• 0

Telefoons importeren met busje vanuit Turkije: waar invoerrechten betalen?

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb even voor je op internet gezocht en de website van de belastingdienst zegt dit:

 

''Hoe doet u aangifte ten invoer?

Als u goederen in Nederland wilt invoeren, moet u aangifte ten invoer doen. U kunt zelf aangifte doen, maar u kunt ook een douane-expediteur voor u aangifte laten doen. U moet aangifte doen bij een kantoor van de Douane. U kunt aangifte doen door het formulier 'Enig document' in te vullen en te overhandigen aan de Douane. Verder kunt u ook elektronisch aangifte ten invoer doen door gebruik te maken van het systeem Sagitta-invoer. Welke mogelijkheden dit systeem u kan bieden en hoe u een aansluiting op dit systeem kunt krijgen, kunt u navragen bij de BelastingTelefoon Douane. Als u aangifte hebt gedaan, dan kan de Douane de goederen controleren. Als de Douane de aangifte heeft afgehandeld, kunt u over de goederen beschikken.''

 

Ik ben absoluut geen expert op dit gebied, maar ik hoop je hiermee op een goed spoor te zetten. Wacht voor de zekerheid nog wat andere reacties af of misschien kun je wel contact opnemen met de belastingdienst of de douane!

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik wil mobiele telefoons vanuit Turkije importeren,dit wil ik persoonlijk ophalen met een bus.

waar moet ik invoerrechten betalen?

 

Het beste even een expediteur contacteren. Deze kunnen je alle administratieve handelingen uit handen nemen cq ondersteunen. Bijvoorbeeld http://www.jandelely.com die een kantoor hebben in Istanbul en in Geldermalsen, dus perfect weten hoe dit in z'n werk gaat.

 

Normaal gesproken maak je een t-document op aan de Turks/Bulgaarse grens en maak je dit weer 'vrij' bij het Nederlandse kantoor van bestemming. Voor het opmaken van een document moet je iemand hebben die voor jouw garant staat : je expediteur (zie boven) Vrijmaken kan ook weer alleen als er iemand garant staat of als jij je invoerrechten betaalt heb.

 

Dit T-document is dus om te voorkomen dat jij invoert zonder invoerrechten te betalen, want zolang het document niet aangezuiverd is staat er iemand garant voor de invoerrechten. Zou jij 'verdwijnen' met de handel, draait jouw garantsteller op voor de invoerrechten.

 

Hou er wel rekening mee dat er nog kosten bij komen aan de grens. Een documentje kost circa 50 euro normaal, maar de Turkse douane wil ook nog wel wat vangen meestal, net als de Bulgaar....

 

Link naar reactie
  • 0

Als vertollingsagent klaar ik regelmatig goederen in vanuit Turkije. Chauffeur heeft dan een T1 of CARNET.TIR bij

vergezeld van een ATR-oorsprongscertficaat zodat je geen invoerrechten moet betalen. Voor landbouwgoederen

is dit een EUR1-oorsprongscertificaat. Als je mobieltjes of telefoons oorsprong Turkije hebben dan moet je

een ATR laten opmaken.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.