Wanneer verdwijnt product uit voorraad (webwinkel)
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Manon GJ
Manon GJ
Hoi!
Ben benieuwd hoe andere software pakketten / webwinkeliers dit hebben aangepakt.
Stel er zijn 10 exemplaren van een product op voorraad. Dan komt er een klant in je winkel en gooit het product in zijn winkelwagen en plaatst de order en gaat betalen.
Op welk moment gebeurt er iets met je voorraad en wat?
Ik kan me voorstellen dat je:
1. Het product al van de voorraad afgaat zodra het in het wagentje zit (heeft niet mijn voorkeur)
2. Het product van de voorraad afgaat als de order is geplaatst en er is nog niet betaald (periode is dan bij 'zelf overboeken' natuurlijk langer en hoe lang reserveer je het product dan?)
3. Het product wordt van de voorraad afgehaald als er betaald is.
4. Het product wordt van de voorraad afgehaald als het ingepakt is.
En ik kan me ook voorstellen dat er een tussenstap is. Dus bijvoorbeeld als er 10 producten zijn waarvan 2 besteld en nog maar 1 betaald:
Dan heb je 8 producten in voorraad, 1 'in bestelling' en 1 is van de voorraad af om verzonden te worden.
Hoe lossen de meeste softwarepakketten dit op?
Groeten, Manon
Ondernemende webwinkelier en Register Valuator
Green Jump 1000 manieren om een groene sprong te maken! Voor baby's, kinderen en voor jou!
Het EcoBed Heerlijk slapen op natuurlijke materialen!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag