• 0

bij de netto-omzet behoren daar ook creditnota's bij van derden?

Goedenavond,

 

Om onze netto omzet te bepalen tel ik al onze uitgaande facturen op zonder de BTW en haal daar alle retourstortingen (van mensen die hun product hebben terug gestuurd) vanaf. Zo kom ik op de netto omzet.

 

Maar moet behoren creditnota's van Google adsense nou ook tot de omzet?

 

 

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Netto omzet is de bruto omzet exclusief omzetbelasting en na aftrek van verstrekte kortingen aan klanten.

 

Creditnota's van toeleveranciers boek je negatief in de kosten. Dit is dus zeker geen omzet!

Ook inkoopbonussen boek je in principe als een bate ten laste van de kostprijs verkopen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Maar moet behoren creditnota's van Google adsense nou ook tot de omzet?

 

Ja. Dit is namelijk geen leverancier die iets terugbetaalt, maar een klant waaraan je iets verkocht hebt (advertentieruimte). Zo'n creditfactuur van Google Adsense is fiscaal gezien een form van 'self billing' (de klant stuurt de factuur naar de leverancier i.p.v. omgekeerd). Jij moet die creditfacturen inboeken als verkoopfacturen.

Link naar reactie
  • 0

mag ik hier nog heel even op door vragen?

 

Dit geldt dan tevens voor creditnota's die wij aan affiliates betalen?

 

N.B. affiliates sturen bezoekers naar ons en wij betalen hen 20% provisie als daar een bestelling uit ontstaat.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Dit geldt dan tevens voor creditnota's die wij aan affiliates betalen?

 

Het lijkt mij dat dat voor jullie kosten is (inkoopfactuur), voor de affiliates omzet (verkoopfactuur).

 

Dan moet je wel de regels voor selfbilling volgen en moet de creditfactuur voldoen aan de factuurvereisten die gelden voor verkoopfacturen van de affiliates.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.