Wat voor ondernemer ben jij ?

Aanbevolen berichten

ik ben mijn eigen praktijk begonnen in juni 2008, daarna ben ik weer even 4 maanden in loondienst gegaan (tja, ook een counsellor heeft zo haar eigen ingrijpende gebeurtenissen in haar leven...zucht ;)). Vanaf december weer begonnen en nu flink aan het promoten geslagen door bijvoorbeeld te bloggen enz.

 

Ik hoop zo snel mogelijk heel veel cliënten en/of organisaties te vinden waar ik mij nuttig kan maken.

 

In de toekomst wil ik graag een stresscentrum gaan opzetten. Een ruimte met meerdere counsellors, waar mensen laagdrempelig heen kunnen gaan en direct een gesprek kunnen krijgen (ipv de ellenlange wachtlijsten en onpersoonlijke behandeling bij de meeste GGZ instellingen). En heel belangrijk: weg met al die formulieren, schema's en intakeprocedures: aanpakken die handel! Wij zijn mensen, geen robots die d.m.v. allerlei lijsten, testen en schroefjes en moertjes geholpen kunnen worden! ;D (intentie is wel duidelijk zo, vermoed ik...)

 

Maar voorlopig eerst maar eens ff promoten!!

 

Groeten Wendy

 

 

WeMo Stresscounselling voor gedreven professionals: www.stresscentrum.nl

Link naar reactie

Ik heb een eenmanszaak met drie part-timers in dienst.

 

Een leverancier van mij zegt altijd 'je hebt winkeliers en je hebt ondernemers'. Nou ja, ik hoop maar dat ik bij de tweede categorie zit. Want laten we wel wezen: hoeveel winkeliers zitter er hier op dit forum? Mijn beroep heeft gewoonweg niet zoveel 'glamour'.

 

Tja, wat voor ondernemer ben ik? Een nogal luie, denk ik. Ook neem ik het hele zakendoen niet zo serieus, ik zie het vaak als 'spel'. En wat nog gekker is, hoe losser je met de boel omgaat, hoe meer kassagerinkel! Je klanten vinden het blijkbaar leuk als de sfeer wat losser is (sommige ook niet, maar dat zijn toch meestal oude zuurpruimen).

 

Ik stond vroeger met mijn apepakkie aan in de winkel, tegenwoordig gewoon casual. Weg met die kantoorgalg! Ook sta ik steeds minder achter de toonbank en richt me meer op het management van de zaak. Noodgedwongen, want alles wat samenhangt met de papierberg, inkopen, beurzen, verbouwen, personeelszaken, financiering etc. nemen enorm toe als je het drukker krijgt.

 

Ook richt ik me komend jaar op een nieuw bedrijfje wat ik samen met mijn vrouw (journaliste) ga aanpakken (www.tafelm.nl als je een lekker voorgerechtje wilt zien...), ik ben aan het ondernemersplan bezig. De bedoeling is dat ik komende jaren me ga terugtrekken uit de winkel en me hierop ga richten. Maar niks staat vast, volgend jaar heb ik misschien zin om een palingrokerij te beginnen (kan je tenminste nog op je werk roken...) of iets anders ambachtelijks te gaan doen. Kweenie, als ik maar lol heb!

 

Link naar reactie

Ik had een eenmanszaak maar die begin januari overgenomen. Op dit moment ben ik tijdelijk ondernemer-af (in hoeverre je dat kunt zijn). Er liggen wel nog een paar ideeën die de komende tijd uitgewerkt gaan worden, dus ik verwacht niet al te lang 'single' te blijven. :)

 

Daarnaast wel een Studentcompany lopen via mijn opleiding.

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie

3 bedrijven, geen personeel meer (gelukkig !) dwz in Nederland niet meer, en 3 vestigingen wereldwijd , 1 in elke tijdzone.

Dit zijn fabrieken en verkoopkantoren en magazijnen middels een JV.

Wat ik in Nederland nodig heb aan assitentie of kennis, huur ik wel in, als zzp of gewoon gevestigd bedrijf, liever een rekening dan personeel.

 

Link naar reactie

Therapeut

Praktijk aan huis

In m'n eentje

 

Even een opmerking: Volgens mij is het overbodig om het woord "zelfstandig" vóór ondernemer te plaatsen. Ben je als ondernemer per definitie niet al zelfstandig? Net zoiets als zeemeeuw, ooit eens van een vogelkenner gehoord dat die niet bestaan, dat is ook gewoon meeuw. :)

Link naar reactie

Therapeut

Praktijk aan huis

In m'n eentje

 

Even een opmerking: Volgens mij is het overbodig om het woord "zelfstandig" vóór ondernemer te plaatsen. Ben je als ondernemer per definitie niet al zelfstandig? Net zoiets als zeemeeuw, ooit eens van een vogelkenner gehoord dat die niet bestaan, dat is ook gewoon meeuw. :)

 

Een ondernemer die bij een hard franchise organisatie zit is niet echt zelfstandig.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.