• 0

eigen aandelen verkopen aan stamrecht bv

Hallo beste mensen,

Ik wil een stamrecht bv oprichten en had gelezen dat je het geld in een stamrecht bv mocht gebruiken om te beleggen .Ik heb een aandelen pakket overgehouden van mijn beleggingshypotheek mag ik deze aan mijn stamrecht bv verkopen en het geld op mijn prive rekening laten storten?

 

mvg

guladjawa

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

ja dat mag (mits die aandelen vrij zijn en tegen marktprijs verkocht worden aan de BV), maar waarom zou je dat willen? Onder de huidige omstandigheden heb je al verlies op die aandelen. Waarom zou je die dan in een BV willen brengen? Alle koerswinst wordt dan belast met VPB voor zover die uitgaat boven de oprenting van het stamrecht....

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Als de BV nog geen 2 jaren is ingeschreven bij de KvK moet je een accountantsverklaring hebben. Tevens moeten de statuten van de BV deze handeling toelaten (vertegenwoordiging bij tegenstrijdig belang).

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

 

 

ja dat mag (mits die aandelen vrij zijn en tegen marktprijs verkocht worden aan de BV), maar waarom zou je dat willen? Onder de huidige omstandigheden heb je al verlies op die aandelen. Waarom zou je die dan in een BV willen brengen? Alle koerswinst wordt dan belast met VPB voor zover die uitgaat boven de oprenting van het stamrecht....

 

Groet

Joost

 

bedankt voor je reaktie,mijn gedachten gang was dat als ik de aandelen aan stamrecht verkoop ik daar dan de huidige waarde in euro van ontvang en toch nog mijn aandelen zou hebben weliswaar in mijn stamrecht bv.Met het ontvangen geld zou ik dan de 18000 euro terug betalen die ik van de bv zou lenen.

Link naar reactie
  • 0

Als er een onderneming in de stamrecht-BV zit, is dit niet zo'n gek idee op dit moment. Je drukt de winst met de koersverliezen.

Het aandelenpakket valt nu in box 2 of 3?

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Je drukt de winst alleen als de koers ná verkoop omlaag gaat. Als dat de verwachting is, is het dan niet handiger de aandelen gewoon te verkopen?

 

Als je een koersstijging verwacht, kun je beter de aandelen in box 3 houden. Bij een aanmerkelijk belang (>5% van de aandelen) kan het wél aantrekkelijk zijn.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.