spam

Aanbevolen berichten

Ik ben zojuist via Twitter op de hoogte gesteld, simpelweg omdat ik daar meer op te vinden ben.

 

Als ik het topic doorlees zijn eer een paar hoofdvragen;

- Heb ik gebruik gemaakt van HL-adressen?

- Is het SPAM?

- Maak ik gebruik van opt-in?

- Kunnen mensen zich uitschrijven?

 

Ik zal deze vragen per vraag even behandelen:

 

Heb ik gebruik gemaakt van HL-adressen?

Het antwoord hierop is Nee; er zijn destijds (ruim een jaar geleden) adressen aangekocht via diverse websites die voor mij betaalbaar waren, zonder na te gaan in hoeverre deze zijn verzameld.

 

Is het SPAM?

In zekere zin wel, je wilt namelijk er omzet op draaien, echter bestaat de mogelijkheid (in tegenstelling tot echte SPAM) om je uit te schrijven van de nieuwsbrief.

 

Maak ik gebruik van opt-in?

Ja, dat is mogelijk, echter kan ik ook adressen dus gewoon toevoegen zonder bevestiging extra vanuit het systeem. Echter staat onder elke nieuwsbrief een link waarmee je je kunt uitschrijven van het bestand.

 

Kunnen mensen zich uitschrijven?

Het antwoord is eigenlijk al gegeven; ja, via de link onder de nieuwsbrief. En als mensen retour mailen, haal ik ze er ook altijd uit.

 

Echter is het opvallend dat het nu gemeld word, gezien het bestand al zeker 6 maanden geen geimporteerde adressen heeft van commerciële bedrijven...

 

Daarnaast vind ik het nogal dreigend dat er al met stappen word gedreigd, alvorens ik iets heb gezegd hier.. Daarnaast vind ik het jammer dat het zo'n openbaren discussie heeft opgeleverd; een mailtje van; schrijf me uit, was genoeg geweest.

Link naar reactie

Beste Highio,

 

Met de vraag Ik ben benieuwd wat je er van vindt als hij hetzelfde ongevraagd op een gelijkend forum met jouw correspondentie doet. geef je m.i. toch indirect een waardeoordeel over het niet volledig anonimiseren. Overigens onderschrijf ik je reactie en zie mijn reactie in dit draadje dan ook niet als kritiek richting jouw maar als voorbeeld hoe we er anders mee omgaan.

Verder is m.i. op dit moment zakelijke spam nog niet verboden en is nog lang niet zeker waar het mailadres zijn oorsprong vindt.

 

Link naar reactie
Is het SPAM?

In zekere zin wel, je wilt namelijk er omzet op draaien, echter bestaat de mogelijkheid (in tegenstelling tot echte SPAM) om je uit te schrijven van de nieuwsbrief.

 

Laat je toch niet in met deze methode, als je met persoonlijke werving mooie klanten weet binnen te halen. Twitter boven HL?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Beste Highio,

 

Met de vraag Ik ben benieuwd wat je er van vindt als hij hetzelfde ongevraagd op een gelijkend forum met jouw correspondentie doet. geef je m.i. toch indirect een waardeoordeel over het niet volledig anonimiseren. Overigens onderschrijf ik je reactie en zie mijn reactie in dit draadje dan ook niet als kritiek richting jouw maar als voorbeeld hoe we er anders mee omgaan.

Verder is m.i. op dit moment zakelijke spam nog niet verboden en is nog lang niet zeker waar het mailadres zijn oorsprong vindt.

 

Een dreigend juridisch conflict is heel wat anders dan nieuwsbrieven versturen of spammen. Nogmaals: ik probeer TS in dat andere topic te behoeden voor onbedachte acties, Romano heeft inmiddels min of meer de bron van zijn adressenbestand genoemd en werkt kennelijk bewust op deze manier.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
En nu?

 

Moderator heeft een verkapt excuus gemaakt en Bitaktus is er vanuit gegaan dat de bron van het bericht HL is. Storm in een glas water?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Heb even contact gehad met Romano, maar TS is halverwege 2008 in de database terechtgekomen, en heeft in augustus een gelijksoortige mail gekregen.

 

Aangezien TS pas in januari 2009 lid is geworden lijkt het me niet zo dat de mailadressen van HL komen (daarnaast is het mailadres van ts afgeschermd, (kan ook sinds kort zijn) dus zo eenvoudig is dat harvesten niet.

 

Gegeven de vele reacties hier lijkt een reactie van TS ook wel weer gewenst trouwens.

Meteen maar de oproep om de gegevens van Romano maar even uit je oorspronkelijke bericht te editten. Wel zo netjes

 

Frans

 

Link naar reactie

Romano wordt nooit meer uit alle posts verwijderd, dat is dus het impliciete risico van langs verschillende kanalen werken.

 

Ik schrijf me overal in als nieuwsbrief@....nl dus dan weet ik wat voor soort berichten ik kan verwachten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

 

Topicstarter is "in een database terecht gekomen"? Mijn mailbox zit vol rotzooi omdat mijn mailadres in een database is terecht gekomen. Wat een rotsmoes. Dubbele opt-in: anders niet mailen. En "mocht je je alnog bedenken" is echt volstrekt over the top. Die geldboetes voor zakelijke spam kunnen niet snel genoeg ingevoerd worden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Voor het feit dat de TS intussen al een achttal mailingen heeft gekregen uit de database (en dan ook echt niet elke dag, elke week of iets dergelijks), vind ik het eigenlijk merkwaardag dat het nu pas word opgemerkt, en daarnaast ook nog aan mij als persoon word gelinkt. Deze TS is op 25 juli 2008 toegevoegd aan de database en heeft verscheidene emails mogen ontvangen, om precies te zijn op de volgende data;

 

14 aug 2008

18 aug 2008

23 aug 2008

7 sept 2008

20 okt 2008

30 jan 2009

12 febr 2009

6 apr 2009

 

De TS is 28 januari 2009 lid geworden van HL, waardoor HL al is uitgesloten als bron.

 

En het is niet zo dat spontaan de TS in de database terecht is gekomen, echter op een goedkope manier (wat tegenwoordig al niet meer gedaan word) adressen zijn verzameld uit verschillende bronnen, voornamelijk in Groningen, waar de TS woonachtig is. Daarnaast heb ik ook gebruik gemaakt van de KvK.

 

Om eerlijk te zijn weet ik niet of Double opt-in mogelijk is, en anders niet mailen. Ik ben daar min of meer geen voorstander van. Ik denk nog altijd; Wie niet waagt, wie niet wint. Daarnaast behandel ik ieder mailtje keurig netjes af. En het is dan ook geen probleem als iemand geen mail wil ontvangen. Dan meld ik iemand ook gewoon weer af. Echter kunnen mensen zich altijd bedenken. Vandaar dat ik het meld. Wellicht over de top, maar hoort er naar mijn idee bij wanneer je een case afsluit, om alle mogelijke wegen, open te houden...

Link naar reactie

Blijft de vraag staan, waarom je iedereen 8 mails meent te kunnen sturen binnen een jaar, zonder dit SPAM te noemen, want daar wil je vast niet mee geassocieerd worden...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

 

Topicstarter is "in een database terecht gekomen"? Mijn mailbox zit vol rotzooi omdat mijn mailadres in een database is terecht gekomen. Wat een rotsmoes. Dubbele opt-in: anders niet mailen. En "mocht je je alnog bedenken" is echt volstrekt over the top. Die geldboetes voor zakelijke spam kunnen niet snel genoeg ingevoerd worden.

 

Allemaal waar, en frustratie over spam is begrijpelijk. De vraag wat mij betreft is echter of je iemand die dat doet met naam en toenaam op HL moet noemen omdat hij hier toevallig ook komt, en beschuldigen van het harvesten van HL-adressen op alleen de aanwijzing dat deze persoon ook op HL zit.

 

Ik vind van niet eigenlijk. Als we het allemaal zouden doen zou het oncontroleerbaar zijn welke beschuldiging van spam waar is en welke niet en verwordt (een deel van) HL tot de eerder genoemde digitale schandpaal, trekt weer een bepaald type bezoekers aan en doet afbreuk aan , zwaar gezegd, de reputatie van het forum.

 

Frans

Link naar reactie

Het grote afgeven op spam over de rug van een HL-lid gaat door tot in de reuzen en kneuzen aan toe:

 

Helemaal mijn idee! Heb ook al rommel van Romano ontvangen zonder daarom gevraagd te hebben. Niets meer en minder dan spammen deze aktie.

 

Ik heb van dit draadje inmiddels een dusdanig vies gevoel gekregen dat ik me een persoonlijke ban geef voor de komende maand! Tot ziens.

Link naar reactie

Blijft de vraag staan, waarom je iedereen 8 mails meent te kunnen sturen binnen een jaar, zonder dit SPAM te noemen, want daar wil je vast niet mee geassocieerd worden...

 

Groet,

 

Highio

 

Ik noem niet allen SPAM, omdat niet alle nieuwsbrieven een daadwerkelijke aanbieding bevatten, maar voornamelijk informatief zijn over huidige ontwikkelingen, zonder direct groot aan te plakken wat de tarieven zijn als een folder of iets dergelijks. Met SPAM wil ik zeker niet geassocieerd worden, als persoon niet, als bedrijf niet. Van de 8 mails heeft 1 á 2 hooguit een daadwerkelijke aanbieding bevat. Waarvan de mail van 6 april dus duidelijk een aanbieding.

Link naar reactie

Frans, de frequentie van Romano's berichten haalt je betoog in dit geval onderuit. Dit zijn diensten waar je hooguit eens in de twee jaar aan herinnerd zou willen worden. Daarbij moet Bitaktus maar met een reactie komen, daar staan alle andere HL-ers buiten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Ik zit me te verbijten, en kan het toch niet laten te reageren :

 

Iedereen heeft nu zijn gal mogen spuwen, ik denk dat de boodschap aan Romano en TS duidelijk is. Waarbij ik wil vermelden dat ik het keurig vind, dat Romano een reactie heeft gegeven. Ik geef geen mening over inhoudelijkheid, puur op het feit dat hij gereageerd heeft.)

 

Wens je te wachten op reactie van TS, of gooi je hier onderhand een slotje op ?

Link naar reactie

Frans, de frequentie van Romano's berichten haalt je betoog in dit geval onderuit. Dit zijn diensten waar je hooguit eens in de twee jaar aan herinnerd zou willen worden. Daar bij moet Bitaktus maar met een reactie komen, daar staan alle andere HL-ers buiten.

 

Groet,

 

Highio

 

Hoezo?

Ja het is naar mijn mening Spam, Ja het is iets wat ik, gezien de frequentie, zelf ook als irritant zou ervaren (al zou na het eerste bericht het mailadres al in de blocker zitten waardoor de rest niet meer binnenkomt maar dat terzijde).

Nee, ik vind niet dat je naam en toenaam op HL moet vermelden

Nee, ik vind niet dat je moet suggereren dat de mailadressen van HL geharvest zijn, als je daar niet heel zeker van bent

 

Heb even teruggelezen, maar welk betoog van mij zou nu onderuit gehaald worden?

Link naar reactie
Nee, ik vind niet dat je moet suggereren dat de mailadressen van HL geharvest zijn.

 

Bovenstaande quote zou ik niet voor m'n rekening willen nemen, maar voor het overige moet Romano maar met de billen bloot. Jouw betoog lees ik in de verzamelde reacties in dit topic. Spammer krijgt gezicht zou ik willen zeggen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.