• 0

Voorraad en winst en omzet.

Beste Ondernemers.

 

Ik ben pas begonnen met een eigen webshop.

 

Ik heb veel voorraad van spellen zoals xbox 360 en playstation 3. Die ik inkoop.Moet ik dan al btw betalen voor de voorraad dat ik nog heb, of pas als ik ze heb verkocht hoe gaat dat precies in werking.

 

En komt daar ook nog 33,65 procent bij voor de winst omzet.

 

En voordat ik was begonnen met mijn webshop had ik al spellen verkocht hoor ik dit ook aan te geven bij de belasting of op de datum van ingang van inschrijving Kvk

 

Ik hoor graag jullie Advies.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi P F

 

Ik deel de mening van AJvR: je kunt niet zomaar gaan ondernemen en dan maar zien hoe het met de administratie afloopt. Het is juist essentieel dat je je voor laat lichten over de basisbeginselen en verplichtingen.

 

Voor 30 euro kun je deelnemen aan startersdagen bij de KvK over boekhouden en belastingen. Andere goede bron is:

http://www.belastingdienst.nl/download/1042.html

 

Kort antwoord op jouw vragen:

 

BTW op voorraden vraag je terug. Bij verkoop draag je BTW af over de verkoopprijs. Als er een duidelijk verband is tussen de eerder verkochte spellen en de onderneming nu, neem dan die oude verkopen ook mee.

 

Heb je je al gemeld als ondernemer bij de fiscus?

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Sorry PF

 

Maar dat is precies waar we op doelen. Jouw kennis van de belastingverplichtingen kun je niet hier opdoen. Ik kan niet zeggen hoeveel je aan de fiscus moet betalen, zonder inzage in jouw administratie. Daarnaast is HL ook niet bedoeld voor dergelijke elementaire kennis.

 

Je doet er goed aan als je mijn tips opvolgt en je eerst verdiept in de basis van administreren, BTW betalen en terugvragen en welke belastingen je mee van doen krijgt. Geen leuke zaken voor veel ondernemers, maar als je dat inzicht mist, dan loop je al een financieel risico.

 

Succes in elk geval

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij de andere reacties.

je hebt er duidelijk geen verstand van.. waarom ben je nu al dingen in gaan kopen terwijl je dit soort zaken niet weet?

 

Je kunt het beste nu of een boekhouder in de arm nemen of een cursus boekhouden gaan doen want zo gaat het ongetwijfeld helemaal fout.

 

Voor nu raad ik je aan de zoekmachine van higherlevel te gebruiken, daar vind je al veel meer over dit soort zaken en voor de rest is het echt basis kennis wat je gewoon moet weten voordat je naar de kvk gaat...

 

Karen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.