Waarschuwing voor GSM-Fraude vanuit Italië met +39 nummer.

Aanbevolen berichten

 

Na het KvK-incident heb ik weer een waarschuwing voor een vorm van Fraude waar ik net enkele minuten geleden ben mee geconfronteerd. Mijn GSM ging enkele malen over, had een gemiste oproep van een nummer afkomstig uit italië. Dit is het nummer +39 319 3260019

 

Omdat ik mijn klanten en netwerk ken heb ik niet gelijk impulsief gedacht om terug te bellen, maar ben ik gaan google'n om te zien wat eruit komt. Het schijnt dus dat een italiaanse bende van fraudeurs met een peperduur betaalnummer werkt om je zo geld afhandig te maken. Slimme tactiek voor mensen die nieuwsgierig zijn en willen weten wie hun heeft gebeld.

 

Als iemand je echt wilt spreken, dan laat hij of zij een bericht achter. Zeg het voort! Zonde als je door hardwerken opeens geconfronteerd wordt met dit soort zaken...

 

Nog een artikel wat ik tegenkwam ter referentie

http://www.lifestyleagent.nl/2009/01/26/Italiaanse-GSM-fraude-via-39-telefoonnummer-/

 

 

Link naar reactie

Tja.. het zijn vervelende zaken natuurlijk, maar of het specifiek ondernemers treft?

 

Het is niet specifiek gericht op ondernemers. Maar gezien het ondernemerschap voor sommigen hectisch en erg bedreven kan zijn is het makkelijker om gelijk terug te bellen. Voor sommige mensen is dat een automatisme, maar daar willen deze fraudeurs juist gebruik van maken. Vandaar...

 

Tevens zijn de ondernemers op dit forum ook in hun dagelijks leven particulier, het mes snijdt dan aan 2 kanten. En ik ben nog altijd voor : Beter voorkomen dan genezen. Het is gewoon zonde van het geld.

 

Link naar reactie

 

Na het KvK-incident heb ik weer een waarschuwing voor een vorm van Fraude waar ik net enkele minuten geleden ben mee geconfronteerd. Mijn GSM ging enkele malen over, had een gemiste oproep van een nummer afkomstig uit italië. Dit is het nummer +39 319 3260019

 

 

IK ontving hierover een email van een vriend met het verzoek om het door te zenden. Ik deed het af als een hoax maar begrijp hieruit dat het echt waar is. Deze vriend is trouwens een ondenemer en heeft ook geen zakelijke gsm, maar gewoon prive.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.