• 0

Marktplaats voor ideeën?

Beste mensen,

 

Met een vriend/zakenpartner heb ik een idee voor een website, maar we weten niet echt of daar behoefte aan is, daarom aan jullie de vraag om commentaar op onderstaande.

 

Bedrijven zijn constant bezig met innoveren, octrooien worden aan de lopende band aangevraagd. In Nederland zijn veel uitvinders met soms slechte, maar vaak ook goede ideeën die de bedrijven niet bereiken. Als je nu een website maakt waarop uitvinders en bedrijven elkaar treffen, een database met ideeën zeg maar, dan komt de uitvinder met advies en misschien wel verkoop een heel eind verder en kunnen bedrijven nog meer innoveren.

 

Ik ben benieuwd naar jullie commentaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

M.b.t je innovatie idee ben ik het met Andreas eens. Ideeen zijn redelijk gemakkelijk te bedenken, zelfs de beste ideeen zijn vaak op ingevingen gebasseerd. Het is de implementatie van dat idee, de persoon die er achter staat, de timing van de markt en nog een paar duizend variabelen die er voor zorgen dat je idee een succes wordt of niet. Hierdoor is de waarde van een idee enorm flexibel. Voor de uitvinder is het al snel miljoenen waard maar is dat het ook voor de rest van de wereld?

Ik ben zelf een groot fan van http://www.idea-a-day.com/ en Trendwatching. Inspiratie om leuke ideeen te gaan implementeren.

 

M.b.t. je andere idee zit je wederom met het kritische massa probleem waar Bas het zo goed over had. Een leuk voorbeeld vind ik de Apple App store. Je kan daar erg gemakkelijk feedback geven op duizenden apps maar de kwaliteit van de feedback is vaak of 5 sterren of 1. Niet erg waardevol. Om een kritische consumenten site op te zetten moet je tijd hebben en volgens mij in het begin niet al te veel winstoogmerk hebben.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het opzich een heel aardig idee is. Heel belangrijk is wel hoe je de ideeën denkt te gaan beschermen. Mensen lopen nu eenmaal niet graag te koop met zaken als deze gemakkelijk 'af te pakken' zijn.

 

Heb je over je verdienmodel nagedacht?

 

Mvg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.