• 0

internetondernemer hilversum zoekt commerciele partner

 

Ik ben nieuw hier op het forum en heb al flink wat artikelen gelezen inmiddels.

Zelf ben ik een internetondernemer in Hilversum en ben op zoek naar een commerciele partner om verdere groei mogelijk te maken. Ik sta open voor projecten en samenwerking, maar ben benieuwd hoe een juiste partner te vinden?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Toby,

 

Internet ondernemer is een breed begrip en wat voor partner zoek je precies en wat is de groei die je voor ogen hebt; is dat op technologisch gebied en zoek je daarvoor een investeerder, is het op verkoopgebied en zoek je een commerciele partner die het dan verkoopt voor je, etc?

 

Toch wel iets meer informatie nodig wat betreft jouw behoefte aan samenwerking en een partner en jouw onderneming lijkt me om hier (ook van anderen) zinvolle bruikbare antwoorden te krijgen.

 

M.

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor je reactie. Ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen.

Ik houd me bezig met het ontwikkelen van internetsites en ontwikkelen internetapplicaties. Ik heb een ruime hoeveelheid klanten en er zit redelijke groei in afgelopen jaren, maar merk dat ik behoefte heb aan een commerciele persoon, die mogelijkheden voor uitbreiding ziet, nieuwe klanten werft, mijn concepten en ideeen toetst en enthousiasme heeft om naast de huidige werkzaamheden samen een eigen dienst of internetproject op te starten.

 

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid biedt?

Link naar reactie
  • 0

Tja, ik zou in ieder geval goed nadenken over een partner en in welke vorm je dit wil.

Je hebt nu zelf een onderneming opgebouwd. Waak ervoor dat je dit niet opééns gaat delen met iemand. Dat zou enorm zonde zijn.

Het is dan denk ik goedkoper en een stuk veiliger om een commercieel persoon voor een aantal uren per week in te huren.

 

www.up2dateprojecten.nl | www.kenteken-daten.nl | SMS voting manager

 

Volg ons op Twitter: http://twitter.com/u2dp

 

Volvo 1800S: http://volvo1800s.up2dateprojecten.nl/

Link naar reactie
  • 0

Een partner kan zich toch binnen en buiten je onderneming bevinden? Ik mis een concreet overzicht van technische kennis en vaardigheden.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ja de vorm is belangrijk en hoe vind je een geschikt iemand. Ik heb afgelopen jaren uiteraard genetwerkt maar nooit een echt een juist of betaalbaar iemand tegengekomen.

 

Highio, wat bedoel je met technische kennis en vaardigheden. Vanuit mijn bedrijf zijn dat alle gangbare serverside talen en database kennis + alle gangbare clientside-talen: html / javascript / actionscript, enz. Ook design kant is redeljk gecovered.

Link naar reactie
  • 0

Toby,

 

Als ik je woorden zo lees dan heb je het al redelijk voor elkaar, je hebt de technische kennis in huis, beschikt over een klantenkring, voorziet groei en merkt tevens dat je voornaamste kracht/interesse op het technische vlak zit. Op het gebied van de commercie duidelijk niet.

 

Waarom begin je niet met een verkoper in dienst te nemen, hem de kleur van je bedrijf bij te brengen en daarmee structuur aan te brengen binnen het commerciele gedeelte van je bedrijf. Mettertijd (bij gebleken wederzijdse interesse/inzet/rendement) kun je altijd nog over partnership praten. Nu lijkt mij dit te vroeg temeer daar een partnership aardig ingrijpend voor je organisatie kan zijn en waarom zou je alles willen delen als je de weg die je bent ingeslagen kan voortzetten op een eenvoudige wijze.

 

Kun je begeleiding vinden in een coach die vanaf de zijlijn meekijkt/toetst/stimuleert dan blijf jij de kapitein op je schip en ga je voor de wind, waar je al aardig op weg bent.

 

Succes en ik ben benieuwd hoe het verder met je gaat,

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht heeft hij een commerciële partner nodig omdat de prijzen die hanteert het niet toelaten er een werknemer van te betalen?

 

Korte toelichting: Ik heb zelf in die situatie gezeten. Ik ontwikkelde websites voor mijn kennissenkring en altijd tegen een vriendenprijsje. Geld is nu eenmaal niet mijn primaire drijfveer en qua onderhandelen heb ik de intelligentie en durf van een fruitvlieg. Deze websites werden vervolgens wel commercieel uitgebuit tegen marktprijs. Een vriend van mij zag dit aan en zei iets simpels als: "Stuur ze voortaan langs mij, doe ik de contacten met de klant". Zo gezegd, zo gedaan. Zijn enige taak was een opdracht aannemen, aan mij vragen wat dit mijn inziens zou moeten kosten, dit maal drie offreren naar de klant. Inmiddels blijkt dat we ook factor 4 of 5 kunnen vragen én concurrerend blijven.

 

Soms is het zo makkelijk...

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

 

Hoi Rick en Eijkb,

 

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben het ermee eens dat het commerciele traject door een ander laten doen z'n vruchten afwerpt. Echter, ik heb gemerkt dat ook een commerciele persoon wel betrokken moet zijn en niet slechts even het commerciele praatje doet en vervolgens onbereikbaar is. Iemand fulltime in dienst nemen is iets wat ik wellicht moet overwegen nu, of een partnership aangaan.

 

Toby

 

Link naar reactie
  • 0

Eind februari heb ik hier eerder een bericht gepost waarin ik op zoek ben naar een commerciele partner.

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=18;action=display;threadid=23882;start=msg209258#msg209258

 

Ik heb daarin een aantal goeie tips gekregen (o.a. van walkon, ProRi en Eijkb) maar tot op heden nog niet concreet iemand gevonden ???. Heeft iemand tips in het vinden van een enthousiaste persoon die tijd en energie heeft om het commerciele traject op zich te nemen?

 

Sorry dat ik deze vraag nogmaals post (ik weet niet of dit toegestaan is).

Ik hoor graag van jullie!

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb via mijn bestaande netwerk her en der advies gevraagd. Ik kreeg van iemand een tip om met een soortgelijk bedrijf als dat ik heb te praten en welllicht samen te gaan om slagkracht te vergroten. Deze opties heb ik bekeken maar hiermee is mijn oorspronkelijke behoefte - de commerciele persoon / sparring partner / account manager / strateeg - niet vervuld.

 

De personen waar ik nu contact mee heb hebben kunnen zich buiten hun werk om commercieel inzetten voor mijn bedrijf maar ook dit lijkt mee geen goede basis.

Link naar reactie
  • 0

Beste Toby,

 

misschien is je aanbod niet aantrekkelijk of duidelijk genoeg, of ben je te kritisch ten aanzien van samenwerkingen. Zijn twee commerciële agenten dan geen optie?

 

Met vriendelijke groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Hoi Highio,

 

Hoe bedoel je 2? Bedoel je het bericht van Willem uit Hilversum. Het lukt me helaas niet met hem in contact te komen.

Misschien niet aantrekkelijk. Kritisch weet ik niet, ik heb nog weinig concrete gesprekken gevoerd.

gr

T

Link naar reactie
  • 0
De personen waar ik nu contact mee heb hebben kunnen zich buiten hun werk om commercieel inzetten voor mijn bedrijf
ik bedoelde een samenwerking met bijvoorbeeld twee sales agents om een beetje gewicht aan deze taak toe te kennen. Misschien is het tijd om je bestaande netwerk uit te breiden in commerciële richting.

 

In het profiel van Willem/Hilversum staat in ieder geval een e-mailadres en daarnaast kun je hem een persoonlijk bericht via Higherlevel proberen te sturen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zeker inderdaad wel 2 sales agents willen die samen met mij wat business gaan genereren. Ik had Willem via mail en p.b. al gecontact meer geen reactie. Ik sta open voor tips / suggesties!

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Toby,

 

Leuk dat je mogelijkheden ziet voor uitbreiding. Ik kan alleen niets vinden over jezelf en over je aanbod. Wie ben jij? Wat voor business heb je? wat voor applicaties maak je? Hoe oud ben je, welke achtergrond, welke (ontwerp) visie, etc.

Misschien is het een idee om te vertellen wie jij bent. Dan hebben mensen hier op dit forum een beter beeld van jou, en kunnen we sneller kijken wie er bij je zou passen. En ook mensen die geinteresseerd zijn kunnen beter kijken of ze het leuk vinden.

 

Succes iig, Arthur

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Hoi Arthur,

 

Excuses dat ik het een beetje vaag en anoniem houd.

Mijn bedrijf houdt zich voornamelijk bezig met internet communicatie in de breedste zin van het woord. Van online applicatie-ontwikkeling, advies, productie en optimalisatie van websites tot internetmarketing en het bedenken en ontwikkelen van online campagnes (webvertising / virals / minisites, enzovoort). Daarnaast exploiteren we 3 'eigen' websites. De klanten varieren van kleine bedrijven (> 5 man) tot grotere organisaties (> 150 man) in een diversiteit aan branches. Zelf ben ik een ICT-er in de dertig met een brede ervaring op het gebied van online communicatie oplossingen. Ik heb zowel ervaring aan de front-end (usability, design, seo, enz) kant als aan de backend-kant bij het ontwikkelen van IT-toepassingen.

 

Op dit moment ligt de focus op maatwerk oplossingen, maar in de toekomst wil ik naast bovengenoemde 'full service'-instelling ook meer een aantal 'eigen' projecten tot een succes maken.

 

Mijn wens is om dat samen met een leuke en enthousiaste persoon te doen die goed is aan de account kant, commercieel, strategisch lijnen kan uitzetten, enz.

 

Ik hoop dat het nu duidelijker is?

 

T

 

Link naar reactie
  • 1

Hoi Toby,

 

Leuk dat je wat meer vertelt, zo kan iemand zien of hij/zij vind dat zijn profiel bij jou past.

 

Heb je trouwens al eens nagedacht om zelf bij een ander bedrijf aan te sluiten? Bijv. een klein marketing of reclame bureautje? Misschien sowieso leuk om daar eens mee te gaan praten. Ik ken een succesvol voorbeeld van 2 partijen (1 meer marketing, ander meer techniek) die samen groot zijn geworden.

Je kan ook een joint venture o.i.d. met een bedrijf aangaan, dat je niet een persoon als partner neemt maar een (klein) bedrijf. Dat andere bedrijf kan dan opdrachten binnenhalen, die jij uitvoert, en je deelt de opbrengsten.

 

Als je toch een persoon zoekt: Lijkt me dat er in deze tijd wel wat marketeers een andere uitdaging zoeken (lees: er was geen plaats meer voor ze bij hun huidige werkgever ivm de crisis). Dit soort mensen zou een mooie doelgroep zijn lijkt me. Misschien moet je eens bij grotere bedrijven rondvragen of daar mensen aan een uitdaging toe zijn?

 

Hopelijk heb je hier wat aan, succes iig!

 

Arthur

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.