• 0

Beginnersvragen over kosten van kleding importeren uit Amerika

Hallo allemaal,

 

Ik wil graag kleding importeren van Amerika, maar aangezien ik nog geen ervaring heb hierin weet ik niet goed hoe ik alles moet aanpakken in feite.

 

Ik weet wel het merk dat ik wil verdelen in de Benelux, maar nu is mijn vraag:

Hoe of waar kan ik te weten hoeveel importkosten en verzendingskosten ik daaraan zou moeten betalen.

 

Hoe moet de bereking/aanpak doen betreffende de verzendingskosten, importkosten etc...

 

 

Met dank bij voorbaat voor een feedback..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik kan je alleen maar helpen op gebied van de vertolling zelf. De invoerrechten worden betaald op de inkoopprijs + vracht + verzekering. Dit bedrag noemt men de Statistische Waarde. Op dit bedrag betaal je het % aan invoerrechten.

Maatstaf van Heffing voor de BTW is : Statistische Waarde

%Invoerrechten

natransport

lossingskosten eventueel

+_____________________

Maatstaf van heffing voor de BTW.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik denk dat mijn vraag hier op aansluit en dat Smurfin er ook mogelijk wat aan heeft.

 

 

Je goederen die je invoert, komen die nu bij de douane te staan en worden die dan later 'vrij' gegeven en dan bezorgt de vervoerder het bij je thuis en betaal je aan de vervoerder?

 

 

Hoe werkt het dan met het verleggen van de BTW? Zoals ik het nu begrijp is dat ik hiervoor een verzoek moet indienen bij de belastingdienst en je krijgt er dan een vergunning voor, of niet.

 

Dit moet ik dan aan de vervoerder laten zien?

Link naar reactie
  • 0

hierbij nog een opmerking:

 

Voordat je iets aankoop, ga na waar de kleding is geproduceert. Dit kan een grote rol spelen bij het inklaren van de goederen !!! Goederen die in China werden geproduceert, via amerika naar Nederland/Belgie komen zijn voor de douane Chinese goederen en er zullen dan andere tarieven/(evenuteel vergunningen) gevraagd worden.

 

 

www.importchina.be / www.sannalin.com (Tot begin 2011 waren we nog ImpExpBel Trading). Dezelfde mensen, dezelfde activiteiten,enkel een andere naam !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.