Incasso na beeindiging contract
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Derek-Jan
Derek-Jan
Vorig jaar ben ik een contract aangegaan met firma X voor het verzorgen van het betalingsverkeer op één van mijn websites. Dus indien een klant betaalt aan mij loopt dit via X. Zij rekenen een maandelijkse fee + een percentage per transactie.
In 2008 heb ik daarvoor geen enkele faktuur mogen ontvangen, wel werden transacties keurig uitbetaald (minus transactiekosten).
In november 2008 heb ik schriftelijk (niet aangetekend) het contract opgezegt, conform hun algemene voorwaarden (schriftelijk, 1 maand voor einde kalenderjaar).
Nu krijg ik begin februari ineens per mail een faktuur voor februari 2009 met de mededeling dat deze binnen 4 dagen automatisch geincasseerd zal worden. Hierop heb ik de volgende dag op het door hun genoemde mail adres protest aangetekend. Echter komt die mail niet bij hun aan (komt retour met melding spam.....) Weer een dag later heb ik diezelfde mail nogmaals verstuurd naar 3 andere bij mij bekende adressen waaronder klantenservice en mijn toenmalige contactpersoon. Die mail komt niet terug, dus ik ga er van uit dat deze aangekomen is.
Echter word de incasso toch uitgevoerd. Daarop meld ik bij mijn bank (bizner) dat ik deze wil laten storneren. Mijn bank antwoord dat dit een eenmalige incasso is die niet gestorneerd kan worden (huh?) maar als ik van mening ben dat dit onrechtmatig is kan ik een Melding Onterechte Incasso doen (vandaag aangevraagd).
Nogmaals gemaild met X en wederom geen reacties gehad. Nogmaals de algemene voorwaarden bestudeerd en volgens deze ben ik toch echt in mijn recht. (tussentijds opzeggen schriftelijk 1 maand voor einde kalenderjaar, en ik knip/plak :
Maar ondanks deze mooie woorden word er toch maar even geincasseerd. Het gaat niet om schokkende bedragen maar het is mijn geld en niet correct.....
Iemand ervaring hiermee ? Of ervaring met een soortgelijke situatie met een soortgelijk bedrijf ? En hoe gaat een MOI in zijn werk ? Lijkt me dat ik sterk genoeg sta met die algemene voorwaarden.
Nu zullen jullie je wel afvragen waarom ik niet eerder aan de bel heb getrokken.... tja, het is niet zozeer mijn probleem als men geen fakturen stuurt. Als men vervolgens ook geen reactie geeft als ik mijn contract opzeg vind ik dat ook niet meer zo raar. Maar waarom dan ineens wel in februari een faktuur sturen en incasseren ? Er is nog nooit iets geincasseerd.....
Maar met zo'n bedrijf wil ik dus geen zaken doen, vandaar beeindiging contract, maar dat terzijde.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag