• 0

Tussentijds huuropzegging

Bij huuropzegging moet er minimaal zes maanden van te voren bij de verhuurder bericht binnen zijn. Ook als de huurtermijn eindigt is.(op 01 jan 2013).

 

Ik heb meerdere mensen hier naar gevraagd: Iedereen zegt weer wat anders.

 

Mijn advocaat zegt dat de zin krom is en er zeker sprake is van een tussentijds huuropzegging.

Een andere zegt dat dit zin geen Nederlands is.

 

 

De huurbaas heeft bij de ondertekenen van de huurovereenkomst dat wel als tussentijds huuropzegging schriftelijk vastgesteld en zegt nu wat anders. Voor de duidelijkheid ( Er zaten genoeg getuigen bij). Ik kende de term tussentijds toen de tijd nog niet, anders had ik het duidelijker vast gesteld om nu al die gedoe te voorkomen. Maar ja geweest is geweest....

We spraken toen over de term iedere moment kunnen stoppen, als we dat maar binnen 6 maanden aangaven.

 

Nogmaals aan jullie de vraag.

Wat is jullie conclusie????

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Normaliter kent een huurovereenkomst een vaste looptijd. Zakelijk is vaak minimaal 5 jaar gebruikelijk, waarna deze stilzwijgend wordt verlengd.

 

In die 5 jaar kan niet opgezegd worden! Pas na die 5 jaar kun je voor zes maanden voor het einde van het volgend jaar opzeggen.

 

Of dat in jouw geval zo is, kan alleen beoordeeld worden als we de huurovereenkomst kunnen inzien.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad zou e.e.a. toch duidelijk in het huurcontract moeten staan. Dus wellicht dat je deze met pm kan mailen?

Mbt opmerking Joost: Je zal het vast bedoelen, maar voor de duidelijkheid: meestal dien je dus 6 maanden voor afloop van de 5 jaar op te zeggen (en eindigt de overeenkomst dus precies na 5 jaar). Als je niet opzegt, wordt de overeenkomst stilzwijgend verlengd, met in de overeenkomst opgenomen termijn.

 

Mbt tussentijds:

dit zou kunnen als je bijv. een huurovereenkomst voor 10 jaar hebt, maar er de mogelijkheid is om tussentijds (meestal eenmalig na x jaar) op te zeggen. Dit heeft te maken met waarde van het OG, als er een lange huurtermijn op zit, is het meestal meer waard.

 

Erwin

www.emanagement.nl Interim (Financial) Management en begeleiding van startups in online media, mobile apps en software developm.

Tevens geinteresseerd om mee te ondernemen o.b.v. een goed idee, maar bedenk: als jij je laatste 10K niet wilt investeren in je eigen idee, waarom zou ik het dan wel doe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.