• 0

Welke wisselkoers wordt gebruikt bij creditcard betaling?

Ik ga voor mijn webwinkel ook in de UK bestellen (gisteren gedaan). Ik hou de wisselkoers goed bij omdat de Britse pond lekker laag staat. Ik hoop dat wel dat ze de wisselkoers gebruiken van de dag van betaling en niet die van eind van de maand.

 

Heb geprobeerd het via google etc te vinden en heb klantenservice van Mastercard gebeld maar krijg geen concreet antwoord.

 

Iemand praktijkervaring?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Manon

 

Volgens mij is de dagkoers bepalend. Bood de webwinkel ook de optie in om euro's te bestellen?

 

groet

joost

 

Nee deze helaas niet. Op zich verder nu niet zo erg met de lage koers ;)

Link naar reactie
  • 0

Normaliter gebruikt men de dagkoers, ofwel op het moment van de transactie, ofwel op het moment van verwerken (kan soms een dag of wat tussen zitten).

 

Meestal krijg je echter wel een heel slechte koers, dat kan zo een paar procent naast de waarde op de financiele markten zitten.

 

Is dit bij een bankoverschrijving beter?

Link naar reactie
  • 0

Ik ben op dit moment compleet gefrustreerd! Ik ben nu vrij grote bestellingen aan het plaatsen dus een paar cent meer of minder op de koers van bijvoorbeeld de Britse pond gaat nu toch echt wel geld schelen. Ik ben dus aan het uitzoeken wat de goedkoopste manier is van betalen: internetbankieren, creditcard, paypal?????

 

Dus ik heb vanmorgen mijn bank gebeld om te vragen welke koers er gehanteerd wordt als ik via internetbankieren een overschrijving doe naar het buitenland. Ik heb de koers opgevraagd van zowel de pond, de dollar als die van Zweedse kronen.

 

De antwoorden waren als volgt:

1 euro =

0,99265 GBP

10,8560 Zweedse kronen

1,3612 USD

 

Ze gaf daarbij aan dat de internationale betalingen altijd rond half 4 's middags plaatsvinden en dat de koers van dat moment gebruikt wordt.

 

Daarna wilde ik graag weten wat de koers zou zijn als ik per creditcard zou betalen, degene van de afdeling internationale betalingen zei me dat die koersen op de website van mijn bank staan. Die staan er niet, er staat alleen dat je de koersen kunt zien als je op het kantoor van de bank bent ???.

 

Dus ik ben op zoek gegaan naar de koersen die Mastercard hanteert. Op de site van Mastercard is niets te vinden. Ik bel de creditcard afdeling van mijn bank, want daar verwijst Mastercard naar.

 

De dame aan de lijn kon mij niet vertellen waar ik de koersen kon vinden en verwijst me (gesouffleerd door een collega) naar de AEX. Ik bleef doorvragen en toen vertelde ze me dat ze de afdeling beleggingen zou bellen 'want die weten altijd heel veel van allerlei dingen'.

 

Toen ze terugkwam aan de telefoon zei ze dat ik op www.dft.nl kon kijken, oftewel de site van de Telegraaf, want daar keken de mensen van de afdeling beleggingen ook heel vaak op....... En ze merkte ook nog op dat het natuurlijk een beetje kon afwijken maar dat was hoogstens een paar cent...... ???

 

Kortom, ik weet nog steeds niet wat de koers is als ik met mijn creditcard betaal.

 

Maar goed, waar het mij dus om gaat is: wat is de goedkoopste manier qua koers en qua kosten om betalingen aan het buitenland te doen. Iemand die het weet?

Link naar reactie
  • 0

Bron ING website:

Welke wisselkoers gebruikt de ING?

De ING krijgt de wisselkoersen aangeleverd door MasterCard International. Deze kunnen per land en per dag verschillen en afwijken van wat u op Teletekst/internet/in de krant heeft gezien.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bron ING website:

Welke wisselkoers gebruikt de ING?

De ING krijgt de wisselkoersen aangeleverd door MasterCard International. Deze kunnen per land en per dag verschillen en afwijken van wat u op Teletekst/internet/in de krant heeft gezien.

 

Groet,

 

Highio

 

 

Geloof me, dat heb ik gelezen......

Kun jij me nu de koersen geven van vandaag in NL dan? Zijn dus niet beschikbaar, ook niet te vinden via Mastercard International. (oeps frustratie zit nog hoog)

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag Manon,

 

ik weet niet tegen welke zwevende wisselkoers je met Mastercard afrekent en of ze daarbij een koersopslag rekenen of misschien een zekere (hoogste?) dagkoers nemen. Zal wel onderdeel van hun verdienmodel zijn, denk ik zo! ;) Ik geef je helemaal gelijk dat dit duidelijk gesteld mag worden, zeker bij navraag.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Nog ter info voor wie misschien ook ooit nog gaat zoeken. Bij betalingen met creditcard wordt sowieso 1% koersopslag berekend. Over welke koers is onduidelijk maar die 1% is wel zeker.

 

Grote kans dus dat overschrijven goedkoper is.

Link naar reactie
  • 0

De 1% koersopslag is van ING ja...

 

daarnaast is het op deze manier niet vergelijkbaar, want de creditcard betaling is uitgesteld en de betalingen (credit card vs internationale overschrijving) zullen nooit op exact hetzelfde moment of zelfs al op dezelfde dag verrekend/verwerkt worden.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

De 1% koersopslag is van ING ja...

 

daarnaast is het op deze manier niet vergelijkbaar, want de creditcard betaling is uitgesteld en de betalingen (credit card vs internationale overschrijving) zullen nooit op exact hetzelfde moment of zelfs al op dezelfde dag verrekend/verwerkt worden.

 

Groet,

 

Highio

 

Op zich wel want als ik overschrijf dan wordt de koers berekend van die dag (om half 4) en als ik met creditcard betaal dan wordt de koers genomen van de dag dat ik betaal. Ik betaal misschien aan het einde van de maand maar ze pakken wel de koers van die dag.

Link naar reactie
  • 0

ik bedoel dat er uitgestelde betaling bij een kredietkaartbetaling meegerekend dient te worden en een internationale betaling heeft een verwerkingstijd.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dit is al een redelijk oud draadje maar ik deed een interessante ontdekking die ik toch even wilde delen.

 

Op de site van Paypal heb je de keuze of je de Paypal koers wilt gebruiken of de Creditcard koers. De Paypal koers is direct inzichtelijk, over de CC optie zegt Paypal dat het bedrag in de buitenlandse valuta aan de CC maatschappij wordt aangeboden. Toen ik mijn Kaartprovider belde met de vraag wat de actuele koers was (nadat ik al betaald had) wist de betreffende behulpzame medewerker mij te vertellen dat het bedrag gewoon in euro's was aangeboden iets van €196,- i.p.v. de door Paypal berekende €203,-

 

Foutje? ;-)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 280 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.