zrski Geplaatst: 10 juli 2003 zrski 4,5k 26 Geplaatst: 10 juli 2003 Een leuke quite uit een mediapost bericht: - The "PrimeTime" for the web is 11am-3pm. - The only Seasonality for the web appears to be a decrease around Holidays. Dit is natuurlijk redelijk amerikaans, maar volgens mij is dit soort info wel van belang wanneer je een online campagne uitrolt. Heeft er hier iemand wel eens een "getimede" Internet roll-out gedaan? HL-er van het eerste uur (& proud of it) follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema fuk spelvouten Link naar reactie
0 R.I.P. - Benm Geplaatst: 10 juli 2003 R.I.P. - Benm 7,7k 149 Geplaatst: 10 juli 2003 Dat verhaal rond holidays kan ik wel bevestigen, geldt ook voor nederland. De zomerperiode is iha iets rustiger, en met name de belangrijke feestdagen als kerstmis en oud&nieuw zijn hele rustige dagen online. Het prime-time verhaal is geheel afhankelijk van het soort content. 11 tot 15 geldt met name voor dingen die mensen vanaf hun werk bekijken (bijv. nieuws en kranten), maar er is zeker ook een piek tussen 20 en 23 waar mensen vooral thuis internetten (entertainment sites doen het dan goed). Waneer je online adverteert met een 'run of network' en dus op allerlei sites te zien bent, is het wel nuttig hier rekening mee te houden. Zakelijke campagnes bijvoorbeeld tussen pakweg 10 en 19 uur. Als je campagne intercontinentaal is, heeft het minder zin hier rekening mee te houden, tenzij je per werelddeel op tijdstip kunt targetten. Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Link naar reactie
zrski
zrski
Een leuke quite uit een mediapost bericht:
- The "PrimeTime" for the web is 11am-3pm.
- The only Seasonality for the web appears to be a decrease around Holidays.
Dit is natuurlijk redelijk amerikaans, maar volgens mij is dit soort info wel van belang wanneer je een online campagne uitrolt.
Heeft er hier iemand wel eens een "getimede" Internet roll-out gedaan?
HL-er van het eerste uur (& proud of it)
follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema
fuk spelvouten
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag