• 0

Over het proces : Wordpress installeren

Hallo IT Experts!!

 

Ik ben echt een it-leek maar heb net een wordpress layout aangeschaft voor 100 dollar. Het leek heel makkelijk en dat zal het ongetwijfeld voor veel anderen ook zijn. Nu blijkt dat ik om de layout te kunnen installeren eerst Wordpress moet installeren. Alleen nu kom ik er op de site van Wordpress zelf niet echt uit. Ik moet dan blijkbaar ergens mijn database gegevens intikken. Geen idee waar ze het over hebben.

 

kent iemand een Nederlandse site die dit proces ondersteunt en waar ik het met 1 druk (of 2 of 3) op de knop op mijn computer kan zetten? Hope so!

 

Groeten, Marloes

 

 

 

(titel aangepast om het beter aan te laten sluiten bij het onderwerp)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

 

Wordpress is in twee varianten verkrijgbaar, downloadbaar en zelf installeerbaar, en online: zie Wordpress.com. Die laatste optie is waar jij naar op zoek bent.

 

Hoi Jeroen,

 

Dank voor je reactie. Ik ben bang dat ik niet alleen de online versie nodig heb. Die heb ik net even bekeken en is inderdaad heel makkelijk. Ik moet het echter wel downloaden en installeren.

 

 

dit stond op de website ergens verdekt opgesteld ( in ieder geval had ik het niet gezien voordat ik one-theme kocht

 

Note: One Theme is sold on a license per installation basis. This means that your One Theme license will only be valid on one WordPress installation at any one time. You can of course move your license key to another installation, or purchase multiple licenses as seen in the payment options above.

 

Requirements: WordPress 2.5+ - IonCube - PHP 5+

 

Services

--- Installation service avaliable

--- IonCube installation service avaliable

--- Logo design service avaliable

--- Content creation service avaliable

 

als je naar www.one-theme.com gaat zie je wat het precies is.

 

Ik ga hun ook zelf even mailen. Ik vermoed dat de installation service weer extra gaat kosten, slim van ze...balen voor mij!!

Link naar reactie
  • 0

Marloes, ik heb je even een PM gestuurd.

 

Wat je nodig hebt is ergens een hosting accountje. Dit is zo te regelen bij elke serieuze provider. De Wordpress installatie is heel simpel (voor een IT nerd ;)). Daar heb je echt die theme bakkers niet voor nodig.

 

Kortom, met wat HL'ers kom je er ook wel uit ;).

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Marloes, sommige hostinpartijen hebben zelfs een automatische installatie mogelijkheid voor o.a. wordpress. Vraag het even na bij de hostingpartij. Vooral de hostingpartijen in de VS leveren deze service.

 

Heb afgelopen weekend weer een fantastische (ahum) ervaring met een host in NL ... deze vond dat Wordpress zo onveilig was dat je eigenlijk wel helemaal mesjogge was als je dat ging gebruiken. Ok, daar kom ik wel overheen, maar wat blijkt nu, hij heeft zijn servers zo ingesteld staan dat ik allerlei issues bleef krijgen, error messages all over the place. Navraag bij iemand die er veel verstand van heeft (ik ben geen techie ;)) leerde me dat het inderdaad de serverinstellingen waren die deze errors veroorzaakten.

 

Navraag bij de host resulteerde in een antwoord dat zij geen support leverden bij open-source cms's ... oftewel, 'maak van jou probleem niet mijn probleem'.

 

Resultaat: ga mijn domeinnaam na een week weer verhuizen :)

 

Conclusie: vraag VOORDAT je een pakket afneemt eerst na of wordpress op hun servers werken, ik weet het, het is te gek voor woorden dat je dit moet vragen (de halve blog wereld gebruikt wordpress) maar ja, aldoende leert men

 

richard

Link naar reactie
  • 0

Hoi Marloes,

 

Even voor de duidelijkheid.

Je wilt WordPress gaan gebruiken op het Internet toch?

 

Ik ga ervan uit dat je dit op Internet wilt gebruiken zodat anderen je blog kunnen lezen. Klopt dat?

In dit geval moet je

1. een webhoster zoeken.

2. een domein aanschafffen om je blog bereikbaar te maken vanuit het Internet

3. ruimte (hosting) zoeken voor je domein waar je de WordPress installatie/bestanden en je blogs kunt plaatsen.

 

Aangezien je zelf aangeeft dat je minder ervaring hiermee heb kun je deze topic lezen voor het zoeken van een webhoster.

Wat is kwaliteitshosting? https://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/151

 

De meeste hosters (ook in NL) zullen een "automatische installer" hebben die WordPress voor jou installeert.

Dit kan binnen een paar minuten.

Als WordPress geinstalleerd is kun je dan je gekochte template "installeren".

Deze plaats je dan (staat in de readme van je template) in een folder op de server en 'activeer' je het.

 

Hoewel het voor velen misschien hocus pocus is, kan een ITer dit voor je binnen een uurtje realiseren.

Dan kun je zelf inloggen en beginnen met "bloggen".

 

Vraag dus bij de nieuwe hoster of je even hulp kunt krijgen bij de installatie. Geef DUIDELIJK aan dat je niet veel IT kennis heb en graag zo simpel mogelijk je doel wilt bereiken (Dus namelijk een WordPress site starten).

 

Let op dat velen deze (installatie) voor je zullen doen (als gratis service in het begin) maar echt onderhoud e.d. zullen ze niet plegen op je WordPress site (tenminste niet gratis). De meeste hosters onderscheiden "hosten" en "website/applicatie" beheer. De laatste word dan apart gefactureerd.

 

In het geval dat je WordPress wilt draaien "Op je PC" (dus dat ALLEEN JIJ het kunt bereiken) dan wordt het wat technischer.

Maar ik ga ervan uit dat dit niet het geval is toch?

MIDENS ICT - Systeembeheer, Internet Diensten, Advies en Levering HP, Cisco, APC en Datacenter Producten. www.MIDENS.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.