• 0

ondeneming Verkopen of voorraad

Ik zit in overweging om 1 van mijn B.V S te verkopen of de voorraad te verkopen. ( ivm geld nood)

die onder de beheer bv hangt als 1 van de werkmaatschapijen.

 

Aangezien dat ik in een andere eigen B.V een hoop schuld heb die ook onder de beheer valt

( hoop ik dat ik het red met dit op te lossen de schuld een gedeeltelijk in iedergeval wel)

Met het geld van de verkoop van de B.V of de voorraad wil ik een gedeelte van de andere B.V de schulden naar beneden brengen of een voorstel te gaan doen tot saneren.

Want als ik de bv verkoop zal dat mischien onder paulineus handelen vallen.! als de andere daadwerkelijk wel failliet gaat.

 

Ik heb deze bv pas opgericht in september 2008

Ik hier ondertussen een kleine 50.000 euro ingepomp aan voorraad

Ik val niet onder de fiscale eenheid want anders zat ik met de 3 jaar termijn is mij verteld.

Wat is verstandiger de voorraad verkopen of met B.V.

 

Wat zou deze waard wezen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Schaats,

 

Als het om 50.000 euro aan schaatsen gaat is dat heel wat minder waard dan 50.000 euro aan iets wat minder seizoensgevoelig is.

Oftewel: Het lijkt mij erg moeilijk je in deze te adviseren als we niet weten over wat voor voorraad het gaat...

Bijv. halffabrikaten, onderdelen of gerede producten?

Consumenten of B-to-B producten?

Snel verouderend (modisch/technisch) of waardevaste voorraad (bakstenen)?

Hoe snel kan een koper van jouw voorraad deze te gelde maken?

 

Zomaar wat vragen die bij mij boven kwamen drijven bij het lezen van je bericht.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

voorraad verkopen lijkt me inderdaad lastig, tenzij je een creatieve manier weet om het te lozen verkopen.

 

neem als voobeeld onze oude vertegenwoordiger:

hij kocht eens een container vol met Friese sokken uit Verweggistan, bleek dat de kleuren verwisseld waren (pompeblêden blauw i.p.v. rood enz.)

hij is met deze handel naar West Friesland/Noord Holland gereden en daar aan een ondernemer verkocht onder de naam "West Friese sokken" ;D

zo kwam hij toch nog van z'n handel ;D

 

wat betreft de BV en de schaatsenhandel: daar heb ik geen kaas van gegeten :(

Link naar reactie
  • 0

Is ook al weg nou aan huurkosten reclame kosten enz.

 

Wil jij weten of het gras bij ondernemers écht groener is?

 

 

het gras bij veel ondernemers is meer bruin dan gezond groen, dat ben ik me zéér bewust!

ik kan niet zien wat jullie geprobeerd hebben en wat de financiele positie is...de potentiele verkoop is in elk geval niet uit weelde.

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp wil je een BV (BV1) verkopen, of de voorraad van BV1, omdat BV2 schulden heeft en mogelijk faillissement dreigt. BV1 en BV2 zijn allebei dochter van jouw holding, BV3.

 

Als BV2 failliet zou gaan, heeft dat niet direct gevolgen voor BV1 en BV3. BV1 en BV2 staan zowieso los van elkaar. Verkoop van BV1 of haar voorraad zou in principe dan ook niet kunnen worden bestreden met Actio Pauliana.

 

Anders is het als er natuurlijk nog andere banden bestaan tussen de vennootschappen, maar dat is met deze informatie niet te beoordelen. Evenals de vraag of het vanuit financieel oogpunt een verstandige keuze is.

 

Wat de voorraad of BV1 waard is? Voor wat betreft de voorraad zul je dat nog het beste zelf kunnen beoordelen. De waarde van de vennootschap is daarnaast natuurlijk ook afhankelijk van de overige vermogensbestanddelen en de activiteiten.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.