• 0

Hosting als eenmanszaak

Beste experts,

 

Ik wil graag een hosting bedrijf beginnen in Nederland als eenmanszaak. De servers staan in Amerika en ik ben daar reseller. Ik weet dat ik me moet inschrijven bij de Kamer van Koophandel, en een BTW nummer moet aanvragen en de BTW moet bijhouden, en de algmene boekhouding, inkomsten, kosten.

 

Mijn vraag is aan welke wettelijke voorwaarden moet ik als hosting provider voldoen?

 

Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden,

 

Met vriendelijke groet,

 

D.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste D.,

 

Ga je echt alleen hosting aanbieden of ook aanverwante (ISP) diensten? En op welke markt(en) ga je je richten? Alleen NL of ook daar buiten?

 

Ik vraag dit, omdat op basis van de nieuwe Telecomwet een aftapverplichting geldt voor ISP's en verder introduceert de zogenaamde Europese E-commerce Richtlijn (en het NL wetsvoorstel ter implementatie van die richtlijn) een bepaalde vorm van aansprakelijkheid voor tussenpersonen zoals ISP's en hosting providers. Afhankelijk van de diensten die je gaat aanbieden geldt een bepaalde mate van aansprakelijkheid, die je overigens door e.e.a. goed in je contracten c.q. algemene voorwaarden te regelen, voor een groot deel ook wel weer kunt beperken.

 

Verder kan de WBP uiteraard ook een rol spelen, afhankelijk van de vraag in hoeverre je persoonsgegevens gaat bewaren en/of verder verwerken.

 

Als je wat meer details geeft over de opzet van jouw toekomstige onderneming (hoeft niet per se op het forum, mag je me eventueel ook wel mailen), dan kan ik je wat gerichter 'op weg helpen'.

 

Groet,

Wanda van Kerkvoorden

SOLV New Business Advocaten

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.