• 0

Einde samenwerking in BV

Beste,

 

Ongeveer een jaar geleden ben ik met een compagnon samen een BV gestart (Softwarebedrijf). Aandelen zijn op basis van 50/50 in eenieders holding bv. Nu na een jaar de zaak evaluerende kom ik tot de conclusie dat:

- Mijn compagnon nog geen 20 % heeft bijgedragen aan het resultaat

- Hij plannen om te groeien dwarsboomt

- Hij eigenlijk alleen op basis van een vast salaris wil of durft te werken.

- Hij het eigenlijk vanzelfsprekend vindt dat zijn inkomen uit mijn omzet wordt betaald.

 

We hadden plannen om met andere de bv uit te breiden. Daarbij zou een beloningstructuur worden afgesproken die afhankelijk is van de eigen bijdrage aan het resultaat. Zoals eerder gezegd is dit door mijn compagnon tegen gehouden.

 

Nu sta ik op het punt hem uit te kopen. Hiervoor heb ik m.i. een zeer redelijk bod gedaan op zijn aandelen vermeerderd met de helft van het resultaat over het vorige boekjaar en de door hem gemaakte winst in het huidige boekjaar. Zoals te verwachten gaat hij hiermee niet akkoord. Ik ben zelf in staat om de BV alleen draaiende te houden, andersom is het snel afgelopen. Mijn compagnon heeft ook al gemeld mijn aandelen niet over te willen nemen. Ik ben echter niet bereid te betalen wat hij voor zijn aandelen wil hebben. Ook ben ik niet geïnteresseerd een accountant de waarde te laten bepalen. Ik wil gewoon op zo'n kort mogelijke termijn verder. Mijn idee is om met een andere compagnin een nieuw bedrijf op te richten en al mijn activiteiten en klanten daarin onder te brengen. Met onze huidige BV zal het dan snel zijn afgelopen. Maar natuurlijk kleven hier ook risico's aan. Heeft iemand ervaring met deze materie c.q. oplossing ?

Ik zou graag wat nadere informatie hierover willen hebben.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Vraag 1: Wat is er opgenomen in de oprichtingsakte?

Vraag 2: Wat hebben jullie in de aandeelhoudersovereekomst opgenomen?

Vraag 3: Zijn er managementovereenkomsten en wat is daarin geregeld?\

 

Bepaal aan de hand van deze vragen eerst het kader en maak dan de vraagpunten meer concreet. Ik vrees anders dat de discussie alle kanten op vliegt en weinig leerzaam zal zijn, voor jou, noch voor anderen.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.