• 0

Paypal kosten gedeeltelijk doorbelasten?

Ik zie steeds vaker dat men bij Paypal/Credit card betalingen een kleine toeslag (2 tot 4%) berekent.

 

Vroeger dacht ik daar begin ik niet aan, maar nu begin ik toch te twijfelen. Het zou zo maar een paar duizend Euro per jaar schelen...

 

Wat vinden jullie er van? Ik zit aan een toeslag van 2% te denken.

 

Svp geen adviezen over andere payment methodes: 90% van de betalingen krijg ik binnen via Paypal.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, 85% van de orders gaan naar buiten de NL.

 

De meeste klanten 'kopen 'm toch wel' idd.

 

IDeal staat op de planning voor 'binnenkort'. Maar daar ga ik niet minder Paypal betalingen van krijgen, omdat de meeste Nederlanders of contant betalen (ophalen) of via overboeking.

 

Prijsstijging van 2%: krijg je van die gekke prijzen van... Korting op de andere methoden: hmm... even over nadenken. Zou er toch eerst een prijsverhoging moeten plaatsvinden.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Kijk wel even of je volgens de voorwaarden wel meerkosten -mag- vragen voor paypal. Ik weet niet precies hoe het momenteel zit, maar op een gegeven moment mocht dat van creditcard maatschappijen ook niet, een toeslag berekenen.

 

Overigens zou ik er ook mee oppassen als de klant feitelijk geen andere mogelijkheid heeft: die voelt zich nl toch wel genaaid als er kosten voor de betaling bijkomen terwijl hij die niet kan vermijden door een andere methode te gebruiken. In die situatie kun je wellicht beter de prijzen verhogen.

Link naar reactie
  • 0

Kijk wel even of je volgens de voorwaarden wel meerkosten -mag- vragen voor paypal. Ik weet niet precies hoe het momenteel zit, maar op een gegeven moment mocht dat van creditcard maatschappijen ook niet, een toeslag berekenen.

 

Overigens zou ik er ook mee oppassen als de klant feitelijk geen andere mogelijkheid heeft: die voelt zich nl toch wel genaaid als er kosten voor de betaling bijkomen terwijl hij die niet kan vermijden door een andere methode te gebruiken. In die situatie kun je wellicht beter de prijzen verhogen.

 

Dat dacht ik ook maar ik ben bang dat dit niet meer zo is, steeds vaker zie ik extra kosten voor creditcard betalingen.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Klopt inderdaad wel, maar dat wil op zich natuurlijk niet zeggen dat het mag... van de wet natuurlijk wel, maar het zou lullig zijn als je payment provider de overeenkomst opzegt op basis van zoiets.

 

Overigens vermoed ik dat het inmiddels wel mag gezien grote partijen als online verkopers van vliegtickets het ook doen - al is dat natuurlijk sowieso een industrie van verborgen kosten ;)

Link naar reactie
  • 0

Als je 90% van de betalingen binnen krijgt via Paypal moet je hier geen opslag voor vragen, maar deze kosten gewoon doorberekenen in de prijs. Van een betaaltoeslag krijgen mensen geen fijn koop gevoel, simpel.

 

Wij rekenen 5% toeslag voor cc/ pp betalingen, maar dan ook slechts 10% van de betalingen worden met cc/ pp gedaan. En dan vaak ook nog eens door bedrijven waarvan de prijs niks uitmaakt voor de koper.

Link naar reactie
  • 2

Uit de gebruikersovereenkomst van PayPal:

4.8 Geen toeslagen. U stemt ermee in dat u geen toeslagen of andere kosten oplegt voor het accepteren van PayPal als een betaalmethode. U mag verwerkingskosten doorberekenen in verband met de verkoop van goederen of services, zolang deze verwerkingskosten niet dienen als een toeslag en niet hoger zijn dan de verwerkingskosten die u doorberekent voor transacties die niet via PayPal worden uitgevoerd.
Link naar reactie
  • 0

Als je 90% van de betalingen binnen krijgt via Paypal moet je hier geen opslag voor vragen, maar deze kosten gewoon doorberekenen in de prijs. Van een betaaltoeslag krijgen mensen geen fijn koop gevoel, simpel.

 

Ergo, het is voor mij een reden om een transactie niet door te laten gaan indien:

- Er geen verschillende toeslagen zijn voor verschillende betaalmethoden

- Er geen optie is om iets te kopen zonder een betaaltoeslag

- De toeslag pas bij het uitchecken helder wordt gecommuniceerd

 

Ik krijg altijd een "vliegticket gevoel", waar de prijs die wordt/werd gecommuniceerd zelden de prijs is die je betaalt. Voelt toch een beetje als een auto kopen en er bij aflevering achter komen dat het stuur optioneel was.

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 0

zelf ga ik in een nieuwe shop welke binnenkort online moet komen alle prijzen van de producten iets verhogen ten opzichte van mijn andere shops.

 

Hier tegenover staat dat de verzendkosten in die shop lager zullen worden. wat klanten vaak eerder zal opvallen als de iets hogere prijzen.

 

Winkels welke extra kosten rekennen voor het mogen betalen of het ubehoubt mogen bestellen van een product (kosten voor kleine orders b.v.) ben ik meestal snel weer vertrokken.

Nu zal dat in jouw shop gezien de speciale doelgroep iets minder het geval zijn maar het blijft natuurlijk vreemd om te moeten betalen om te mogen betalen op een door jou opgelegde betaal methode.

Link naar reactie
  • 0

Prijsstijgingen krijg je als het goed is toch regelmatig (inflatie, valutakoersen etc). dus prijzen als 5,95 zal je toch al niet lang kunnen volhouden.

Dit is eigenlijk de kern van de zaak. Ik probeer altijd een beetje ronde bedragen te hebben (inclusief BTW), maar dan is het haast ondoenlijk om dergelijke kleine prijsstijgingen door te voeren en dan nog 'mooie' bedragen te hebben.

 

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

verhoog de prijzen van je goedkope auto's met 25 cent en van de duurdere met 50 cent en eventueel het duurste segment met 1 euro en je zit al aan die 2% en bij de goedkoopste auto's nog wel meer.

en je zal voor zo een verhoding waarschijnlijk geen auto minder verkopen terwijl als je een toeslag gaat rekennen om te betalen wel veel orders zal verliezen.

Link naar reactie
  • 0

Stop een opslag in de verzendkosten en noem deze Shipping & Handeling Costs. Wanneer het voornamelijk om buitenlandse aankopen gaat hoef je alleen de internationale tarieven aan te passen. Mogelijk is er een relatie tussen het ordebedrag en gewicht en kun je daarop de opslag per gewichtsklasse bepalen. Je houdt hierdoor mooie prijzen en voldoet aan de Paypal-regels.

Link naar reactie
  • 0

Dit is eigenlijk de kern van de zaak. Ik probeer altijd een beetje ronde bedragen te hebben (inclusief BTW), maar dan is het haast ondoenlijk om dergelijke kleine prijsstijgingen door te voeren en dan nog 'mooie' bedragen te hebben.

 

Feitelijk zou je moeten weten wat de prijs-elesticiteit van je handel is - zou je bijvoorbeeld werkelijk zoveel minder verkopen als die 5.95 pakweg 6.95 werd?

Link naar reactie
  • 0

Als ik jou was zou ik inderdaad - zoals door meer mensen al aangegeven - de verzendkosten iets duurder maken, of als je veel losse producten verkoopt de product prijs iets omhoog. Als je straks iDeal betalingen gaat invoeren zit je, afhankelijk van het aantal transacties, waarschijnlijk ook rond de €0,60-€0,99 per transactie wat waarschijnlijk nog duurder is dan de 3.4% + €0,35 die paypal rekent. Omdat je totaal bedrag vrij laag is ben je met PayPal waarschijnlijk goedkoper uit dan met iDeal, daar staat weer tegen over dat iDeal voor nederlandse klanten een must is.

 

Zelf ben ik begonnen met iDeal via mollie te accepteren, dat kost dan €0,99 ex per transactie en is vrij duur. Daar staat tegen over dat je binnen 1 a 2 werkdagen betalingen kunt accepteren en dat de implementatie zeer eenvoudig is (had het binnen 2 uur volledig in mijn backend geintegreerd). Heb ook een aanvraag gedaan bij ING, die rekenen geen vaste bedragen en zijn ook puur transactie gebaseerd. Helaas komt hier een hoop extra werk bij kijken en is de implementatie ingewikkelder (bij mij extra ingewikkeld omdat ik het in een live omgeving moet gaan toe voegen en eigenlijk te weinig tijd heb om er even aan te gaan zitten) en je moet over een eigen server beschikken omdat je lokaal wat certificaten moet genereren, etc. Daar staat tegen over dat je €0,75 per transactie betaald en volgens mij ook direct uitbetaald krijgt (weet ik even niet meer zeker), bij mollie is dat eens in de 14 dagen...

 

Hoop dat je er wat aan hebt.

Link naar reactie
  • 0

99 cent per ideal transactie is echt veel te duur wat je nu betaald.

kijk even op www.multisafepay.nl betaal je nog maar 49 cent en kan je ook zo online hebben.

Kijk, dat noem ik nou nog eens een goeie tip! Ik heb bijna de implementatie om het via ING te gaan doen af, maar dan betaal ik nog steeds €0,75 per transactie. Denk dat ik maar overstap naar MultiSafePay voorlopig, totdat het transactie volume hoog genoeg is om het voordelig direct bij ING te doen o.i.d.

Link naar reactie
  • 1

Ieder voordeel heeft z'n nadeel

 

Bij multisafepay verlaat de klant bij betalen jouw site en moet hij tevens een inlognaam aanmaken, cq inloggen bij multisafepay.

 

De vraag is of die extra handeling je klanten gaat kosten.

 

Zo ja, dan wegen de besparingen van MSP wellicht niet op tegen het omzetverlies.

 

Niet blind overstappen maar eerst de voor- en nadelen op een rij zetten.

 

ZOek maar op dit forum bij o.a. multisafepay

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Ieder voordeel heeft z'n nadeel

 

Bij multisafepay verlaat de klant bij betalen jouw site en moet hij tevens een inlognaam aanmaken, cq inloggen bij multisafepay.

 

De vraag is of die extra handeling je klanten gaat kosten.

 

Zo ja, dan wegen de besparingen van MSP wellicht niet op tegen het omzetverlies.

 

Niet blind overstappen maar eerst de voor- en nadelen op een rij zetten.

 

ZOek maar op dit forum bij o.a. multisafepay

 

Frans

 

Op het moment dat men moet registreren op hun site, dan gaat het voor mij al over, dat is gewoon not done. Had wel even vluchtig gekeken, etc, maar dat had ik nog niet gezien.

Link naar reactie
  • 0

Kleine aanvulling:

 

Je krijgt het geld niet rechtstreeks op je rekening bij MSP maar het wordt eerst op een tussenrekening van MSP gestort.

 

Als de bedragen maar groot genoeg zijn en de overschrijving naar je eigen rekening een paar dagen duurt dan ben je je voordeel al weer ten dele kwijt aan renteverlies.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

het heeft allemaal zijn voor en nadelen.

Ik ben opzich ook geen fan van dat registreren op de multisafepay pagina maar het gaat wel erg eenvoudig, alle gegevens worden automatisch al ingevuld, klant hoeft enkel een wachtwoord te kiezen.

 

sterke punt van multisafepay is weer dat als een bestelling niet afgerond is je de klant eenvoudig een e-mail kan sturen (of automatisch laten doen) met een herinnering voor de bestelling en een directe betaallink erin zodat de klant binnen een paar seconden alsnog de bestelling kan afronden.

 

Binnenkomende bedragen gaan inderdaad eerst naar de rekening van multisafepay maar kan je zelf bepalen waneer en hoevaak je dat wil laten uitbetalen, zijn de bedragen dus hoog laat je vaker uitbetalen, kost dan wel weer 50 cent per uitbetaling.

 

Verder ook nog wel weer een paar nadelen maar die staan elders ook wel op dit forum.

 

 

Een betaalsysteem is net zo een persoonlijke keuze als de webshop software die je gebruikt. en moet je inderdaad nooit zomaar kiezen op basis van advies van andere maar altijd goed zelf vergelijken.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben opzich ook geen fan van dat registreren op de multisafepay pagina maar het gaat wel erg eenvoudig, alle gegevens worden automatisch al ingevuld, klant hoeft enkel een wachtwoord te kiezen.

 

Klopt, eigenlijk is het heel gemakkelijk, en het werkt verder prima. Alleen blijft voor de klant wellicht toch de ervaring dat hij 'lid moet worden van een of andere club' om zn betaling af te ronden. Waarom er geen checkout zonder registratie is, is me een raadsel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.