• 0

plan voor verteranenhuis

hallo allemaal,

 

ik ben bezig om voor oud militaire een veteranenhuis te openen hiervoor zoek ik nog hulp voor de plannen want tevens wordt er daar ook gezorgd dat deze mensen in een andere werk omgeving terecht kunnen ook zoeken wij hier nog investeerders voor die dit plan zien zitten.

ik denk dat dit een goed en belangrijke opzet is ik hoop dat er wat mensen zijn die hier over mee willen denken

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voordat je je in allerlei schulden gaat steken, heb je wel uitgezocht of dit vandaag de dag nog wel haalbaar is?

 

Op een enkeling na heeft elke veteraan tegenwoordig gewoon een relatie, kinderen etc.

Als veteraan zal ik er nooit me heil gaan zoeken en persoonlijk vind ik het niet meer van deze tijd.

 

Link naar reactie
  • 1

Hallo Ernstjan,

 

Hopelijk helpen volgende links en informatie je iets verder.

 

Ik neem aan dat je reeds op de pagina van het Ministerie van Defensie, sectie veteranen, gekeken hebt maar ik noem hem er voor de zekerheid bij.

 

Daarnaast is er het Veteraneninstituut waar je zeker nog informatie en contacten kunt vinden.

 

Zij brengen CheckPoint, een maandblad voor veteranen uit.

 

Voor nazorg zie ook organisatie De Basis.

 

En wellicht dat je op de sites van Algemene Federatie van Militair Personeel en Bond van Wapenbroeders nog interessante informatie en contacten kunt vinden .

 

 

Op een enkeling na heeft elke veteraan tegenwoordig gewoon een relatie, kinderen etc.

 

Beetje kort door de bocht René, vergeet niet dat de veteranen van "alle" leeftijden zijn. Een groot deel aan de grijze kant zit, maar een ander groot deel nog niet de pensioengerechtigde leeftijd heeft bereikt.

Problemen van PTSS, gezondheidsproblemen, etc. leiden in sommige gevallen bij terugkerende militairen uit crisis gebieden tot het uit elkaar vallen van relaties en erger.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor je reaktie maar je moest eens weten hoeveel veteranen hier op zitten te wachten dat blijkt wel uit de veteranenhuizen die eral zijn worden druk bezocht.

plus dat erbij mij nog eens een afdeling voor al die militaire die een anderen baan willen door mij vele kontakten in het bedrijfs leven kan ik hier wat mensen mee helpen.

 

 

 

 

 

 

Voordat je je in allerlei schulden gaat steken, heb je wel uitgezocht of dit vandaag de dag nog wel haalbaar is?

 

Op een enkeling na heeft elke veteraan tegenwoordig gewoon een relatie, kinderen etc.

Als veteraan zal ik er nooit me heil gaan zoeken en persoonlijk vind ik het niet meer van deze tijd.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Nobel streven,

 

ben alleen bang dat mevr. Hoefnagels het nogal voor je verpest heeft. Deze dame heeft behoorlijk wat schade aangericht bij goed bedoelende mensen en bij investeerders en veteranen.

 

http://odb-defensie-forum.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=1327

 

Zoek het even goed uit (net zoals rené zegt).

Het ligt er denk ik aan hoe je eea in het vat giet. Het aantal veteranen neemt behoorlijk en zal dus een markt zijn. Als jij een soort totaal pakket aanbiedt dan denk ik dat er met je juiste aanpak best wel een boterhammetje te verdienen is.

Denk aan:

-inloophuis

-medische verzorging

-geestelijke verzorging

-opvang familie/relatie

-arbeidsdeskundige/ reintegratie

Da's je dienstverlening

 

Maar ook:

- lokatie

- aantrekken artsen/ verpleging/ fysiotherapeuten en andere hulpverleners.

- verzekeraars

- scholingscentra (voor herscholing)

- werkgevers (herplaatsing)

- UWV (subsidie? voor werkgevers)

- apparatuur

en zo nog een waslijst waar aan te denken.

 

Bekijk ook of Defensie zelf ook zijn steentje wil bijdrage. (druk ontnemen van het centrum in Doorn) waardoor je een win-win situatie maakt.

 

 

 

 

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie
  • 0

ja dat klopt dat is de bedoeling maar ik wil er nog wat aan toe voegen ik wil ook gaan zorgen dat sommige die weer wat willen gaan doen weer een baan krijgen want we hebben niet alleen met libanon veteranen te maken zoals ik maar nu met irak ook en er zijn gewoon een hoop jongens die een anderen baan zoeken en ik veel kontakten in het bedrijfsleven dus wil ik kijken of we daar wat mee kunnen doen want dit zijn toch mensen met veel capaciteiten.

 

maar in ieder geval bedankt voor je reactie

 

 

 

 

 

 

ote author=WaltervL link=board=18;threadid=23691;start=0#msg207450 date=1234784148]

Of bedoel je zoiets als het veteranenhuis in Eindhoven?

 

 

http://www.stichtingveteranenbrabantzuidoost.nl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=33&Itemid=100

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

bedankt voor je reactie ik begrijp wat je bedoel maar het moet een inloophuis worden voor de jongens en ik wil dan via de kontakten die ik in het bedrijfsleven heb gaan kijken wat we kunnen betekenen voor hun maar de hoofd zaak is inloop praten met lotgenoten en kijken voor een baan in een heel anderen richting ik heb veel kontakt met jongens die ook nu terug komen en die willen graag wat anders maar je hebt gelijk er komt een hoop voor kijken .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nobel streven,

 

ben alleen bang dat mevr. Hoefnagels het nogal voor je verpest heeft. Deze dame heeft behoorlijk wat schade aangericht bij goed bedoelende mensen en bij investeerders en veteranen.

 

http://odb-defensie-forum.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=1327

 

Zoek het even goed uit (net zoals rené zegt).

Het ligt er denk ik aan hoe je eea in het vat giet. Het aantal veteranen neemt behoorlijk en zal dus een markt zijn. Als jij een soort totaal pakket aanbiedt dan denk ik dat er met je juiste aanpak best wel een boterhammetje te verdienen is.

Denk aan:

-inloophuis

-medische verzorging

-geestelijke verzorging

-opvang familie/relatie

-arbeidsdeskundige/ reintegratie

Da's je dienstverlening

 

Maar ook:

- lokatie

- aantrekken artsen/ verpleging/ fysiotherapeuten en andere hulpverleners.

- verzekeraars

- scholingscentra (voor herscholing)

- werkgevers (herplaatsing)

- UWV (subsidie? voor werkgevers)

- apparatuur

en zo nog een waslijst waar aan te denken.

 

Bekijk ook of Defensie zelf ook zijn steentje wil bijdrage. (druk ontnemen van het centrum in Doorn) waardoor je een win-win situatie maakt.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Op een enkeling na heeft elke veteraan tegenwoordig gewoon een relatie, kinderen etc.

 

Beetje kort door de bocht René, vergeet niet dat de veteranen van "alle" leeftijden zijn. Een groot deel aan de grijze kant zit, maar een ander groot deel nog niet de pensioengerechtigde leeftijd heeft bereikt.

Problemen van PTSS, gezondheidsproblemen, etc. leiden in sommige gevallen bij terugkerende militairen uit crisis gebieden tot het uit elkaar vallen van relaties en erger.

 

 

 

Klopt maar daar zijn al instellingen voor van de overheid en niet op particuliere basis.

Tevens zitten we nu in gat betreffende leeftijd, de oudjes zijn inmiddels echt al stokoud en de jongere generatie (Libanon ) is nu een jaar of 40-50.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ernstjan,

 

Voor de dienst(en) die je hierboven beschrijft heb je in eerste instantie niet zo'n grote investering nodig. Een laptop/PC, All-in-One, tafel, twee stoelen en een burolampje.

 

Organiseer in samenwerking met de veteranenhuizen een loopin- / inschrijfdag voor geinteresseerden.

 

Ga als een soort "in house organisatie" aan de gang en gebruik daarbij je netwerk om "oud militairen" aan een nieuwe baan te helpen of informatie m.b.t. omscholing e.d. te geven.

 

In een later stadium, of direct, kun je dan je opgebouwde database van veteranen matchen of samen laten komen.

 

Op zaterdag 27 juni krijg je ze zeker bij elkaar ;).

 

 

 

@ René

 

Ik begrijp dat een grote groep veteranen in instellingen van de overheid opgevangen wordt, de particuliere initiatieven vloeien veelal voort uit "thuisfront commités" en zijn kleinschalig opgezet. Het feit dat de overheid vandaag de dag meer tijd steekt in nazorg, moge duidelijk zijn.

De generatie Libanon (40-50) die jij noemt wordt op de voet gevolgd door de generatie Srebrenica en voormalig Joegoslavië (30-40) welke aangevuld zal worden met de huidige Irak en Afghanistan (20-30) generatie.

 

Ik neem aan dat Ernstjan zich voornamelijk op de laatste twee generaties zal richten en in mindere mate de gesettelde generatie waartoe jij behoort ;).

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.