• 0

Feedback site voor Nederlandse High Tech Startups (hightechstartups.nl)

Hallo,

 

Wij zijn een community site aan het maken voor high tech startups (en investeerders) in Nederland www.hightechstartups.nl . De site heeft bijvoorbeeld een lijst van startups in nederland en hun investeerders. Ook kun je er nieuwtjes lezen over startups.

 

Als je je registreert kun je zelf ook startups, investeerders en nieuws gaan toevoegen.

 

Aangezien er op dit forum waarschijnlijk mensen zijn die onze interesse in startups delen zouden we graag feedback krijgen over hoe we de site kunnen verbeteren:

 

[*] Werken sommige dingen niet handig

[*] Is het duidelijk hoe je zelf startups, investeerders etc. kan toevoegen

[*] Tips hoe we meer mensen naar de site kunnen krijgen.

[*] Dingen die we nog kunnen toevoegen op de site

[*] etc. etc.

 

Ga naar www.hightechstartups.nl om een kijkje te nemen.

 

Alvast bedankt voor de feedback

 

Jaap en John-Pierre

Bezoek de Nederlandse Hightech Startup community http://www.hightechstartups.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je je registreert kun je zelf ook startups, investeerders en nieuws gaan toevoegen.

 

Ik zou dat dan onder het overzicht zetten. Want als toevallige voorbijganger lijkt het alsof het door een redactie wordt bepaald.

 

Wat er verder makkelijker kan? Meer ingangen voor het overzichten: tags / categorieen / geindexeerd op beginletter / grootte / fase van investering / etc. Zo'n genummerde lijst is verder niet zo interessant, behalve als je toevallig een lijst van alle bedrijven nodig hebt. Maar wie heeft dat nodig?

 

Qua uitstraling krijg ik niet echt een high-tech gevoel moet ik zeggen. Momenteel krijg ik nog een beetje het: we gooien ook wat her en der verzamelde data bij elkaar voor wat adsense inkomsten, gevoel. Zelf vind ik http://www.crunchbase.com/ momenteel de beste startup directory, dus ik zou zeggen: doe er wat inspiratie op.

 

Misschien kun je ook proberen het forum een beetje te bootstrappen door te beginnen met wat artikelen oid er zelf te plaatsen. Nu ziet het er nog helemaal zo eng leeg uit.

 

Waarom kies je trouwens voor engelstalig als je je specifiek op Nederland richt? [ 1 minuut later ] Oh, dat staat op je About pagina. Nou ja ik denk dat je daarmee meteen ongeveer het enige unieke wat je zou kunnen hebben, boven alle andere sites met lijsten van startups, het raam uit gooit.

Link naar reactie
  • 0

Ja, neem dit als voorbeeld: http://www.killerstartups.com/

 

Is een topsite. Rating, voting, commenting, alles zit erin om startups hun eigen startup binnen die site te promoten. Investeerders kijken immers ook mee, dus een hoge rating is ook een eye-opener voor investeerders.

 

Op je voorpagina staat vooral veel tekst, begin gewoon meteen met inspirerende startups, startup van de dag. Een interview met een startup, startup nieuws. Investeerdersnieuws. Verplaats je voorpagina ergens naar achter toe zodat mensen dat kunnen lezen wanneer ze bij de voorpagina het idee van de site nog niet begrijpen.

 

De eerste tig startups zelf bij elkaar schrapen en hun gewoon interviewen om de eerste paar startups mooi in de database te krijgen. Maak speciale buttons 'vote for me on hightechstartups.nl' buttons die makkelijk (javascript-snippet) in de site van een startup te plakken zijn. Probeer zelf overal een goede review van te schrijven en koppel deze terug aan je startups (in ieder geval van degene die jij goed vind) als hun jou onder 'Us in the media' plaatsen komt jouw naam ook weer naar boven.

Link naar reactie
  • 0

1. ik had tot en met 2007 een lijst op mijn website staan van investeringen in it- en internet gerelateerde startups. dat bleek veruit de best bezochte pagina te zijn. er is dus wel markt voor.

2. ik mis een makkelijk toegankelijke lijst (of kan die niet vinden). ik moet nu te vaak op klikken.

3. mooie video-interviews bij de startups?

4. leuke site! ik blijf jullie volgen.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jaap,

 

Leuk idee, vooral om op de hoogte te blijven van de start-up activiteiten in NL. Dat brengt me tot mijn vraag: wat is het doel van de site? Wil je een overzicht geven, een nieuwe community bouwen (zoja: waarom nog een en niet aansluiten bij HL bijv.?), of start-up nieuws bieden? Is het juist voor investeerders, startups die geld zoeken, of mensen die een startup willen beginnen?

Als founder van een hightech start-up ben ik natuurlijk nieuwsgierig (zoals je kan zien :) )

 

Succes, Arthur

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Hoi Arthur,

 

Eigenlijk zouden we graag zo'n beetje alles willen doen wat jij allemaal opsomt, maar we doen dit er bij als een soort hobby. We werken namelijk bij een andere coole startup www.civolution.com. Dus het zal nog wel even duren voordat we dat allemaal op nivo hebben. Afhankelijk van feedback en tijd die we hebben kijken we wel welke kant het op gaat.

 

hightechstartups.nl is anders dan higherlevel omdat wij ons alleen focussen op high tech startups en het is meer dan een forum.

 

Jou startup greetinq hadden we al gevonden, maar als je bijvoorbeeld nieuws hebt of ziet dat wij startups of investeerders missen kun je die zelf op de site toevoegen.

 

Ik hoop je binnenkort op hightechstartups.nl te mogen begroeten

 

Jaap

 

Bezoek de Nederlandse Hightech Startup community http://www.hightechstartups.nl

Link naar reactie
  • 0

maar als je bijvoorbeeld nieuws hebt (...) kun je die zelf op de site toevoegen.

 

Zelf toevoegen gaat nooit lukken ben ik bang (dat verklaar waarom je afgelopen week geen nieuws had, maar er wel veel gebeurd is). Waarom werk je bijvoorbeeld niet samen met een initiatief als TechnoPartnerNieuws.nl van EZ-initiatief TechnoPartner, die geautomatiseerd en redactieloos het nieuws van een grote serie technostarters, risicoinvesteerders e.d. verzamelt?

Link naar reactie
  • 0

Ah, dan begrijp ik zeker dat jullie het stap voor stap doen, leuk dat jullie dit als hobby er bij pakken!

Om een beetje te helpen heb ik Greetinq iig toegevoegd :)

 

Tip van Jeroen Bakker lijkt me erg nuttig, hoef je niet zelf te posten. Maar misschien volg je dat al allemaal zelf vanwege je interesse?

 

Succes en tot ziens, Arthur

 

 

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.