• 0

Personeel bij eenmanszaak

Ik heb een reparatiebedrijf (eenmanszaak) voor technische apparatuur aan mijn woonhuis van ongeveer 10 vierkante meter en kan het in bepaalde periodes het werk niet alleen aan.

 

Een kennis van me heb ik geschikt bevonden om voor me te werken.

 

Ik wil hem niet in dienst nemen, maar alleen betalen voor de uren dat ik hem nodig heb en wil dit uiteraard allemaal legaal doen.

 

Wat is nu de beste arbeidsovereenkomst met hem ?

Hij heeft momenteel een uitkering, zijn er nog zaken die hij moet regelen ?

 

Of hebben jullie misschien nuttige links voor me ?

 

Bij voorbaat enorm bedankt !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wanneer je hem niet in dienst wilt nemen maar wilt inhuren wanneer je wilt en voor zoveel je wilt, dan is het volgende denk ik het gemakkelijkst: benader een uitzendbureau bij jou in de buurt of zij als 'pay-roll' aanbieder willen optreden. Laat hem zich vervolgens bij hen inschrijven, en huur hem in via het uitzendbureau. Het kost dna iets meer maar je hebt er amper omkijken naar, je hebt veel flexibiliteit en zit je niet aan contracten vast.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht dat jouw kennis zich kan aanmelden als ZZP'er? (zelfstandige zonder personeel) Dat brengt wel het één en ander met zich mee en zal waarschijnlijk ook moeten worden kortgesloten met het CWI (ivm de uitkering). Echter blijft er dan geen bepaald percentage achter bij een uitzendbureau.

 

Kijk ook eens op www.belastingdienst.nl

 

Succes.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Hij heeft momenteel een uitkering, zijn er nog zaken die hij moet regelen ?

 

Wat voor uitkering heeft hij? Als hij een bijstandsuitkering ontvangt is er een kans aanwezig dat je bij zijn

gemeente een loonkostensubsidie kan krijgen voor het in dienst nemen van een uitkeringsgerechtigde.

De moeite van het uitzoeken waard....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.