• 0

Planning binnen kleinere bedrijfjes

Stel je bent een bedrijfje aan het starten met 2 tot 5 personen. Iedereen is bezig met de opzet in hun eigen vrije tijd (full-time/part-time banen worden nog niet opgegeven zodat de hypotheek nog even betaald kan worden).

 

Hoe zetten jullie de planning op en hoe onderhouden jullie deze?

 

Ik ben zelf een redelijke fan van PhpCollab, het nadeel is alleen dat je daar echt mee moet leren werken.

 

Wat zijn jullie ervaringen met planning en organisatie in de begin fase?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij hebben zelf een groupware omgeving gebouwd waarin leads, afspraken, documenten en een handboek met procedures, doelstellingen ed zijn ondergebracht. De communicatie gaat via e-mail en telefoon. Er wordt echter wel naar gestreeft om zoveel mogelijk samen op kantoor te werken.

 

Een groupware omgeving vind ik wel echt cruciaal, omdat ik ten alle tijden over de meest actuele gegevens wil beschikken. Wat betreft een pakket als phpcollab vind ik het meer een kwestie van mee leren leven dan er mee leren werken. Het voldoet niet echt aan mijn behoeften, hier te veel functionaliteit en daar te weinig. Zelf ontwikkelen kost wat tijd maar het verdient zich wel weer terug.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
Ik ben zelf een redelijke fan van PhpCollab, het nadeel is alleen dat je daar echt mee moet leren werken.

 

Is dit pakket een beetje stabiel en werkt het goed? Ik kende het namelijk niet en een (werkende!) demo of documentatie van mogelijkheden kan ik nergens vinden.....

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik heb wel enkele demo's gevonden maar ik kon geen info vinden over de username en password.

 

Wellicht is Tutos (www.tutos.org) iets om naar te kijken. Komende rustige weken wil ik dit pakket installeren om te kijken of het goed werkt.....

 

Ook enkele andere GNU pakketten staan op mijn evaluatie lijst:

- phpGroupWare

- PHProject

- Twig_Groupware

 

Ben benieuwd.....

 

Wellicht hebben anderen ervaring met deze of andere pakketten?

 

[Wellicht is het vervolg iets meer voor het ICT forum of is het juist een item voor "Algemeen" omdat een ieder heer mee te maken heeft?]

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat georganiseerd samenwerken voor iedereen wel interessant is. Maar zodra het te veel een ict smaakje krijgt, knikkeren we dit topic naar het ict forum.

 

Ik ben redelijk intensief gebruiker van phpcollab. Rick heeft wel gelijk qua functies, maar helaas heb ik zelf niet de kennis in huis om een goed sluitende groupware applicatie te bouwen.

 

De installatie van phpcollab is erg simpel en bij mij draait die zo stabiel als het maar kan. Ik denk dat voor alle groupware applicaties geldt dat ze zo goed werken als de gebruikers er mee kunnen leven.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Wellicht is Tutos (www.tutos.org) iets om naar te kijken. Komende rustige weken wil ik dit pakket installeren om te kijken of het goed werkt.....

Neeeeee ;D

 

Wij hebben Tutos een tijdje gebruikt. Het is NIET gebruiksvriendelijk, totaal niet intuitief en niet lekker om mee te werken. Binnen de kortste keren zat ik gewoon weer m'n uurtjes bij te houden op papier en m'n contactjes in te voeren in Outlook, terwijl we ons voorgenomen hadden dat allemaal in Tutos te doen. Een dergelijk pakket moet wel lekker zijn om mee te werken, anders gebruik je het na een maandje simpelweg niet meer...

 

PhPCollab ken ik niet, maar ziet er altijd wel interessant uit...

Link naar reactie
  • 0

Kennen jullie toevallig TrackPlus (http://trackplus.sourceforge.net)? Het is open-source en kan volgens mij als Project Management tool erg nuttig zijn. Het werd o.a. door het Project Management Institute (www.pmi.org) aanbevolen. Ik wil het binnenkort eens uit gaan testen, heeft iemand er ervaring mee?

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

phpCollab is weer gestart. Ze hadden flink wat ruzie binnen het team. Momenteel maakt men collectief herrie over een nieuwe logo (zucht...).

 

Er is nu ook een fork van phpCollab, genaamd NetOffice. Wat mij betreft veelbelovend! http://netoffice.sourceforge.net.

 

Trouwens, zouden jullie als ondernemers willen betalen voor zoiets als NetOffice in een ASP achtige context? Dus vast bedrag per maand voor ergens in een server je eigen NetOffice, zodat je altijd en overal erbij kunt. Hoeveel zou je ervoor willen betalen?

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Er zijn een aantal betaalde varianten. Het nadeel van een dergelijk systeem is dat het zo goed is als de frequentie waarmee het gebruikt wordt.

 

Vele betaalde initiatieven stranden omdat ze een hoge verwachting wekken bij de klanten, de ASP's kunnen deze verwachtingen waarmaken, maar de klanten zelf gaan niet of slecht met het systeem om.

 

Kortom, het lijkt mij geen gemakkelijke markt.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.