• 0

Oef!!! Dat ging maar net goed...

Na de GroteYess, de Kleine Yes en de Aaaaarch!!! - rubrieken, is het tijd voor een nieuw centraal topic: Oef!!! Dat ging maar net goed. Bijna dagelijk kom je als ondernemer in situaties terecht die -als het verkeerd uitpakt- misschien wel het einde van je bedrijf, de relatie met je klant of het vertrek van je beste werknemer zou kunnen betekenen. Op zijn minst zou het een bak geld gaan kosten. Dit zijn de situaties waar het op een knap staatle ondernemerskwaliteiten aankomt. Of misschien heb je met een gezonde portie bluf je er doorheen geslagen. En misschien had je gewoon scheitmazzel. Hoe dan ook, dit is de plek waar het oog van de naald zich in alle glorie kan presenteren.

 

Om dan maar meteen de aftrap te geven:

Ik neem aan dat iedereen gisteren het nieuws wel heeft gevolgd. In Alphen aan den Rijn is een matrassenfabriek tot aan de grond toe uitgebrand. Naast die matrassenfabriek is een febrikant van smeermiddelen, industriële reinigers en andere licht ontvlambare stoffen gevestigd. En wie is de overbuurman van deze hemische fabriek? Yours truely. En Joost Schravendeel. Joost was al eerder op de avond naar kantoor gereden om de backups veilig te stellen, maar ik moest van verder komen. Eenmaal ter plaatse bleek dat alles in een straal van 1500m was afgezet. No Way José! Jij gaat helemaal geen backups en dossiers halen.

 

Gelukkig waren er nog mensen in het pand die met telefonische instructie mijnerzijds mijn dossiers en backups konden meenemen. De brand was snel onder controle, dus achteraf viel het wel mee. Maar ik moet er niet aan denken als de chemische opslag de lucht in was gegaan. Herinnert u zich Enschede nog? Zoiets dus....

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Ooit eens iemand betrapt op winkeldiefstal. De complete collectie Sixteen, Seventeen en meer van dat spul probeerde de man onder zijn jas te verbergen. De man stond niet al te vast op zijn benen en de diefstal ging dan ook vrij knullig.

 

Eénmaal buiten probeerde ik de man aan te houden. Hij verweerde zich en ik trok de mouw van zijn jas.

Alle "lectuur" viel op de grond.

Op één of andere manier wist hij uit te halen en mij een gigantische klap tussen mijn ogen te geven. Hij pleite en ik lag verdwaasd op de grond. Even een natte doek, en de werkdag ging gewoon verder.

 

2 dagen later is er een vrouw gevonden met 22 messteken in haar lijf, de voordeur half open in een poging nog te vluchten. Binnen in de woning trof de politie een man aan die compleet van de wereld was en zich door de drank niet meer kon herinneren wat er precies gebeurt was.

 

Die man, dat was mijn winkeldief....

 

Toen ben ik wel 2 dagen thuis gebleven....

Link naar reactie
  • 0

Na de GroteYess, de Kleine Yes en de Aaaaarch!!! - rubrieken, is het tijd voor een nieuw centraal topic: Oef!!! Dat ging maar net goed. Bijna dagelijk kom je als ondernemer in situaties terecht die -als het verkeerd uitpakt- misschien wel het einde van je bedrijf, de relatie met je klant of het vertrek van je beste werknemer zou kunnen betekenen. Op zijn minst zou het een bak geld gaan kosten. Dit zijn de situaties waar het op een knap staatle ondernemerskwaliteiten aankomt. Of misschien heb je met een gezonde portie bluf je er doorheen geslagen. En misschien had je gewoon scheitmazzel. Hoe dan ook, dit is de plek waar het oog van de naald zich in alle glorie kan presenteren.

 

Om dan maar meteen de aftrap te geven:

Ik neem aan dat iedereen gisteren het nieuws wel heeft gevolgd. In Alphen aan den Rijn is een matrassenfabriek tot aan de grond toe uitgebrand. Naast die matrassenfabriek is een febrikant van smeermiddelen, industriële reinigers en andere licht ontvlambare stoffen gevestigd. En wie is de overbuurman van deze hemische fabriek? Yours truely. En Joost Schravendeel. Joost was al eerder op de avond naar kantoor gereden om de backups veilig te stellen, maar ik moest van verder komen. Eenmaal ter plaatse bleek dat alles in een straal van 1500m was afgezet. No Way José! Jij gaat helemaal geen backups en dossiers halen.

 

Gelukkig waren er nog mensen in het pand die met telefonische instructie mijnerzijds mijn dossiers en backups konden meenemen. De brand was snel onder controle, dus achteraf viel het wel mee. Maar ik moet er niet aan denken als de chemische opslag de lucht in was gegaan. Herinnert u zich Enschede nog? Zoiets dus....

 

Je hebt zeker meteen een online back-up abonnement genomen?

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Nog eentje ?

 

Een paar dagen voor Kerst een avond vrij kunnen maken, tussen de koopavonden door, om bij vrienden te gaan klussen in hun nieuwe woning. Deze woning stond schuin tegenover mijn winkel.

 

Na het klussen een welverdiend biertje achter in de keuken. We wilden net een slok nemen toen mijn telefoon ging : inbraakalarm....!

 

Als een gek zijn we naar de overkant gerend, waar inderdaad bleek dat de achterdeur met grof geweld was opengebroken.

Doodsbenauwd, heel voorzichtig, met een zakmes en een saté prikker in de hand, zijn we toch (stom...) naar binnen gegaan.

 

Door de winkel, richting keuken/kantoor. Alles overhoop gehaald en opengebroken. Eén grote bende...en niemand meer te zien.

 

Eénmaal weer buiten zien we ineens recht voor de deur spullen liggen uit de winkel die er van te voren nog niet lagen....

Inbreker bleek zich verstopt te hebben, en heel snel achter onze rug om gevlucht te zijn.....

Je zou hem tegen het lijf gelopen zijn...

 

Later is de man opgepakt en na verhoor vrij gelaten. Spijtig genoeg (voor hem) heeft deze man die nacht na zijn vrijlating zelfmoord gepleegd in een waas van pillen en drank.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zo'n acht jaar geleden werden wij opgeschrikt door een enorm kabaal om vier uur 's nachts (dit blijkt later DE inbrekerstijd te zijn, maar dit terzijde). Het alarm gaat af dus er wordt ingebroken. Mijn zwangere vrouw en ik half slaapdronken rennen naar beneden, daar blijkt dat het raam van de deur van de winkel ingegooid te zijn, dus de heren/dames zijn nog bezig.

 

En nou komt 'ie: wij met onze suffe kop lopen gewoon de winkel in (ik met honkbalknuppel) en verzoek de heren/dames om weg te gaan... wat ze vervolgens ook doen. Vlak langs ons heen sprinten vier man (zit dus geen vrouw bij) door de kapotte deur weer naar buiten.

Achteraf knap stom wat één van die lui had die knuppel makkelijk van mij af kunnen pakken en mij knock-out kunnen slaan! Dat ging dus maar net goed...

 

Het waren ook geen profs: één van die lui had zich verwond aan het glas en een slagaderlijke bloeding opgelopen, dus werkelijk alles zat onder het bloed. Hier midden op de markt zakte deze heer ook in elkaar en hij is net gered door de ambulancemedewerkers. Een minuut later en hij was dood geweest. Dus hij zal ook wel gezegd hebben: oef, dat ging maar net goed!

Link naar reactie
  • 0

Na de GroteYess, de Kleine Yes en de Aaaaarch!!! - rubrieken, is het tijd voor een nieuw centraal topic: Oef!!! Dat ging maar net goed. Bijna dagelijk kom je als ondernemer in situaties terecht die -als het verkeerd uitpakt- misschien wel het einde van je bedrijf, de relatie met je klant of het vertrek van je beste werknemer zou kunnen betekenen. Op zijn minst zou het een bak geld gaan kosten. Dit zijn de situaties waar het op een knap staatle ondernemerskwaliteiten aankomt. Of misschien heb je met een gezonde portie bluf je er doorheen geslagen. En misschien had je gewoon scheitmazzel. Hoe dan ook, dit is de plek waar het oog van de naald zich in alle glorie kan presenteren.

 

Om dan maar meteen de aftrap te geven:

Ik neem aan dat iedereen gisteren het nieuws wel heeft gevolgd. In Alphen aan den Rijn is een matrassenfabriek tot aan de grond toe uitgebrand. Naast die matrassenfabriek is een febrikant van smeermiddelen, industriële reinigers en andere licht ontvlambare stoffen gevestigd. En wie is de overbuurman van deze hemische fabriek? Yours truely. En Joost Schravendeel. Joost was al eerder op de avond naar kantoor gereden om de backups veilig te stellen, maar ik moest van verder komen. Eenmaal ter plaatse bleek dat alles in een straal van 1500m was afgezet. No Way José! Jij gaat helemaal geen backups en dossiers halen.

 

Gelukkig waren er nog mensen in het pand die met telefonische instructie mijnerzijds mijn dossiers en backups konden meenemen. De brand was snel onder controle, dus achteraf viel het wel mee. Maar ik moet er niet aan denken als de chemische opslag de lucht in was gegaan. Herinnert u zich Enschede nog? Zoiets dus....

 

jee man, dat was wel een goede borrel waard na afloop denk ik zo...

wat een verhaal en dan ook nog eens dat er mensen binnen in t pand waren.

is vrijdag de 13e toch je geluksdag?

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Die mensen die nog in het pand waren (mijn personeel) waren ook de mensen die de brand hadden gemeld bij 112 en de eerste foto's hadden gemaakt (fototoestel en mobiele telefoons). Als dank voor zijn alertheid en goedwillendheid heeft een van mijn jongens de hele avond op het politiebureau mogen zitten en zijn tevens zijn telefoon en hardeschijf (stonden de foto's ook op) in beslag genomen.

 

Op die avond heb ik in 1 uur tijd exact 67 binnenkomende telefoontjes gekregen. Ik heb niet alle telefoontjes kunnen beantwoorden (kreeg tussen sommige telefoontjes wel tot 4 wisselgesprekken) maar geeft wel een goed gevoel dat er zoveel mensen je proberen te helpen. 18:16 is de brand gemeld bij de brandweer, 18:24 stond ik buiten mijn kantoor met de twee belangrijkste servers onder mijn armen. Ondanks dat de straat werd afgesloten en het pand nog niet helemaal veilig was stond ik enorm opgelucht buiten de deuren.

 

Hele rare avond. Maar mijn kantoor staat er nog. Erg rot voor de bedrijven die zijn afgefikt (of enorme waterschade hebben geleden).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het verhaal is dat 75% van de brandmeldingen door de stichter zelf worden gemeld, dat is (naar mijn wetenschap) de voornaamste reden dat hij zijn avond op het bureau heeft mogen doorbrengen. Meestal gaat het dan om een uit de hand gelopen brandje dat omslaat tot iets groots.

 

Waarom ze die gegevens wilde hebben weet ik niet. Maar omdat op die hardeschijf ook bedrijfsgegevens staan en ambtenaren nog wel eens slecht in het nieuws komen door het verliezen van (belangrijke) data ben ik niet zo heel blij. Maandag even bellen.

Link naar reactie
  • 0

wel, ij ons ging het dus niet goed...foto's hieronder ter verduidelijking.

 

brand was al in 1997, prive en zakelijk binnen een paar uur tegen de vlakte...bedrijf bestond destijds 105 jaar (ja 105 jaar)

 

het bedrijf zou ik mogelijk overnemen, maar is door o.a. de brand niet doorgegaan.

het pand is daarna opgebouwd en destijds verhuurd aan V&D, tegenwoordig aan H&M.

 

brand_4.thumb.jpg.e811c5819e5cac349290824e6fbc0515.jpg

Link naar reactie
  • 0

Vanmorgen "even" mijn dochter naar school brengen:

 

IMG00032.jpg

 

Kwam een taxibusje door de binnenbocht zeilen. Gelukkig geen persoonlijk letsel, dochterlief (5jr) wel even flink overstuur. Tegenpartij is later onwel geworden en nog naar ziekenhuis gebracht maar gaat 't inmiddels ook goed mee.

 

Het moment na de uitklappende airbags, rook en stank van die dingen en dat je je dochter checkt die het op een huilen zet zal ik niet snel vergeten. Tis ook een moment waarvan je altijd hoopt het never nooit niet mee te maken, helemaal bizar als 't in je eigen straat gebeurt.

 

Heb dus nu geen kantoor meer ;) gelukkig geen lichamelijk letsel, maar baal hier wel zeer stevig van. Deze auto was voor mij meer dan een gebruiksartikel en begin me te beseffen dat ik miscchien beter had kunnen plaatsen in het "aargh deel je leed" topic................

 

Qua schade: herstelbedrijf twijfelt of 't herstelt gaat worden of een Totalloss verklaring. En dat bij een snelheid van 30km/u!

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.