• 0

VOF, BV of ....

Hallo,

 

Samen met een paar vrienden wil ik een bedrijf starten. Ik ben al een tijdje aan het zoeken op internet, maar eigenlijk heb ik nog steeds niet gevonden wat ik wilde vinden.

Ik vraag mezelf namelijk af of we ons per se in moeten schrijven bij de KvK. Kun je niet gewoon inkomsten opgeven en daar belasting over betalen? Als we ons wel moeten inschrijven bij de KvK: Wat is de gunstigste rechtspersoon voor ons? Zelf dat ik aan de VOF.

Over het bedrijf:

We gaan verschillende internetdiensten aanbieden: webdesign, webhosting, domeinregistratie en overig design (bijv. huisstijlen). Het is de bedoeling dat we er niet veel meer dan een zakcentje aan verdienen, omdat het tevens ons Profielwerkstuk wordt.

 

Joep

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de snelle reactie!

Het is de bedoeling dat het bedrijf ook nog na onze school wordt doorgezet. We zijn alle vier 17 jaar en het is de bedoeling dat onze ouders nog wel kinderbijslag blijven ontvangen. Het is vooral de bedoeling dat we alle kosten kunnen financieren. Als ieder een paar 100 euro per maand verdient, zou het natuurlijk helemaal mooi zijn ;)

Link naar reactie
  • 0

Weet je zeker dat alle vier door willen na de opleiding? En dat het past tijdens de studies van alle vier?

 

Maak heel duidelijke afspraken, ook voor als het fout gaat of als één of twee eruit willen. Probeer elk mogelijk scenario in kaart te brengen, en maak van te voren afspraken waar jullie het alle vier mee eens zijn, wat jullie per situatie doen als het zo ver komt. Maak ook afspraken voor als de één meer doet dan de ander. Het klinkt misschien voorbarig, maar vooraf afspreken is beter dan achteraf uit moeten vogelen.

 

Verder is een VOF de enige bedrijfsvorm die aan de orde is. Zorg dat je een paar honderd euro besteed aan een administratiekantoortje bij jullie in de buurt. Zij kunnen de boekhouding voor de VOF doen, zodat je daar geen omkijken naar hebt en jullie je vollop kunnen storten op het binnenhalen van klanten en het maken van mooie dingen.

Link naar reactie
  • 0

Twee van de vier personen gaan een boekhoudcursus doen. Is dat niet voldoende om zelf de boekhouding bij te kunnen houden? Dat zou namelijk heel wat kosten schelen...

Het is tenslotte zo, dat twee van ons zich met websites bezighouden en de andere twee dus met boekhouding, klantenbezoeken enz.

Link naar reactie
  • 0

Ok:) Hartstikke bedankt!

Maar je kunt dus niet zonder in te schrijven bij de KvK een bedrijf hebben?

Zelf maak ik namelijk ook websites en ik vind het eigenlijk overdreven om me daarvoor in te schrijven bij de KvK. Kan ik niet op een andere manier toch belasting betalen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 297 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.