• 0

dollarrekening / omwisselen EUR/USD

Allen,

 

Ik ben een manchetknopenboer en mijn inkoop geschied in US dollars. Ik zou graag willen weten welke bank de meest voordelige wisselkoers hanteert en/of het mogelijk is om een dollarrekening te openen? Ik heb zo een idee dat de grootbanken een vrij grote spread hanteren. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

 

Een vriendelijke groet,

 

Tom

A journey of a thousand miles begins with a single step, Lao Tze

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tom,

 

Een dollar rekening openen zal bij de meeste grotere banken geen probleem zijn.

Beste wisselkoers? Jij moet dus dollars met euros aankopen om de Yanks te betalen?

Probeer een 'kleine' ondernemer te vinden, die juist naar Amerika exporteert en dus maandelijks dollars moet omwisselen naar euros. Misschien lokale diamantairs...? Of wellicht winkeliers in de P.C. Hooftstraat, waar misschien zo hier en daar cash met dollars wordt betaald? Die dollars stort je dan weer bij je eigen bank op je dollar rekening.

 

Die grote spread zullen de banken i.d.d. wel hanteren.

Want neem maar van mij aan: de Amerikaanse dollar gaat dit jaar zwaar onderuit.

Dwz. tussen de 30 en 50% ten opzichte van de euro.

[Hoe ik dat zo stellig durf te beweren? Ik weet wie er in Amerika aan de touwtjes trekken -- Obama zeker niet -- en ken hun agenda. ]

 

Good luck!

Link naar reactie
  • 0

Schoenmaker hou je bij leest. Handelen in valuta en speculeren op koersveranderingen is een vak apart en ook nog eens een erg moeilijk en risicovol vak. Ik zou gewoon EUR - USD transacties doen, als je probeert in te spelen op koersveranderingen wordt het waarschijnlijk niet goedkoper. Je zou jezelf eventueel nog kunnen indekken tegen koersveranderingen, maar dat is relatief duur voor een kleine ondernemer. Het geeft je wel zekerheid over een langere periode.

Link naar reactie
  • 0

Helemaal mee eens Innovateur...

 

Dollar handel is risky. De dollar gaar zekers klappen krijgen dit jaar.

 

Zo snel mogelijk naar euro's wisselen als je USD ontvangt en tot het allerlaatste moment wachten met betalen in USD ;)

 

Elke dag is er een, en de koers id kunstmatig opgekrikt wat de realiteit niet meer raakt. 30% eraf dit jaar is zeker mogelijk.

 

Success!

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

omdat ik niet alle details van je business ken, hierbij mijn praktijk

uiteraard een USD en een € rekening, en ik heb ook een RMB rekening overigens.

 

inkoop geschiedt in USD, en RMB en verkoop in € en USD. nou de USD in- en verkoop is makkelijk te overzien.

 

ik heb een overschot aan USD, dus ik verkoop op termijn een pluk tegen een tarief dat ik in mn kostprijs calculatie heb opgenomen.

dan raakt het niet mn kostprijs of mn marge en ik weet ik vooraf waar ik aan toe ben op die datum

 

dat kun je andersom (jij zult meer € hebben dan USD begrijp ik) ook doen.

 

ofwel op termijn tegen een tarief dollars kopen, die verhouding gebruiken in je kostprijs tbv je verkoopsprijs nivo

 

das geen speculeren (niet doen, kan zo maar fors fout gaan) maar risico afdekken, en de hoogste verkoopsprijs wil je toch altijd halen, dus daar veranderd niets aan de bedrijfsvoering.

 

de koers vd dollar is van zoveel zaken en emoties wereldwijd afhankelijk, daar gaan wij niets aan beinvloeden .

succes

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Allen,

 

Ik ben een manchetknopenboer en mijn inkoop geschied in US dollars. Ik zou graag willen weten welke bank de meest voordelige wisselkoers hanteert en/of het mogelijk is om een dollarrekening te openen? Ik heb zo een idee dat de grootbanken een vrij grote spread hanteren. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

 

Een vriendelijke groet,

 

Tom

 

 

Ik heb hetzselfde voor een ander soort product. Ik zou ook wel een rekening willen openen zodat ik de Amerikanen kan betalen. Heeft iemand een goede ervaring met een bepaalde bank? Eentje waarbij je ook makkelijk een rekening opent? Alvast bedankt

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.