• 0

Uitsluiting van bedrijven als klanten zodat geen BTW op bon te hoeven vermelden

 

Ik heb een hardware gekocht op internet en kreeg geen bon met BTW vermelding. Er wordt verwezen naar de algemene voorwaarden:

" .... De koopovereenkomsten worden slechts gesloten met natuurlijke personen die niet

handelen in uitoefening van een beroep of bedrijf. Derhalve zal in rekening gebrachte

BTW nimmer worden teruggegeven...."

 

Mijn gevoel zegt dat dit wettelijk niet klopt, maar ik weet het niet zeker. Want op belastingdienst.nl zegt:

1) "....BTW en BTW-identificatie nummer moet op de factuur staan...." (http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_btw/ondernemen_btw-14.html)

2) " Voor alle leveringen van goederen en diensten aan een andere ondernemer moet u een factuur uitschrijven. " (http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_btw/ondernemen_btw-13.html#P134_14846)

Dus aan een consument hoeft je niet perse een factuur te geven.

 

Ik ben benieuwd naar jullie zienswijze reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hoi Jack

 

Als het goed is heb je voorafgaand aan de koop de voorwaarden voor akkoord afgevinkt of zijn deze voorwaarden duidelijk leesbaar op de site. Je bent er dus mee akkoord gegaan dat je als particulier koopt. Dat je dan een factuur zonder BTW ontvangt, kan.

 

Jouw link 1 ziet op grensoverschreidende handel tussen ondernemers onderling.

Link 2 geeft jouw situatie weer en klopt dus.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.