Achtergestelde lening en Aandelen
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Diesel12
Diesel12
Als werknemer sta ik op de loonlijst van een bedrijf, waar ik 16% van de aandelen heb.
Het bedrijf is momenteel druk bezig met een bank en een investeerder voor een her-financiering.
Om de bank gunstiger te stemmen, is het idee van de 2 andere aandeelhouders de tegoeden die wij hebben (voorschotten, salarissen, reiskosten, enzo) om te zetten naar een achtergestelde lening aan het bedrijf.
Nu is het de bedoeling van de twee anderen, om deze achtergestelde leningen te gaan uitdrukken in aandelen (dus een aandelen herziening), met dienverstande dat het door ons aan het bedrijf geleende geld t.z.t. terug wordt betaald zodra dat weer mogelijk is (over ± 4 jaar).
Volgens mij is dit niet juist, omdat een achtergestelde lening, omgezet naar aandelen, niet langer meer een achtergestelde lening is en wordt er op een oneigenlijke wijze aandelen vergaard.
Is er iemand die mij kan vertellen of bovenstaande juist of onjuist is?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag