• 0

Taric code en BTW verleggen bij import buiten EU

Hallo,

 

Ik heb een eigen webwinkel en ik importeer regelmatig artikelen van buiten de EU.

Weet iemand hoe ik de invoerrechten kan betalen? Al mijn pakketjes komen door de douane heen (ca. 100 euro stuk.).

Ik wil namelijk ook niet voor verrassingen komen te staan en hiervoor wil ik graag geld op zij leggen.

 

Ik importeer met name telefoon/ipod hoesjes/kabels. Accessoires voor de nintendo ds, nintendo wii en gewone gadgets.

Voor het exacte aanbod kijk op www.minigadgets.nl

 

Ik heb op dit moment voor zo'n € 4.000 ingekocht (excl. btw/invoerrechten/inklaringskosten)

De btw heb ik bij de aangiftes al verrekend.

 

Mijn vraag hierbij is dus, hoeveel zal ik ongeveer nog moeten betalen, en hoe kan ik dit betalen?

 

Weet ook iemand welke Taric code aan mijn artikelen hangt? En hoe ik het geld aan de douane kan betalen en hoe ik de btw naar mij kan laten verleggen?

 

alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

Van Taric codes weet ik niets, maar de douane vast wel. Bel ze even.

Als je pakketjes door de Douane heenkomen, dan betaal je dus blijkbaar geen invoerrechten (zie voor meer info mijn post bovenaan internationaal ondernemen bij 'Tips over invoerbelastingen' .

 

Voor de invoer van goederen van buiten de EU kun je voor de BTW een invoervergunning aanvragen bij je BTW-inspecteur.

Hiermee verleg je de betaling van de grens naar je aangifte.

Vraag 'm schriftelijk aan en geef daarbij op hoevaak je invoert of beter: denkt te gaan invoeren, hoeveel geld ermee gemoeid is en waar vandaan je invoert. Schrijf in het verzoek ook dat het om een artikel 23 vergunning gaat.

 

Met een beetje snelle inspecteur zou je dan binnen 2 weken moeten kunnen beschikken over die vergunning.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Hey,

 

weet jij de taric code van dit product (USB LED Light) ?

 

Ik zoek er al een tijd naar.

 

bedankt

 

LED importeer je best onder : Taric Code 8541 4010 00 ( luminescentiedioden, laserdioden daaronder begrepen )

Dan is het import tarief 0%

 

 

www.importchina.be / www.sannalin.com (Tot begin 2011 waren we nog ImpExpBel Trading). Dezelfde mensen, dezelfde activiteiten,enkel een andere naam !

Link naar reactie
  • 0

Het is niet aan te raden om 8541 4010 00 te gebruiken voor USB LED light. Het kan zijn dat het lukt (voorlopig) onder dit nummer in te voeren maar het gaat hierbij niet om losse onderdelen of modules maar om een kant en klare verlichting. In dat geval is tarief 9405403930 van toepassing. Aangifte met een verkeerd Taric-nummer kan vertraging en eventueel controle en naheffing voor eerdere importen tengevolge hebben. Het tarief is niet 0% maar 4,7%. Ik denk, dat degene die ze met 8541 4010 00 hebben kunnen invoeren tot nog toe gewoon geluk gehad hebben. Totdat ze een controleur treffen die meer verstand van zaken heeft.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.