Wat zijn de voor en nadelen voor personeel dat in dienst treed bij een bedrijf waarvan de rechtspersoon gevestigd is in de UK of in Zweden, maar die werken en wonen in Nederland? Ik denk bijvoorbeeld aan het kunnen aftrekken van hypotheekrente door de medewerkers of het mee kunnen doen sociale wetgeving. Of zie ik dit verkeerd?
Is het verstandig om een Nederlandse rechtspersoon op te zetten om nadelen voor het personeel te voorkomen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
maartb
maartb
Wat zijn de voor en nadelen voor personeel dat in dienst treed bij een bedrijf waarvan de rechtspersoon gevestigd is in de UK of in Zweden, maar die werken en wonen in Nederland? Ik denk bijvoorbeeld aan het kunnen aftrekken van hypotheekrente door de medewerkers of het mee kunnen doen sociale wetgeving. Of zie ik dit verkeerd?
Is het verstandig om een Nederlandse rechtspersoon op te zetten om nadelen voor het personeel te voorkomen?
Dank,
Maarten
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19486-arbeidscontracten-met-uk-of-zweedse-rechtspersoon/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag