• 0

Relatiebeding, op welke relatie

Hallo,

 

Ik ben een ZZP-er in de ICT branche en ik werk via A via B via C via D voor klant E.

Ik mijn contract wordt ik aangemerkt als opdrachtnemer, A als opdrachtgever en B als klant, verder wordt er vermeld dat ik werkzaamheden ga uitvoeren bij E.

 

E is zich ervan bewust dat er redelijk wat marges worden gemaakt en wil me voor een goedkoper tarief via F een contract aanbieden. Nu staat er de volgende clausule in het contract:

 

Opdrachtnemer en de consultant persoonlijk verbinden zich de commerciële relatie met de klant met betrekking tot de consultancy rond de applicatiepakketten van slechts via opdrachtgever te laten lopen, tenzij schriftelijk andere afspraken dooromtrent worden gemaakt. Deze restrictie geldt eveneens indien deze zakelijke betrekkingen met de klant niet rechtstreeks aangegaan worden, maar via gelieerde ondernemingen, of door middel van derden. Deze clausule geldt zowel gedurende de looptijd van de opdracht als voor een periode van2 jaren na afloop van de opdracht.

 

Uiteraard is hier een boete aan verbonden.

 

Zoals hierboven beschreven is B aangemerkt als klant en niet de werkelijke klant E. Kom ik hier mee weg of zal een rechter beoordelen dat het relatiebeding betrekking heeft op de eindklant?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Het lijkt duidelijk dat de clausule zowel op directe als indirecte relaties is gericht. Daarbij komt nog eens dat je als ondernemer niet op dezelfde manier tegen oneeerlijke contractuele bedingen wordt beschermd als een werknemer.

 

Op basis van de informatie die je hier geeft vermoed ik dat je wel eens wat problemen zou kunnen krijgen. Lijkt me verstandig de onderhandelingen te zoeken en niet de confrontatie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.