• 0

Zakelijke mobieltje - welke zal ik kiezen?

Mijn telefoon begint op te raken. Heb een eerste generatie Iphone, zonder 3G internet nog, maar het touchscreen begint kuren te vertonen. Repareren heeft niet veel zin omdat de kosten hoger zijn dan mijn aanschafwaarde van destijds. (Ik heb de telefoon zelf tijdens een vakantie in de VS gekocht).

 

Nu is er heel veel keus en was ik benieuwd wat voor telefoon jullie gebruiken voor zakelijke doeleinden en wat jullie er zoal mee doen, enkel bellen of meer? (vermeld svp duidelijk type en merk)

 

Ik ben naar een telecomzaak geweest, meerdere zelfs, maar per zaak krijg ik steeds een varierend advies als ik mijn eisen vertel. Graag zou ik eens vanuit een ervaringsoogpunt willen weten hoe iets bevalt of niet.

 

Na wat navraag te hebben gedaan bij collega's kwam ik op dit lijstje uit wat vaak voor kwam, dit is nu even mijn filter, maar ik sta open voor suggesties:

- Blackberry Storm

- Iphone 3G

- Nokia E71

 

Mijn eisen voor een telefoon:

- Redelijke foto's kunnen maken

- Lange telefoongesprekken kunnen houden / sterke batterij of lange gespreksduur.

- Agendabeheer en synchronisatie

- Internet / Email gebruik

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb de T Mobile MDA Vario IV oftewel de HTC 4200 nog wat.

 

Ik heb deze gekozen omdat er een toetsenbord opzit en interne gps (TomTom). Ik tik veel emails en heb dan geen zin om dit met een touchscreen toetsenbord te doen.

Er zit ook een touchscreen op, vind ik ook een moetje.

 

Camera gebruik ik niet zoveel, maar die is onwijs traag met foto's maken dus niks voor jou.

 

Nadeel van dit soort toestellen vind ik dat het bellen eigenlijk niet handig is, juist door het touchscreen, knopjes druk je toch makkelijker in.

 

Deze telefoon is bij mij binnen een dag zeker leeg. Nu bel ik veel enzo maar als ik ook mijn Tom Tom gebruik overdag dan is ie om 15 uur leeg. Heb dus ook een oplader in de auto.

 

Enne oh ja, HL werkt ook goed erop :-)

Link naar reactie
  • 0

Heb 'm in bestelling staan, dus veel ervaringen kan ik je nog niet melden.

Qwerty-toetsenbord is voor mij een must. Redelijke camera ook trouwens als ik op projectlocatie wat dingen moet overleggen

met mijn leveranciers is een fotootje bijvoegen wel handig.

Foto's worden voorzien van geo-tag/coordinaten dus referentiefoto's doorplaatsen naar een internetmap wordt ook nog eens eenvoudiger.

 

n97

 

voor goede synchronisatie zou je ook nog voor de palm pre kunnen kiezen palm pre

Link naar reactie
  • 0

ik heb een SonyEricsson Xperia X1. Ik ben er zeer tevreden over. Het oogt wat dik, maar dat komt door het qwerty-toetsenbord. Alle denkbare funtionaliteiten zitten erop. Enige minpuntje is de speaker. Het zit linksonder en mijn handpalm zit dan net bij de speaker. Geluid is goed. Accuvermogen is goed, behalve bij het gebruik van gps. Canera is wat traag, maar ik doe er niet veel mee. Ik weet alleen niet of de actie nog geldt, maar bij aanschaf van een SE X1 krijg je een 4 gb geheugenkaart gratis erbij met de film Hancock. Leuke gadget, maar een uur naar een kleine scherm kijken is niet echt ideaal...

 

Ik heb bewust voor SE X1 gekozen, vanwege het qwerty-toetsenbord (veel emailen en smsen) en vanwege de vormgeving (strak en zakelijk). Verder ben ik merkvast, mijn voorgaande telefoons waren allemaal van SE.

 

Succes met je keuze!

Ice76 - The Ice Cream Dealer

Rockin The World

www.ice76.com

Link naar reactie
  • 0

Blackberry Bold is degene die ik zelf volgende week ga halen.

 

Ik vind dat mailen vanaf een touchscreen echt helemaal niets, sowieso mail ik dan de helft zo snel als met gewone knopjes. De Nokia E71 heeft iemand hier op kantoor ook, dat ding is wel weer erg groot.

 

Blackberry curve is ook top (gebruik ik nu nog) alleen deze versie heeft nog geen HSDPA en dat heeft de bold wel. De push-mail van blackberry werkt geweldig, mijn mail komt altijd net wat eerder aan dan in mijn email-client.

Link naar reactie
  • 0

Nadeel van dit soort toestellen vind ik dat het bellen eigenlijk niet handig is, juist door het touchscreen, knopjes druk je toch makkelijker in.

 

Als je een bluetooth oortje gebruikt hoef je je telefoon / koelkast niet tegen je oor aan te houden, en kun je ondertussen ook makkelijk bijvoorbeeld je agenda raadplegen.

 

Ik heb dezelfde Bold al een paar maanden, en ben hier erg tevreden over. Had ik niet verwacht, want meestal heeft elk toestel wel nadelen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de Nokia E90 communicator, gebruik hem vooral voor agendabeheer en bellen en SMS'en en snel een foto te kunnen maken van situaties die ik onderweg tegenkom.

 

Binnenkort komt er een HTC touchpro bij, ik heb twee abonementen, op het ene zit gratis onderling bellen dus mijn collega's hebben ook een telefoon van de zaak. En de andere heeft een 1500 belminuten per maand, die toch elke keer weer op zijn aan het einde van de maand..... :-\

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Bedankt zover! Goeie ervaringen hier... maakt het niet makkelijker, iedereen is redelijk positief ;)

 

Hans > Ik heb mijn Iphone met de software al eens geupdate, gereset en vernieuwd. Ben zelf een Mac-kenner, mede door mijn

werk in de creatieve industrie, maar mijn Iphone is echt in gebruik "misbruikt". Hij is heel intensief gebruikt elke dag, dat

het touchscreenscherm op is of niet goed reageert. Geen echte nood, geef hem aan een nichtje van mij als IPOD - en t

apparaat is al afgeschreven. Overigens heb ik nooit hard op het scherm gedrukt, maar heb ik volgens mij de allereerste

versie, waar ook de problemen met de gevoeligheid in het scherm nog inzaten. Dus ik was niet geheel verrast.

Evengoed bedankt! Top voor je reactie. Overigens geen interesse gehad in een Iphone 3G?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net als tjeng ook een iPhone gehad, en sinds november heb ik een Blackberry Bold.

 

Mailen via het toetsenbord van de Bold is goed te doen, in ieder geval beter dan via de iPhone. En push e-mail is natuurlijk ook geweldig.

 

Wat me vooral erg tegen valt, is de browser op de Bold. Nu had ik wel verwacht dat het minder zou zijn dan op de iPhone, maar het is echt bar slecht. Als je dus nu Safari veel gebruikt, dan zou ik zeker niet voor een Bold kiezen. Ook een E71 (heb ik ook overwogen) haalt het niet bij Safari. De Storm schijnt al wel beter te zijn.

Link naar reactie
  • 0

Wat me vooral erg tegen valt, is de browser op de Bold. Nu had ik wel verwacht dat het minder zou zijn dan op de iPhone, maar het is echt bar slecht. Als je dus nu Safari veel gebruikt, dan zou ik zeker niet voor een Bold kiezen. Ook een E71 (heb ik ook overwogen) haalt het niet bij Safari. De Storm schijnt al wel beter te zijn.

 

Je kunt op de Bold ook Opera Mobile installeren, misschien dat dat je beter bevalt.

 

Ik gebruik zelf de browser niet zo veel, maar met de numerieke toetsen kun je aardig snel browsen.

Link naar reactie
  • 0

Overigens geen interesse gehad in een Iphone 3G?

 

Heb die van mij vorig jaar in New York in de Apple store gekocht voor 399 dollar. Sterker ik heb er meteen 2 gekocht en bij thuiskomst 1 verkocht voor 525 Euro. Netto kost hij me dus 180 Euro. Heb meteen een T-mobile sim only abonnement (2j)genomen voor € 7,- per maand met evenveel belminuten als mijn 25 Euro pm (met toestel) Orange abonnement. Overal een perfecte ontvangst en de BT werkt perfect. Thuis heb ik een draadloze wifi en ook bij vrienden en op de tennis gaat interneppen perfect. Zelfs op de beurs in Brussel had ik gratis contact met wifi.

Met 16 GB heb ik er de allernieuwste films opstaan en meer muziek dan ik kan luisteren.

 

Dus waarom zou ik een 3 G willen? ;)

Link naar reactie
  • 0

Nadeel van dit soort toestellen vind ik dat het bellen eigenlijk niet handig is, juist door het touchscreen, knopjes druk je toch makkelijker in.

 

Als je een bluetooth oortje gebruikt hoef je je telefoon / koelkast niet tegen je oor aan te houden, en kun je ondertussen ook makkelijk bijvoorbeeld je agenda raadplegen.

 

Ik heb dezelfde Bold al een paar maanden, en ben hier erg tevreden over. Had ik niet verwacht, want meestal heeft elk toestel wel nadelen.

 

Hihi ik bel altijd met oortje. Ik tik soms te snel....ik bedoelde dat het aantikken van een telefoonnr of een contactpersoon op je touchscreen langzamer gaat dan wanneer je echte knopjes in kan drukken zoals op een 'normale' telefoon met numeriek toetsenbord.

Link naar reactie
  • 0

Als Apple-adept kan ik niet om de iPhone heen. Ik moet 'm hebben... het is bijna dwangmatig... Ik heb serieus gekeken naar andere modellen, met name de Blackberry. Maar het is het toch net niet, qua look and feel. En als het typen van een mailtje dan wat langzamer gaat, het zij zo. Dan kunnen we alleen maar hopen dat dit accessoire snel in productie wordt genomen.

Link naar reactie
  • 0

Als Apple-adept kan ik niet om de iPhone heen. Ik moet 'm hebben... het is bijna dwangmatig... Ik heb serieus gekeken naar andere modellen, met name de Blackberry. Maar het is het toch net niet, qua look and feel. En als het typen van een mailtje dan wat langzamer gaat, het zij zo. Dan kunnen we alleen maar hopen dat dit accessoire snel in productie wordt genomen.

 

Ik vind de Blackberry een hele aardige telefoon, enkel vind ik de batterijduur erg kort. Heb wel eens het toestel van een aantal collega's geleend om eens te zien hoe het bevalt. Het model was Storm en Curve. Toetsenbord vond ik fijn, enkel was de Curve - batterij heel erg snel leeg bij mijn dagelijkse gesprekken. De Storm was ik redelijk tevreden over, maar in 2 weken tijd liep het toestel zelf erg vaak vast, zelfs na software updates. Testtijd was 2 weken per toestel waarin ik het heb geprobeerd. Mijn eigen Iphone gaat enkele dagen mee qua gespreksduur, daarom dat in eerste instantie mijn oog viel op de Iphone 3G of een Nokia variant, gezien bij hun de batterijduur op papier beter blijkt te zijn. Heb ook mogen vernemen van sommige vrienden dat de Iphone 3G soms toch sneller leeg is dan de technische specs.

 

Zijn hier op het forum ook Iphone 3G gebruikers die hun ervaring kunnen delen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als Apple-adept kan ik niet om de iPhone heen. Ik moet 'm hebben... het is bijna dwangmatig... Ik heb serieus gekeken naar andere modellen, met name de Blackberry. Maar het is het toch net niet, qua look and feel. En als het typen van een mailtje dan wat langzamer gaat, het zij zo. Dan kunnen we alleen maar hopen dat dit accessoire snel in productie wordt genomen.

 

Is dat marketing of is dat marketing ;) ;D

Link naar reactie
  • 0

Het is niet enkel marketing, esthetisch komt Apple ook altijd met afgewerkte ontwerpen. Grappig detail wat ik ergens had gelezen dat sommige applicaties in de Iphone zijn geinspireerd op oude design voorwerpen. Een voorbeeld is de software applicatie Calculator. Het design schijnt geinspireerd te zijn op een oude vormgegeven calculator.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf ook lang naar een mobiele telefoon gezocht waar ik veel mee kon bellen en makkelijk e-mails en berichtjes mee kon verzenden. Een collega van mij had een Blackberry Torch 9800 en dat vond ik op het eerste gezicht een mooie smart Phone. Uiteindelijk heb ik er meer informatie over gezocht en heb ik besloten om hem te kopen. Ik heb hem nu ongeveer 1 maand en het is een hele fijne mobiele telefoon. Je kan er makkelijk e-mails mee verzenden door de QWUERTY toetsenbord. Ook kan je gebruik maken van de touchscreen op dit toestel. Er zit een 5 megapixel camera op dus je kan er prima foto’s mee maken. Persoonlijk raad ik je deze telefoon aan.

Link naar reactie
  • 0

Zelf gebruik ik een Nokia E72.

Ik gebruik de basic zaken zoals bellen en e-mail.

Heel af en toe gebruik ik het om websites te bekijken (nu.nl en google).

 

Is een fijn toestel, geen touchscreen, maar gewoon qwerty toestenbord.

 

Toestel bevalt prima.

 

Gr.

 

Rajesh

Link naar reactie
  • 0

jeetje waar heb ik afgelopen 2 jaar gezeten. blackberry, iphone, toetsenborden? en ik maar bellen met mijn nokia 3500 ;D

 

Mocht vorige week ook een nieuwe uitzoeken, begon de verkoper tegen me, ik zou nooit dat model nemen, het is al een half jaar oud.

Ik zei tegen hem, "moet je horen wat je zegt, al een half jaar oud."

 

Ik kan er mee swypen, internetten, mailen, sms'en, googlen, contacten opslaan, agenda bijhouden, zit een kompas in, foto's maken, de straat bekijken waar je op het moment zit via google earth, en nog akelig nauwkeurig. En bellen lukt ook.

 

Oh ja, google kun je ook inspreken, het woord wordt herkend en Google zoekt erbij zoals je dat normaliter intikt met je toetsen.

 

En dat met een toestel wat al een half jaar op de markt is.

 

Is overigens een Samsung Galaxy S.

 

Edit: wat ik wel kan adviseren, is het afsluiten van een verzekering bij een dergelijk toestel, ca. 8 eur/maand.

En verder ben ik niet merkgebonden, hiervoor had ik een iphone.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.