• 0

Btw vastgoed Box3 VOF???

Hallo iedereen.

 

Samen met mijn broer ben ik van plan om een stuk grond te kopen waarop wij een bedrijfspand willen laten bouwen. Dit pand willen we voor 100% verhuren aan derde.

 

Ik heb begrepen dat we deze huurinkomsten kunnen laten vallen in BOX3.

Echter wat is de beste manier om dit met zijn tweeën te doen? Ik dacht zelf eraan om samen een V.O.F op te richten en alles vanuit hier te regelen, met dus één rekening nummer en één BTW nummer. Is dit belastingtechnisch verstandig? Of kunnen we het beter ieder apart via een eigen BTW nummer doen?

 

De hyphotheek voor de financiering komt op naam van mijn vader te staan, waarbij wij er dan voor zorgen dat deze wordt betaald.

 

Graag advies hierover.

 

Gr. David

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Weer wat geleerd. Ik ben heel blij met al die kennis die ik op deze site vergaar ;-)

 

Maar jullie zijn nog niet van mij af inzake dit onderwerp ;-)

In box 3 moet hij het resultaat van de vof opgeven ? (saldi op 1/1=0 en op 31/12=winst of verlies?)

In box 3 moet hij ook de waarde van het pand opgeven ? of moet hij het kapitaal opgeven ?

(met kapitaal bedoel ik .. waarde pand + eventuele bankrekening +/ - prive mutaties == eigen vermogen)

 

Link naar reactie
  • 0

Maar jullie zijn nog niet van mij af inzake dit onderwerp ;-)

In box 3 moet hij het resultaat van de vof opgeven ? (saldi op 1/1=0 en op 31/12=winst of verlies?)

In box 3 moet hij ook de waarde van het pand opgeven ? of moet hij het kapitaal opgeven ?

(met kapitaal bedoel ik .. waarde pand + eventuele bankrekening +/ - prive mutaties == eigen vermogen)

 

Het voordeel van het feit dat het pand in box 3 zit is onder meer dat het resultaat wat er mee behaald wordt niet belast is. Dus je geeft zeker niet het resultaat van de vof op, dit zou je doen als de VOF in box 1 viel.

 

Omdat de VOF niet in box 1 valt behoort het kapitaal van de VOF wel in box 3. Dus het pand en de eventuele bankrekening. Uiteraard valt de eventuele financiering van het pand dan ook in box 3.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.