• 0

SSL certificaat voor webshop?

Hallo allemaal,

 

De laatste tijd is er veel te doen om de beveiliging van websites en internetwinkels e.d.

Op zich versturen mensen bij mij geen rekeninggevens maar wel adres gegevens en zelf vind ik het vaak toch wel prettig als ik zekerheid heb over de bedrijven waar ik zaken mee doe.

 

Ik overweeg daarom een certificaat te kopen maar de server staat niet bij mij maar bij mijn provider.

Op internet heb ik wel een plesk handleiding gevonden, voor het beheer van mijn domein heeft mijn provider plesk.

Dus daar kan ik bij, is dat voldoende om zo'n certificaat te installeren?

Wat er verder aan software draait bij de provider weet ik niet.

Ik ga ervan uit dat mijn site niet de enige site op die server zal zijn, doet dat er nog iets toe?

 

Zijn er hier eigenlijk mensen die zelf ook een shop met beveiligingscertificaat hebben?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Karen

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Karen,

 

Ik heb ook een ssl certificaat (Thawte), maar mijn site draait op een eigen server. Dus technisch kan ik je niet verder helpen.

 

Soms vraag ik me wel af of de gemiddelde klant iets weet van certificaten enz. Voordat ik met mijn site begon heb ik er eerlijk gezegd nooit op gelet. Nu zou ik inderdaad nergens meer iets kopen (in ieder geval als ik met creditcard betaal) waar ze geen ssl certificaat hebben.

 

Ik heb bewust voor een wat bekendere aanbieder gekozen (Verisign vond ik dan weer net te duur), omdat de naam – hoop ik – ook wat vertrouwen geeft. Ik verwijs dus ook met een paar regels tekst naar veilig boeken bij mij enz.

Link naar reactie
  • 0

Wij doen de hele dag niets anders dan SSL Certificaten verkopen. Zowel van Comodo, Verisign, Thawte als GeoTrust.

 

Ik zou voor een website waar je klanten op komen altijd een certificaat nemen met bedrijfsgegevens en de allergoedkoopste zonder bedrijfsgegevens niet gebruiken. In principe is een certificaat van Comodo met bedrijfsgegevens afdoende en nog steeds heel betaalbaar, voor 35 euro per jaar. Een certificaat van Verisign kan ook, maar dan betaal je een stuk meer, als je meer wil betalen zou ik gelijk een Extended Validation certificaat nemen. Bij Extended Validation is de validatiecontrole een stuk strenger en uitgebreider, in de browser is dat zichtbaar door een groene adresbalk.

 

Voor de installatie heb je van je hostingprovider altijd een eigen IP adres nodig, deze kun je aanvragen bij je hosting provider. Zodra je deze hebt is de installatie eenvoudig, als je er niet uit komt dan helpt onze support afdeling je graag bij de installatie.

Link naar reactie
  • 0

Als ik twee winkels met twee domeinen draai, dan heb ik twee certificaten nodig. Twee certificaten nodig, dus twee ip-adressen nodig. Klopt het tot zover? Beide domeinen draaien op dezelfde VPS, hoe wordt dit dan uitgevoerd?

 

In principe heb je voor elk certificaat een apart IP adres nodig. Er zijn echter ook multi-domeinnaam certificaten waarbij je in hetzelfde certificaat meerdere domeinnamen kan toevoegen. Helaas zijn deze alleen beschikbaar vanaf drie domeinnamen, je betaald dan voor drie domeinnamen. Dat de domeinen op een VPS draaien maakt voor de werking niet uit.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

Ik moet dus eerst even naar de provider om te controleren of het ip adres uniek is en of ze de installatie toe staan, en daarna moet het werken.

 

Ik heb op Xolphin de handleiding over plesk gelezen en dat zag er wel redelijk eenvoudig uit.

Daar moet uit te komen zijn.

 

Of mijn klanten wel weten wat een certificaat weet ik niet, een aantal wel maar ook zeker een aantal niet.

Ik ben nog bezig met een FAQ en daarin zal ik dit ook zeker opnemen om ze uit te leggen wat het is.

 

Dit soort dingen doe ik ook wel meer omdat ik dat zelf belangrijk vind, al is het natuurlijk leuk als klanten het kunnen waarderen.. ;)

 

Karen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.