• 0

exploitatie watertoren

Beste mede ondernemers,

 

ik heb een geweldige mogelijkheid toegereikt gekregen en ik overstroom met geweldige ideeën!

 

het heeft betrekking op de exploitatie van een watertoren! een hele mooie (al zeg ik het zelf) met 8 bruikbare verdiepingen en een geweldig uitzicht op de top.

 

Om het hele verhaal hier te plaatsen is veel te lang dus even in vogelvlucht.

 

De huidige eigenaren hebben hem 3 jaar geleden gekocht om er iets mee te doen, helaas is dit er niet van gekomen en nu ga ik met ze samenwerken om er dus wel wat mee te doen want het geld raakt namelijk op.

 

Geld is er dus niet in overschot en het plan moet ik nog gaan schrijven (ja het is deze week pas begonnen).

 

nu is mijn vraag aan jullie, gooi eens wat me ideeën wat mogelijk is (als je wilt) want de kijk van een ander is altijd handig vindt ik.

 

ik zal zelf even wat opgooien om de creativiteit op gang te brengen,

 

We willen de toren zo multifunctioneel maken zodat we meer klanten kunnen trekken! Boven in is de perfecte locatie voor lounge gedeelte, het uitzicht en het gebouw is gewoonweg fantastisch! Een bruidssuite in de bovenste watertank is ook een optie want trouwen in de toren kan natuurlijk ook!

 

daarnaast willen we van een kamer een creatieve brainstorm kamer maken met whiteboard overal en een hoop andere gave spullen om creative sessies te geven aan het bedrijfsleven (dit gaan we niet zelf doen hoor) en een anti stress kamer om even los te komen uit je pak (laat ik het maar zo zeggen). met hierin een ronde squash baan en bokbal, drumstel, noem maar op.

 

Beneden komt de ontvangsthal waar recepties kunnen worden gegeven en ook exposities etc.

 

de kelder wordt (waarschijnlijk) prive. en er komen natuurlijk "normale"kamers waar je kan vergaderen of presenteren.

 

dit zijn slecht enkele van de ideeën uiteraard maar ik sta open voor kritiek, ideeën en tips! want misschien zeggen jullei wel van, die kamers, dat is echt zo ouderwets! dat is echt een zeer slecht idee!...

 

ik ben benieuwd!

 

alvast bedankt!

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het zou mooi zijn als het jou wel lukt bij "ons" in de regio, heel mooi en ik gun het je echt.

Die reportage enkele jaren geleden bij omroep Zeeland over de toren gaf een mooie kijk op de verschrikkelijke hoeveelheid werk die er nog gedaan moest worden.

Ik moet toegeven dat ik toen ook een gevoel had van: wow geweldig.

Helaas staat de kern Oostburg niet bekend als bruisend of een regio waar veel projecten lukken. Had de toren in Sluis gestaan zouden de kansen anders liggen. Niemand kan uitleggen waar het aan ligt, net als Terneuzen ademt het ongezelligheid uit en hangt er geen sfeer. Maar in Terneuzen hebben ze z'n zustertoren gesloopt...

 

Vooral in Zeeland kan de tegenwind hard zijn.

Ik kom wel eens kijken als je klaar bent, kan op de fiets.

 

Succes,

 

Patrick, ook zo'n zeeuw-vlaming

 

haha, dat is goed hoor! ja de toren in Terneuzen, echt zonde! maar niks meer aan te doen. en ach een beetje tegenwind..ik zie het meer als lekkere frisse zee lucht die de slaap uit mijn ogen doen waaien ;)

 

de mogelijkheden zijn legio, maar inderdaad, het moet zeker niet enkel gericht zijn op de lokale omgeving (met alle respect).

 

 

en helaas gaat het verhaal als bij de silos niet op want de toren is dubbelwandig, eerst de buitenwand, dan de trap/gang en dan pas de tank.

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Ik zeg nu ook iets ook heb ik er helemaal geen verstand (nog niet) van ondernemerschap maar ik ken die Regio wel. Het komen veel mensen uit Duitsland, Belgie en Nederland op vakantie en wat doen die alle heel graag? Eten. Drinken. En met mogelijkst met het Gezin.

Wat ik hier wel zie is dat wij hier niet veel restaurants hebben met eten uit de regio.

Maar wij hebben wel Breskens met vers vis, in Ijzendijke een biologisch Koeienfokker/-slager, biologisch Schapenboerderijen ezv

Zou dat geen idee zijn? Een restaurant met biologisch vlees/groenten ezv uit de omgeving en dan worden in de andere 'kamern' de boerderijen vorgestellt waar het vlees/groenten vandaan komen. Misschien hebben die boerderijen ook een huiswinkel die er vorgestellt mag worden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zeg nu ook iets ook heb ik er helemaal geen verstand (nog niet) van ondernemerschap maar ik ken die Regio wel. Het komen veel mensen uit Duitsland, Belgie en Nederland op vakantie en wat doen die alle heel graag? Eten. Drinken. En met mogelijkst met het Gezin.

Wat ik hier wel zie is dat wij hier niet veel restaurants hebben met eten uit de regio.

Maar wij hebben wel Breskens met vers vis, in Ijzendijke een biologisch Koeienfokker/-slager, biologisch Schapenboerderijen ezv

Zou dat geen idee zijn? Een restaurant met biologisch vlees/groenten ezv uit de omgeving en dan worden in de andere 'kamern' de boerderijen vorgestellt waar het vlees/groenten vandaan komen. Misschien hebben die boerderijen ook een huiswinkel die er vorgestellt mag worden.

 

 

 

dit is wel een idee maar waar ik dan mee zit is het runnen van een restaurant is niet echt mijn ding, en er zijn enkel in de zelfde plaats al 13 restaurants (div specialiteiten uiteraard) (en even voor de verbeelding in de plaats wonen ongeveer 18.000 mensen)

 

en de doelgroep is voor biologisch eten al relatief klein, toch zeker bij de toeristen (braadworst fans etc ;)

 

ik ben wel iets met food van plan, maar dan meer als support dan hoofd (zoals warme broodjes bij de kerstmarkt etc.)

maar zeker bedankt voor je input!

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Hallo Remco,

 

Is "indoor skydive" niet wat om in deze watertoren te plaatsen?

Aanschaf, onderhoud en energiekosten zijn niet bepaald geschikt voor een krap budget, hier zou je investeerders van buitenaf voor kunnen vragen.

Je kunt de hele watertoren met kunstmatig licht verlichten zijn dus geen ramen nodig.

 

Het is maar een spontaan idee, heb niet op de haalbaarheid gelet.

 

Groeten Vincent

 

Link naar reactie
  • 0

Om broodjes te kopen heb je er toch all iets in Oostburg. Op vakantie heb ik er een vis-frituur gezien...was heel lekker. Calamares, sardintjes, verschillende salade met mosschelen, inktvis ezv. Ook om mee naar huis te nemen.

Ik zou er dan zeker langs komen ;)

 

 

dat is goed! ik hou je op de hoogte ;)

 

over het sky diven, dit is inderdaad wel leuk maar helaas niet haalbaar om verschillende redenen, als we in de sports willen gaan dan moeten we een totaal pakket kunnen aanbieden, dus b.v. skydiven, klimmen laser gamen etc, om een bredere doelgroep aan te spreken, en deze faciliteiten kunnen we niet allemaal op hoog niveau bieden omdat we daar zelf niet in thuis zijn. Een andere reden is bouw technisch maar uiteraard is hier altijd wel wat aan te doen (de enigste beperking is het budget)

 

maar zeker bedankt voor de input!

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Mwah, de meeste sky dive centers die ik ken bieden alleen sky diven aan en hebben een horeca aanbod. Waarschijnlijk heeft dit met de aardige investering van een paar miljoen te maken om zo'n sky dive apparaat te kopen.

 

Maar met een krap budget is dat niet aan te bevelen.

 

Is abseilen en tokkelen van de buitenkant niet een optie? Dit doen ze ook vanaf bijvoorbeeld de Euromast en dat is een groot succes.

 

Groet, Martin

 

 

Link naar reactie
  • 0

ja zeker is de buitenkant hier geschikt voor, dus deze optie blijft zeker weten open! hoe we dit het beste kunnen vermarkten is nog iets waar ik over nam moet denken, de toren is trouwens 55 meter hoog, zal dat voldoende uitdaging geven denk je?

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.