.

 

Als je de producten vervolgens specifiek kunt 'branden' (bedrukken van paraplu's en display) voor de afzetpunten dan verkoop je direct eenheden van enkele tientallen regenschermen. Afwikkeling van consumententransacties moet je niet naar je toehalen. Ik zou als verkooppunten kiezen voor apotheken, kapperszaken e.d. (plaatsen waar mensen noodgedwongen naartoe gaan) of voor plaatsen met veel traffic (fastfood, koffiecorners, supermarkten, evenementen?). Enige locatie waar ik je product of dienst vanuit de automaat zie slagen, is een omgeving als de Arena Boulevard of AHOY en natuurlijk stations (fietsenstallingen), waar veel mensen via OV of vervolgvervoer vertrekken.

 

Groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels een behoorlijke tegenvaller.

Net eindelijk een normaal gesprek gehad met de eigenaar van Umbrolly's. Inmiddels is er sinds een half jaar een bedrijf wat samenwerkt met Umbrolly's in Nederland. Dit bedrijf gaat mij vandaag bellen als het goed is. Ze schijnen al verkooppunten te hebben in Rotterdam en het is een bedrijf wat diverse automaten op de markt heeft in Nederland.

Ik vraag me af dat als ik nog wel automaten mag verkopen, ik zo'n race kan winnen..

 

Verder geeft Umbrolly's aan dat ze patenten hebben, alleen hebben diverse bedrijven patenten op parapluautomaten.

Ik denk dat ik komende week me eerst verder moet gaan verdiepen of het nog wel mogelijk is om een parapluautomaat hier te verkopen. Ik wist al wel dat Umbrolly's patenten had echter zijn deze niet terug te vinden op espacenet en zie je wel veel andere patenten op parapluautomaten.

 

Al met al een behoorlijk domper voor de dinsdagmorgen!

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 1

Het begint erop te lijken dat ik moet gaan stoppen met de parapluautomaat.

Sinds afgelopen week zijn er voor mij echt een aantal ''No go's'' ontstaan.

 

Rechtszaak: Op het moment dat er inderdaad een rechtszaak zou komen ligt de boel denk ik een jaar stil. De kosten van een internationale zaak wil ik niet betalen aangezien dat minimaal 5000 euro is en dat kan makkelijk 2 3 keer zoveel worden.

 

Concurrentie: Verder is mijn positie enorm verzwakt doordat Umbrolly een deal heeft gesloten met een Nederlands bedrijf. Die schijnen inmiddels automaten in Rotterdam geplaatst te hebben. Een samenwerking met dit bedrijf zie ik niet zitten aangezien je bij Umbrolly de paraplu's moet afnemen waardoor je marge nog maar 50% is.

 

Toekomst: Aangezien ik over anderhalf jaar afgestudeerd ben en dan fulltime wil ondernemen wil ik deze tijd goed benutten om iets moois op te zetten daarbij vormt de parapluautomaat een groot risico waardoor ik straks niets heb opgebouwd.

 

Verder bestaat er op dit moment veel onduidelijkheid over het patent. Het bedrijf waar ik mee wil samenwerken in China heeft mij de patentnummers doorgegeven. Deze kan ik nergens terug vinden op Espacenet, ook het patent van Umbrolly kan ik niet terug vinden.

 

Ik denk dat ik enorm veel tijd heb vergooid, maar gelukkig heb ik wel enorm veel geleerd van dit project.

Het zou al de tweede keer worden dat ik net naast het net vis. Een paar jaar geleden was ik net een week te laat met een agentuur voor zaklampen met ledverlichting en nu dit weer.

 

Wat is ondernemen soms kl.....! >:(

 

 

Daar gaan de ideeën.....

cokubv001.jpgcokubv003.jpgparapluq.jpg

 

 

 

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Beste Elmer,

 

wat is er mis met een minder geavanceerd verkoopdisplay, wat eerder is geopperd? Afgelopen week heb ik van een ietwat eigenwijze ondernemer nog de quote gehoord: "Ondernemen is een feestje! Concurrentie is geen probleem, zolang ik maar het grootste stuk van de taart pak!".

 

Waarom ben je er nog niet achter wat er in Rotterdam gebeurt? Waarom word je geen partner bij dit initiatief? Dit getuigt niet bepaald van ondernemerszin.

 

Verder vind ik het lovenswaardig dat je je kansen goed afweegt en dit in ieder geval als leerervaring ziet! Ga eens praten met de Senz mensen, die zoeken nog versterking op het gebied van marketing en sales.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie.

Ik ben ook van plan om in contact te komen met de partij uit Rotterdam. Zij hebben een contract met Umbrolly waarbij zij verplicht worden gesteld om de paraplu's af te nemen bij Umbrolly wat de marge enorm drukt. Hier zit ik zelf niet op te wachten aangezien winst draaien dan wel enorm lastig gaat worden.

 

Ik denk dat het ook heel erg lastig wordt om een concurrent te hebben in de aanloopfase met dit type automaat. Aangezien je allereerst de potentiele koper ervan op de hoogte moet stellen dat hij bij regen een paraplu koopt uit de automaat net zoals hij dat nu doet met een blikje cola.

Als ik zo'n marketingcampagne ga opzetten spek ik mijn concurrent. Ook is het 'nieuwe' eraf wat enorm veel aan freepublicity zal schelen, wat een essentieel onderdeel zou zijn in de campagne.

 

Verder zal ik bij een minder geavanceerd verkoopdisplay het zelfde probleem houden qua rechtszaak. Ik was al van plan om te werken met een verplaatsbare automaat die winkeliers etc. buiten konden plaatsen bij regen.

 

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

De verwachte verkoopprijs zou 3 euro bedragen.

In een winkel kost het tussen de 2 en 6 euro, een zeer acceptabele prijs dus.

Het argument wat je aangeeft dat je enkel een plu koopt als het mogelijk gaat regenen gaat toch ook op voor een poncho.

Zoals je hebt kunnen lezen is een paraplu als marketinginstrument veel interessanter. De atractiviteit van een poncho is ook vele malen lager omdat het niet gangbaar is om in een poncho naar je werk te gaan en een paraplu in de hand wel.

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • -1

HOi,

 

Ja en toch ben ik van mening dat zo'n automaat met poncho's het uitstekend doet bij evenementen: concerten buiten, voetbalstadions, koninginnedagen etc.

Meeste mensen zijn vaak voorbereid op een bui.die kleine groep die dat niet is, neemt genoegen met een poncho. als ze maar niet nat worden.

De mensen die naar werk gaan houden er denk ik echt wel rekening mee.

 

Een paraplu is minder milieuvriendelijk. want als ze zo goedkoop zijn, dumpen mensen ze ook vaker als de bui over is en ze zijn bijv een datje weg oid.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.