• 0

Lifestyle of erotiek?

Vraagje? Ik zit momenteel in dubio of ik mijn nieuwe onderneming wel onder de noemer erotisch getint moet plaatsen of niet. Het enige echt erotische product wat nog in het productpakket zit zijn massagestaven. De rest is niet specifiek erotisch getint: lingerie, boeken, lichaamverzorgingslijn, bijouterie en lifestylearrangementen (vergelijkbaar met hotelbon principe) de lifestylearrangementen zijn niet erotisch, dan moet je meer denken aan beautyarrangementen, of arrangementen met wandel en fietstochten.

 

Ik heb dan ook een nieuwe naam nodig; bijv.womensown of iets dergelijks. Nu heet het Ero Class. Hebben jullie nog tips, suggesties etc......

 

Bvd

 

Judith

Homburgcosmetics (huidverzorging voor de man)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je zo-ie-zo een goede zet zou doen door de naam te veranderen. Met de oude naam laat je een bepaalde doelgroep (die zeker interessant is) liggen.

 

Aan de andere kant kom je nu in een terrein waar ontzettend veel concurrentie is. Let daar wel op! Het voordeel is dat mensen steeds meer tijd maken voor zichzelf en dan zo'n beatydag reserveren. Zoals ik het inschat een groeiende in leuke markt!

 

Stel voor jezelf goede doelstellingen over de doelgroep. De eerste naam bedient een selectief groepje die misschien moeite heeft met een bredere doelgroep. Andersom is het zeker het geval, de bredere doelgroep heeft moeite met een erotisch getinte naam.

 

Qua ideeen ben ik even braindead... die hou je tegoed van me!

 

Persoon

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Hi Judith,

 

Het klinkt inderdaad niet als een erotisch bedrijf, meer als een gewaagde lifestyle club (o.i.d.).

 

Ik denk dat je met de verkoop van vibrators de rest van je productpakket wat verwart. Ik bedoel als je vibrators verkoopt dan zullen je lifestyle arrangementen wel erotisch getint zijn.

 

Als je alleen luxe ontspannings producten verkoopt dan denk je eerder aan een healthspa als lifestyle arrangement.

 

Ik zou dus opletten dat je productlijn goed sluitend is voor de uitstraling die je wilt creeeren. Heb je al wat onderzoek gedaan naar wat de markt wil?

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Het marktonderzoek is klaar. Ik krijg het begin volgende week. Maar het is dus wel toegespits op een erotisch getinte website voor vrouwen. Als ik er een lifestylesite van maak, dan komen die vibrators niet in het productpakket. Overigens is er volgens het marktonderzoek veel meer concurrentie in de erotisch getinte markt (de grote namen christine le duc, pabo, erotische verbeelding etc... ,ook al hebben die een groffer pakket dan Ero Class) dan op lifestylegebied in combinatie met een uitgebreid productpakket zoals eerder genoemd.

 

Ook denk ik dat investeerders eerder 'happen' als het een lifestylesite wordt, met flink wat mogelijkheden tot verdiensten, dan een erotisch getinte site. Bij het eerste heb je inderdaad een bredere doelgroep. Ik denk ook aan affiliate mogelijkheden etc.. heb ik toch meer opties met een lifestylesite. Erotisch getint brengt toch een lading met zich mee. Nog suggesties voor een goede naam?

Homburgcosmetics (huidverzorging voor de man)

Link naar reactie
  • 0

Nouja, vergis je niet, Sex Sells.. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven, wellicht dat investeerders ook wel op de hoogte zijn van dat feit.

 

Misschien zal het bepaalde investeerders wel afschrikken, maar als ze er persoonlijk problemen mee hebben, denk ik dat ze ook niet zo rap warm zullen lopen voor de rest van je zaken.

 

Wat doelgroep betreft: je zit wellicht aan de groep Yes en Viva lezeressen, volgens mij doen ze daar toch ook niet zo moeilijk over erotische materie.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit ook met die lifestylearrangementen in m'n maag. Als gerenommeerd hotel zijnde weet ik niet of men zit te wachten op een associatie met een erotisch getinte website, ook al is het in zeer milde vorm. De arrangementen zullen wel essentieel zijn voor een groot stuk omzet en een unieke opzet. Maar inderdaad sex sells!

 

Homburgcosmetics (huidverzorging voor de man)

Link naar reactie
  • 0

Mocht iemand een geschikte naam weten s.v.p. persoonlijk naar mij mailen. Iemand van dit forum heeft dus mijn voorbeeld womensown gelijk geregistreerd, mijn felicitaties, hopelijk verdien je er veel geld mee bij de verkoop! Als je de rest van je zaken ook op die manier aanpakt.........

Homburgcosmetics (huidverzorging voor de man)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even op een andere domeincheck site gekeken van sidn en daar zijn ze allemaal nog vrij! Ik neem aan dat de site van sidn toch wel correct is. Pfff..... sorry, maar ik baalde verschrikkelijk.

Homburgcosmetics (huidverzorging voor de man)

Link naar reactie
  • 0

Begrijpelijk dat je baalt, ik ben benieuwd of de domein kaper hiervandaan komt. Als dat zo is heb ik even een lesje voor hem/haar:

 

Domeintjes kapen van startende ondernemers levert je geen droog brood op. Startende ondernemers zijn arm en zullen je dus waarschijnlijk nooit meer betalen dan de kosten die je maakt. Domme domeinkaper!

 

Qua ideeën heb ik momenteel geen inspiratie, sorry.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ik hou zowiezo het concept voor erotiek aan, hou de naam en de registraties etc...., voor in de toekomst. Waarom ik het nu niet beide doe is omdat ik ook al bezig ben met homburgcosmetics en maxtotaal en ik ben wel een bezig bijtje, maar 4 zaken wordt wel erg veel!!! Maar bedankt voor de tip. Ik hou het zeker in mijn achterhoofd om de erotieklijn op een later tijdstip uit te bouwen.

 

Homburgcosmetics (huidverzorging voor de man)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.