• 0

Belang van duurzaamheid koeriersdienst

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Frank,

 

Ik zou dit persoonlijk zeer waarderen, ben zelfs op zoek geweest naar een groene koeriersdienst en heb er twee benaderd die allebei niet gereageerd hebben. Greenpoint en........ben even de naam kwijt (koeriersdienst die met mensen met een lichamelijke beperking werkt en duurzaam is).

 

Ik denk dat het voor bedrijven richting hun klanten een extra positief gevoel kan geven.

 

Als jij iets kunt aanbieden qua ophalen in Barendrecht (Rotterdam) en bezorging door heel NL, dan hoor ik het graag.

 

Groeten, Manon

Link naar reactie
  • 0

Ik ben altijd benieuwd naar groene bedrijven. Ik speel er zelf ook wel eens mee maar als je in de keten even doorvraagt blijkt dat niemand iets kan garanderen. Dan kom je al snel uit bij klimaat neutraal werken door boompjes te planten. Dat is imho geen oplossing. Je moet vanaf 0 rekening houden met de natuur.

 

Voor een koeriersdienst zou je dan denken aan elektrische auto's (of een hybride) maar de berichten over die auto's zijn ook niet altijd positief (de extra impact op de natuur die de productie met zich meebrengt om de auto groen te laten rijden zijn niet terug te verdienen tijdens de levensduur van de auto).

 

Ik denk dat de wereld nog niet klaar is voor "groen", hoezeer veel aanbieders het ons ook proberen aan te wrijven. Neemt niet weg dat iedere moeite die men hier insteekt en die ook daadwerkelijk helpt zeer gewaardeerd wordt.

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

Op zich zou ik me wel voor kunnen stellen dat een "zo groen mogelijke" koeriersdienst een USP zou kunnen zijn.

 

Rekening houden met de keuze van voertuigen, logistiek, brandstofkeuze, rijstijl (en opleiding), organisatie van backoffice en inderdaad boompjes planten voor de restschade.

 

Uiteindelijk zal het in veel gevallen toch om het tarief draaien, zeker in een tijdperk van kostenbeheersing. Maar bij gelijke geschiktheid geven wij de voorkeur aan groen ?

 

In ieder geval: Be good and tell it.

 

 

www.tomeyenverstegen.nl ; www.thuiskantoor.nl ;

www.paardenboekhandel.nl

Link naar reactie
  • 0

Ook hele simpele dingetjes kunnen al iets bijdragen. Zo stuur ik vanuit mijn (verzekerings)kantoor de polissen en dergelijke als bijlage in een email (in een pdf-bestand) naar de klant. Uiteraard kan de klant op verzoek een fysieke polis ontvangen.

 

Oké, het is niet veel, maar het scheelt op termijn wellicht een paar boompjes. ;D

Link naar reactie
  • 0

Wij gebruiken al 5 jaar geen papier meer en alles gaat per mail. Alleen wanneer het juridisch verplicht is en aangetekend moet gaat het per post.

 

Maar goed, zijn we dan groen? We hebben nl. ook heel wat servers draaien en deze zijn niet allemaal geselecteerd op zuinigheid, alhoewel wanneer we servers vervangen kijken we hier wel naar. We kunnen deze servers ophangen in een klimaat neutraal datacenter, maar willen onze budget klanten daar in mee? Is dat verstandig voor de dienstverlening (langere reistijd i.g.v. storingen). Je ziet: we denken groen maar kunnen niet altijd. Om dan te gaan prediken dat wij een groen bedrijf zijn gaat me te ver en is eigenlijk hypocriet (zoals de Prius).

 

Ach, gelukkig ben ik techneut en geen commercieel typ. Te eerlijk :-K

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

 

Maar bij gelijke geschiktheid geven wij de voorkeur aan groen ?

 

Dat lijkt me geen moeilijke keuze. Een mooi voorbeeld binnen deze thematiek is TNT, 1 van de doelstellingen binnen TNT is het verduurzamen van de keten. Waarom? Omdat een sustainable imago ook door je subcontractors gedragen wordt.

 

En daar wil ik naar toe!

 

De overheid een regulerende functie, de multinationals een voorbeeldfunctie. Het antwoord op de ongeschiktheid van duurzame alternatieven is innovatie. Slim bedrijf dat daar op inspeelt!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je een koeriersdiensten momenteel niet moet selecteren op hun 'groenheid'.

 

Wat ik zelf heb gemerkt is dat het echt moeilijk is om een betrouwbare partner te vinden. Er zijn genoeg topics hier te vinden over koeriersdiensten en het komt er meestal op neer dat UPS het beste is, maar niet te betalen is, en verder iedereen het minst ontevreden is over TNT, zeker qua prijs qualiteit verhouding.

 

Zelf zit ik in een markt waarbij de verzendkosten nogal belangrijk zijn. Momenteel heb ik zelf ook niet genoeg volume om aantrekkelijke deals met TNT te kunnen maken, waardoor ik zelf behoorlijk bijleg (marge inlever) op elke bestelling, puur omdat het anders niet meer interessant is voor de consument.

 

Belangrijk zijn (imho):

 

1) Betrouwbaarheid. Pakketjes moeten zonder mishandeld te worden of kwijt te raken op plaats van bestemming komen, het liefst de volgende dag al (ik merk dat ongeveer 3% van de pakketjes van mij een extra bezorg dag kosten).

2) Prijs. Er moet geld verdiend worden en de klant moet niet opgezadeld worden met extreem hoge verzendkosten.

3) Gemak voor de klant. Bij TNT kan men het pakketje nog altijd ophalen bij het postkantoor, maar ook diensten zoals DHL werken met een vergelijkbaar systeem (ophalen bij DHL servicepoint, maar helaas zijn er daar een stuk minder van dan dat er postkantoren zijn).

4) Uitstraling, reputatie, groenheid.

 

Dit is mijn mening, afhankelijk van je doelgroep en productgroep kan dit volledig anders liggen (als je gevoelige bestellingen met een waarde van meer dan 1000 euro verstuurd, dan kan UPS bijvoorbeeld wel aantrekkelijk zijn omdat dan het percentage verzendkosten t.o.v. het order bedrag wat meer in balans is) en zo zijn er nog een hoop meer zaken te bedenken.

Link naar reactie
  • 0

Koeriers rijden af en toe groen, niet altijd,dat is onmogelijk, ze doen op dit moment erg hun best om hun toko draaiende te houden.

Er wordt gebruik gemaakt , door te combineren met nadere koeriers.

 

Als een koerier vertrekt van A naar B , en een collega heeft ook een zending voor B, dan geven we dat mee voor een vaste prijs, bv betalen alleen kilometers naar B.

Beide koeriers verdienen er aan, dit gebeurt al jaren, als wij een rit rijden, zetten we onze naam op een koerierssite, die rit wordt gelezen door een koerier, en zegt dat hun zending ook naar B moet , of directe omgeving, dan is dat een win win situatie.

 

Er zijn koeriers die er de brui aan geven, maar wij doen het nu anders, iedereen weet dat Overnight zendingen veel geld kosten, dit kan anders, zendingen uitleveren op 48 uur,s basis, of 72 uur,s basis.

We sparen alsware de zendingen één dag of twee dagen , en rijden dan route,s door geheel Nederland.

Je moet wel, om deze recessie te overleven, maar wij doen dit al vijf jaar, helaas weet niet iedereen dat.

 

Vgr. Sietse Aardema

 

 

edit mod: niet relevante foto verwijderd

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Ik als ondernemer lees dit forum met alle interesse:

 

Edit: HL is geen openbaar reclamemedium, hoe aanlokkelijk ook. Bijdragen dienen op z'n minst enigszins ontopic te zijn en links kun je in je signature kwijt. E.e.a. staat in de huisregels (die je bij inschrijven geaccepteerd hebt) al genoemd.

 

Met vriendelijk groet,

 

Frits

Link naar reactie
  • 0

Ach , als je die koolzaadolie of vergelijkbare olie gaat rijden, dan moet je er zeker van zijn, dat bij een rit van 300 km of zoiets, je toch ergens moet kunnen gaan tanken, ik weet het niet , als ik vanuit Hoofddorp naar Groningen moet, en direct door naar Limburg, en dat gebeurt wel, en je rijdt alleen maar koolzaadolie , waar te tanken.??

 

Of moet je dan maar een jerycan meenemen, haha.

Nee hoor, er moeten zeker overal punten zijn waar je terecht kan, ik kan ze niet vinden, zo,n speciale auto is leuk voor de regio, maar als je verder wil rijden, dan zit je mooi omhoog.

 

En jullie Kyoto, tarieven zijn veel te hoog, zal geen gebruik van U maken, helaas.

Als je groen rijdt, dan zijn de tarieven er ook naar, niet dus !!.

 

MOD-edit : Zoals hierboven ook aangegeven zijn is zelfpromotie niet het doel van HL. de bijbehorende tekst en link is dus verwijderd. Gelieve aan de huisregels te houden die geaccepteerd zijn bij inschrijving.

 

Sietse Aardema

 

Link naar reactie
  • 0

 

Beste forumleden en beste Sietse,

 

De onderstaande quote heeft betrekking op een eerder geplaatst bericht dat -hoewel het als doel had deel te nemen in de discussie- deels verwijderd is door de moderator. Echter, wil ik hier graag op reageren.

 

Ach , als je die koolzaadolie of vergelijkbare olie gaat rijden, dan moet je er zeker van zijn, dat bij een rit van 300 km of zoiets, je toch ergens moet kunnen gaan tanken, ik weet het niet , als ik vanuit Hoofddorp naar Groningen moet, en direct door naar Limburg, en dat gebeurt wel, en je rijdt alleen maar koolzaadolie , waar te tanken.??

 

Om op dit punt te reageren: het is mogelijk om -net als bij diesel- 800 km te rijden op de PPO die wij als brandstof voor onze auto's gebruiken. Er zijn verschillende tankstations in Nederland waar wij kunnen tanken, dit zijn niet-openbare tankstations waar wij zelf geld en tijd in hebben geïnvesteerd. Hierdoor kunnen wij nu wel echt groen rijden.

 

De "PPO" (Puur Plantaardige Olie) is geproduceerd door boeren in Nederland en Duitsland. Dit is dus geen Palmolie of iets dergelijks waarvoor er regenwouden worden gekapt.

 

Volgend quote, waarop ik graag wil reageren:

En jullie Kyoto, tarieven zijn veel te hoog, zal geen gebruik van U maken, helaas. Als je groen rijdt, dan zijn de tarieven er ook naar, niet dus !!.

 

Onze tarieven welke op onze website vermeldt staan zijn op basis van spoeddiensten en niet voor reguliere zendingen. Wij vergelijken onze prijzen constant met concurrenten en zijn gewoon concurrerend. In een markt voor koeriersdiensten is de prijs en de kwaliteit/service lijdend. De prijzen liggen in deze markt heel dicht bij elkaar, zodat veel ruimte om af te wijken uitblijft.

 

Nogmaals, ik vind het jammer dat wij onze link niet mogen plaatsen omdat mensen die nieuw op dit forum komen geen mening kunnen vormen op basis van volledige informatie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Frits

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Nogmaals, ik vind het jammer dat wij onze link niet mogen plaatsen omdat mensen die nieuw op dit forum komen geen mening kunnen vormen op basis van volledige informatie.

 

 

Je kan je bedrijf neerzetten in je persoonlijke informatie en als handtekening(signature) toevoegen aan het eind van elk bericht.

www.hesiodsoftware.com time tracking by looking back into time

 

Download a free copy of the next generation of time tracking software here

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn mening kunnen koeriersdiensten zich bijna alleen maar op het vlak van duurzaamheid nog onderscheiden. Ieder koerierbedrijf met bestaansrecht levert tegenwoordig uitstekende service, scherpe tarieven en nette chauffeurs. Duurzaamheid lijkt me een goede mogelijkheid om je te onderscheiden. Ik denk dat niet iedereen evenveel geeft om een beter milieu e.d.

 

Frank

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.