• 0

Stoppen met V.O.F. en doorstarten met eenmanszaak

Beste,

 

Sinds al een aantal maanden speel ik met de gedachte om te stoppen met mijn onderneming. ( V.O.F.) Deze wil ik gaan verkopen en daarna verder met een nieuwe eenmanszaak. De onderneming die ik nu run, heb ik nu ruim 4 jaar.

De verkoop die ik nu doe is vanuit een winkel en via het internet.

Omdat de inkomsten via het internet sterk toenemen, ben ik van plan dit uit te gaan breiden.

 

Mijn vraag is;

Mag ik stoppen met mijn onderneming en doorstarten met een nieuwe onderneming ( andere produkten ), zonder dat ik hoef af te rekenen met de belastingdienst.

Ik blijf wel rechtsreeks leveren aan de consument net zoals ik nu doe, alleen zullen dit andere produkten betreffen en nu niet van uit een winkelpand, maar via het internet.

 

Op de site van de belastingdienst kan ik hier geen duidelijk antwoord op vinden. Wel staat er iets over een nieuwe regeling die per 1-1-2009 ingegaan blijkt te zijn.

 

Een goede vriend ( die helaas niet meer in Nederland woont ), is ook gestopt met zijn restaurant en doorgestart met een cateringbedrijf en daar mee behoorlijk op de koffie gekomen. Hij moest naderhand wel afrekenen en had zijn geld al geïnvesteerd in zijn nieuwe bedrijf.

 

met vriendelijke groeten,

Brian

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn wel mogelijkheden voor om dat fiscaal vriendelijk te doen, maar die kunnen wel wat beperkingen met zich meebrengen. Je partner zal in ieder geval staken, maar kan de onderneming eventueel (onder voorwaarden) geruisloos doorschuiven naar jou. Ligt er ook aan wat je precies wil gaan veranderen: iets compleet anders, of lijkt het wat op wat je nu doet? En wat ga je met de "oude" onderneming doen: verkopen, gewoon stoppen, nog iets anders?

 

Dit zijn wel trajecten waarbij goede advisering veel geld kan besparen, maar ook veel (wacht-)tijd met zich mee kunnen brengen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.