• 0

goedkope marketing voor website

Beste HL'ers,

 

voor promotie van een aardig uniek concept van een website ben ik op zoek naar een redelijk goedkope manier(circa 150 euro)

om de website te promoten.

met uniek bedoel ik dat er nog geen marktleider is ;)

 

 

waar ik al aan heb gedacht=

adverteren in de bus,

google adwords(wordt het zeker, tenzij er een beter alternatief genoemd wordt)

SEO d.m.v linkbuilding.

 

 

zouden jullie me wat advies kunnen geven?

 

 

gratis startpagina? http://bit.ly/9p2cSX

gratis website? http://bit.ly/bNbnK1

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De belangrijkste stap is om in kaart te brengen wat de belangrijkste zoekwoorden zijn waarop jou doelgroep (let op: dit is misschien niet hetzelfde als wat jij denkt) je zal proberen te vinden.

Als het een nieuw product betreft met een unieke naam, dan heeft het niet veel zin om de productnaam op te nemen...

 

Vervolgens pas je de SEO tips toe die inderdaad elders op dit forum voldoende aanwezig zijn.

 

Als je echt een uniek concept hebt, dan heb je waarschijnlijk weinig concurrenten. En als deze er wel zijn, dan zou ik goed onderzoeken op welke zoekwoorden zij hoog scoren. Probeer een hoge positie in Google te krijgen op deze woorden en als dat niet lukt, ja dan blijft alleen adverteren over (maar dan is Eur 150,- niet voldoende ben ik bang).

 

Succes!

Link naar reactie
  • 2

Hoi Silverace

 

Met 30/60 of 150 euro adwords is je budget op voordat je een benul hebt welke zoekwoorden converteren.

 

Maar wat wil je nu eigenlijk bereiken?

Adwords is geen doel, net zomin als SEO of adverteren.

 

Is het doel dat er mensen op je site komen? Of dat je naamsbekendheid krijgt, of dat mensen een dienst bij je afnemen of... etc.

En welke groep mensen wil je bereiken met je boodschap?

 

Denk je dat doel en die doelgroep te bereiken door een artikel in de Metro of zou het zo kunnen zijn dat een artikel in de nieuwsbrief van Oud-Beijerlandse breivereniging "WZMWWBIN" (Wij zijn modern want wij breien inter-netjes") veel effectiever is omdat daar je doelgroep zit?

 

Wellicht kun je een tipje van de sluier van je concept oplichten om de mensen hier in staat te stellen je een gefundeerder advies te geven

Link naar reactie
  • 4

Lieve, beste Silverace.

 

"komt een man bij de dokter...." - zo schijnt een redelijk verkopend boekje te heten. Veel dames schijnen het in de boekenkast te hebben staan. En een van de leuke dingen van dit boekje is, dat de marketing heel weinig heeft gekost. Was het guerillamarketing, was het gebruik maken van viral marketing of sociale netwerken? Wie zal het weten. Maar het heeft niet veel gekost.

 

En nu kom jij en denkt: misschien kan ik dat ook wel. Ook dan, here goes:

 

Ik bied een onbekend boek aan met een witte kaft. De inhoud is ongekend. En nu ga ik voor zo'n 50.000 euro er een viral campagne tegenaan gooien. Klinkt je dit als een goed advies ?

 

Misschien een andere dan: ik wil president worden van de Verenigde Staten. Ik heb een onbekende achtergrond, geen religie, geen leeftijd, levenservaring of wat dan ook. En net als Obama denk ik dat sociale netwerken mij wel het succes gaan brengen.

 

Hoe lullig het ook is voor (ons) marketeers : ja, het product is nog steeds van cruciaal belang voor je marketing succes. En ook ja:het is van belang om te weten wie zo'n product/dienst nu al gebruikt of graag zou willen gebruiken. Zodat je weet waar je over die mensen struikelt, in welke kroegen ze zich ophouden, of ze op Linkedin staan of op Goedenwel.nl of in het bejaardenhuis.

 

Na deze veel te lange intro vraag je ik ons te helpen zodat we jou echt kunnen helpen :

 

WTF is ONGEVEER het concept van je site. Op wie richt je je, is het uniek, heb je concurrentie, wat voor markt is het, is het onderhevig aan seizoenen, is dit het moment om te lanceren, willen we het allemaal hebben, kortom: PLEASE geef ons wat achtergrond. Want anders krijg je uiteindelijk hier te zien wat aan de binnenkant van het boek of de presidentskandidaat zit :

 

 

een grote witte ledige ruimte

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja het is idd een link naar HL, een discussieforum met de mogelijkheid een poll te openen bij een nieuwe post.

 

Wie moeten die polls gaan starten en waarom?

 

Wil je een site maken met van de polls die je op hyves tegenkomt "vind je mij leuk a)ja b)nee c)weetniet" of worden het polls van marketeers. en wie moeten die polls gaan invullen.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

iedereen moet Polls gaan maken... mensen van verschillende afkomsten, beroepen, kennisniveau's... waardoor je soms op flinke meningsverschillen kan komen, wat resulteert in een goede discussie, waardoor er waarschijnlijk mond op mond reclame komt; waardoor er meer bezoekers komen; aantrekkelijker voor adverteerders en ga zo maar door.

gratis startpagina? http://bit.ly/9p2cSX

gratis website? http://bit.ly/bNbnK1

Link naar reactie
  • 0

Stel je eerst eens de vraag wie er willen pollen en waarom willen ze dat.

 

Als je dat weet ben je al een stuk verder en kan je je specifieke doelgroep bepalen, koop dan het boek "guerillamarketing" van die 150,00 en ga ermee aan de slag.

 

Ik ben wel nieuwsgierig wie er willen pollen, wie je doelgroep is want mij lijkt het een beetje onzin om te weten hoe een ander er over denkt.

Link naar reactie
  • 0

Als het je plan is om één of ander gratis forumscript te gaan gebruiken voor je site, waarbij je wellicht een template downloadt om je site "uniek" te maken, dan verwacht ik dat je kans van slagen vrij klein is. Je zegt zelf een site te willen openen waar mensen polls kunnen maken en kunnen discussiëren, daar zijn er al miljoenen van. Toch zeg je dat het concept uniek is, waarom dan?

 

Mijn advies is om eerst eens heel goed rond te gaan kijken op sites die hierboven al genoemd zijn. Kijk wat zij aanbieden, in hoeverre zij mensen met een internetverbinding aanspreken (jouw doelgroep), en kijk daarna eens waarom die mensen liever bij jou zouden willen discussieren.

 

Ik denk dat je op dit moment geen reëel plan hebt. Als je denkt dat Metro en Apple staan te springen om jouw website te sponsoren en van free publicity te voorzien, dan zal je een echt uniek plan moeten hebben, en daar redt een 13-in-een-dozijn forum/poll website het niet.

 

Succes ermee in ieder geval; ik hoop dat je voor je site meer budget hebt dan voor de marketing ;)

Link naar reactie
  • 0

alleen is het bij mij het idee dat alles binnen de site blijft, zodat mensen eigenlijk zelf reclame zullen maken door tegen anderen te zeggen: mijn poll staat op die site, moet je daar maar gaan kijken; dus meer kans op nieuwe aanmeldingen omdat kennis al heeft aangemeld, dus wat kan het voor kwaad om het zelf niet te doen?? ;D

gratis startpagina? http://bit.ly/9p2cSX

gratis website? http://bit.ly/bNbnK1

Link naar reactie
  • 0

Omdat de trend juist is om hybride te opereren, dat je gebruikt maakt van facebook zijn api of google's opensocial zodat jouw users juist NIET voor de 500'e keer hun gegevens hoeven in te voeren maar ook gewoon via bestaande (social-networking) accounts (en/of OpenID) toegang krijgen tot jouw tool. Dat je je vrienden niet naar de site hoeft te halen maar dat je ze juist via embeddable codes naar je vrienden kunt brengen.

 

Polldaddy kan het óók gewoon binnen de site, dus je hebt niet zozeer een voordeel ten opzichte van hun enkel een functie minder (een flinke). Ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar onderzoek naar haalbaarheid kan geen kwaad.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.