• 0

[Sitecheck] Nieuwe beddenwebwinkel

Beste HL-ers,

 

Sinds gisteren is de Bedden Experts webshop online. Deze webshop heb ik samen met een echte bedden expert opgezet, waarbij hij de handel voor zijn rekening neemt, en ik het (vormgeving)technische aspect van de webshop, zoals onderhoud, toevoegen producten, online orders en seo.

 

De webshop is opgezet met in het achterhoofd de volgende speerpunten:

- Prijs is belangrijk

- Uitstraling moet die van een goedkope shop (prijstechnsich gezien) hebben, geen luxe auping beddenzaak

- Producten moeten goed in beeld gezet worden (grote foto's e.d.)

- Navigatie moet simpel en duidelijk zijn

- Overboeking, iDEAL en rembours als betaalopties

 

Over bezoekersaantallen zijn nog weinig gegevens, en daar kan ik vooralsnog dus nog niks uit concluderen. Wel zou ik jullie willen vragen het usability-aspect van de webshop eens te bekijken. Vind je alles waar je het verwacht, of wordt je verrast en moet je lang zoeken? Geeft de webshop het vertrouwen hier te bestellen?

 

Nog een tweetal opmerkingen:

De zoekmachine voor producten is in ontwikkeling, deze wordt op korte termijn toegevoegd.

Er zijn producten die nog de nodige productinformatie (aanvullende info) missen.

 

Link naar de webshop: www.beddenexperts.nl

 

Alvast bedankt voor de moeite!

 

Bart

 

Era Styling levert maatwerk websites en webshops.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Hallo,

 

heb even vluchtig gekeken en heb een aantal opmerkingen:

 

1.wanneer je een product bekijkt verdwijnt de informatie omtrent de levertijd achter de "Bekijk produkt"-button.

2.het zo handig zijn wanneer de button "Inloggen" je brengt bij de "Mijn account" pagina wanneer je in de velden niets invult. Nu is het zoeken hoe je je moet registeren.

3.Verder zou ik het geel iets "warmer" maken, zoals de buttons. Het geeft nu wel een erg "oost-duitse" uitstraling, alhoewel dat blijkbaar ook de bedoeling is.

Link naar reactie
  • 0

Je goedkope kilo knaller uitstraling is zeker gelukt. Maar ik vind de naam dan weer niet zo heel gelukkig gekozen. Expert impliceert toch weer een wat hoger segment eigenlijk.

 

Wat ik minder goed vind is dat je hier: http://www.beddenexperts.nl/matrassen lege categorieen hebt. Als ze leeg zijn, laat ze dan niet zien. Maak verder je emailadres klikbaar bij je contractgegevens links onderin. Ongeveer het zelfde geld voor het logo: klikbaar maken en verwijzen naar de homepage. Het zou ook erg pretting zijn als de plaatjes op de overzichtspagina's klikbaar zijn. (link naar de zelfde pagina als 'bekijk product')

 

Andere vraag: waarom is inloggen zo prominent aanwezig in beeld? Is dat belangrijk? en als ik kan inloggen, hoe kan ik me dan registreren?

 

Ik moest even zoeken naar de verzendkosten, die zijn erg relevant denk ik bij dit soort aankopen. Ik zie dat ze gratis zijn boven bepaalde aankoop bedragen, daar kun je eventueel gebruik van maken door dat te noemen bij de betreffende producten.

 

Tot slot: gaan mensen niet liever naar de winkel om hun matras te proberen?

 

Link naar reactie
  • 0

Allereerst, wanneer ik een poef in mn winkelwagentje doe, en deze vervolgens wil gaan afrekenen, krijg ik de volgende melding:

 

"Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in /home/beddenxprt/domains/beddenexperts.nl/public_html/modules/webshop.inc.php on line 886"

 

- Verder vind ik je site wel mooi. Het ziet er lekker "competitive" uit, precies wat je wilt als prijsvechter.

- Het postbus / mobiel nummer verhaal is eerder besproken, en ik denk dat je dat beter niet kunt gebruiken. Geeft je klanten een gevoel van nog meer afstand tussen jou en hen, en zal wellicht klanten wegjagen.

- Het registreren, wat onder 'Mijn Bedden Expert(s?)' staat, is inderdaad heel moeilijk te vinden.

- Je hebt een Postbank logo op je site staan, wie bankiert daar?

- In de banner staat "De compleetste...." ik zou dat "De meest complete...." maken, vind ik persoonlijk mooier staan en klinken.

- Tenslotte nog dit:

 

"Bestellingen met grote goederen, zoals boxsprings, worden gratis bezorgd vanaf een waarde van 500,- inclusief BTW. Bij bestellingen met grote goederen onder de 500,- euro zijn de verzendkosten 49,95 euro."

 

Betekent dit dat als ik een lattenbodem van 79 Euro bestel (geen image beschikbaar daar?), ik 50 Euro aan verzendkosten bijbetaal?

 

Succes ermee, wanneer je de kinderziektes van de site verwijderd zie ik het best zitten. :)

Link naar reactie
  • 0

Zo, al snel goede reacties! Even reageren:

 

@TvG:

1. Ik heb de productzoom aangepast zodat daar ook de levertijd komt te staan

2. De button inloggen is misschien niet eens zo belangrijk, zoals Michiel zich al afvraagt. Ik denk dat ik deze ruimte gebruik om de verzendkosten duidelijk te maken bijvoorbeeld, en het inlogen gewoon onder 'Mijn bedden expert' laat plaatsvinden. Daarnaast kan de klant ook bij stap 2 van het bestelproces inloggen. Misschien is het grote login-veld bovenin dan ook overbodig.

3. De kleur is inderdaad lekker oost-duits, maar zoals je zegt is dat ook de bedoeling.

 

@Michiel:

De naam is indertijd al gekozen en vastgelegd. Hier is dus nu weinig meer aan te doen.

De lege categorieen heb ik voor nu op onzichtbaar gezet. We gebruikten het meer om duidelijk te hebben welke groepen we nog moesten bijvullen.

Wat het inloggen betreft, zie mijn reactie aan TvG. Hier ga ik iets anders voor verzinnen. Eventueel plaats voor duidelijke verzendkosten.

Je laatste vraag is een vraag die ik me eerder zelf ook stelde. Wat we merken is dat veel andere webshops in deze branche toch ook goede verkopen hebben op matrassen. Het was voor ons een kleine moeite om deze ook aan te bieden. Of ze daadwerkelijk veel verkocht gaan worden moeten we even afwachten.

 

@WaltervL:

- Levertijdindicatie staat niet bij alle producten, hier wordt nog aan gewerkt.

- Knoppenkleur is inderdaad niet dezelfde kleur. Na wat informatie te hebben gelezen over de kleur van onder andere bestelknoppen (ja, er bestaat daadwerkelijk literatuur over... wist het ook niet) is gekozen voor een geel/oranje

knop. 'Onderzoek' door de schrijvers van de stukken hierover wees uit dat dit het beste werkt. (zie ook de buttons bij Bol.com).

- Verzendkosten: wordt dus aan gewerkt

- Meer aankoopadvies is ook onderweg. Best nog een karwei gezien het assortiment.

 

Bedankt voor jullie reacties. Doordat ik er zelf iedere dag mee bezig ben kan een frisse blik van een ander nooit kwaad!

Era Styling levert maatwerk websites en webshops.
Link naar reactie
  • 0

Allereerst, wanneer ik een poef in mn winkelwagentje doe, en deze vervolgens wil gaan afrekenen, krijg ik de volgende melding:

 

"Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in /home/beddenxprt/domains/beddenexperts.nl/public_html/modules/webshop.inc.php on line 886"

 

Ah, je hebt de site precies bezocht toen ik wat aanpassingen aan het doen was en een kommaatje verkeerd had staan. uiteraard opgelost nu.

 

- Het postbus / mobiel nummer verhaal is eerder besproken, en ik denk dat je dat beter niet kunt gebruiken. Geeft je klanten een gevoel van nog meer afstand tussen jou en hen, en zal wellicht klanten wegjagen.

Klopt, heb het hier al eerder over gehad met mijn collega. Ik ga hier sowieso een vast nummer voor proberen te regelen.

- Het registreren, wat onder 'Mijn Bedden Expert(s?)' staat, is inderdaad heel moeilijk te vinden.

Registreren is ook niet zo belangrijk, dat kun je doen gedurende het bestelproces. Wanneer je bestelt kun je een account aanmaken om in de toekomst makkelijker te bestellen en je ordergeschiedenis te bekijken. Je ontvangt dan automatisch een logincode voor je account na de eerste bestelling.

- Je hebt een Postbank logo op je site staan, wie bankiert daar?

Foutje bedankt, nu staan de goede logo's erbij.

- In de banner staat "De compleetste...." ik zou dat "De meest complete...." maken, vind ik persoonlijk mooier staan en klinken.

Is inderdaad stof tot nadenken.

 

"Bestellingen met grote goederen, zoals boxsprings, worden gratis bezorgd vanaf een waarde van 500,- inclusief BTW. Bij bestellingen met grote goederen onder de 500,- euro zijn de verzendkosten 49,95 euro."

 

Betekent dit dat als ik een lattenbodem van 79 Euro bestel (geen image beschikbaar daar?), ik 50 Euro aan verzendkosten bijbetaal?

Ook dit zal ik even voorleggen. Bij deze goedkope bodem is dat natuurlijk wel veel. Hier kunnen we vast iets op verzinnen.

 

Succes ermee, wanneer je de kinderziektes van de site verwijderd zie ik het best zitten. :)

SUPER! Thanks!

 

Era Styling levert maatwerk websites en webshops.
Link naar reactie
  • 0

Toevallig ben ik zelf op zoek naar een bed, dus ik ben meteen maar gaan zoeken op je site.

 

Probleem: ik ben erg lang en zoek dus een extra lang bed (220), kan ik een overzicht krijgen van alle bedden die daaraan voldoen (zelfde voor matrassen e.d.). Het gaat om een tweepersoonsbed (180 breed).

 

Dus ik zou graag wat uitgebreide filters willen hebben:

 

lengte

breedte

materiaal

e.d.

Link naar reactie
  • 0

Deze filtermogelijkheid is inderdaad een optie die we nog willen toevoegen. Hoewel het wel zo is dat vrijwel alle boxsprings op de site geleverd kunnen worden in 220 lengtemaat.

 

Maandag gaan we alle producten sowieso nog eens bekijken en extra informatie toevoegen (zoals de max. belasting voor matrassen die René al aankaartte).

Era Styling levert maatwerk websites en webshops.
Link naar reactie
  • 0

Ik had er nog een die ik vergeten was op te schrijven:

In een overzicht van producten kan je niet op de foto klikken om naar de meer informatie pagina te gaan, alleen maar op de knop

Goed bezig ;) Ik denk, ik check nog even voordat ik het post en warempel het werkt nu wel!

 

Overigens vind ik het dus niet mooi dat de knoppen een andere kleur hebben, zou geler moeten.

Link naar reactie
  • 0

Zo, inmiddels zijn we een week verder en zijn er wat verbeteringen aangebracht in de webshop. Zo kun je nu in het overzicht van de producten al zien of een product gratis wordt bezorgd, en kun je bij de productdetails ook levertijd en meer informatie van een product bekijken (bij de meeste producten, er zitten er nog tussen die we nog moeten behandelen). De indexatie van Google loopt inmiddels ook langzaam verder, dus het komt allemaal mooi in orde!

 

Mochten jullie nog op of aanmerkingen hebben op www.beddenexperts.nl, dan hoor ik dat graag!

Era Styling levert maatwerk websites en webshops.
Link naar reactie
  • 0

Zo, inmiddels zijn we een week verder en zijn er wat verbeteringen aangebracht in de webshop. Zo kun je nu in het overzicht van de producten al zien of een product gratis wordt bezorgd, en kun je bij de productdetails ook levertijd en meer informatie van een product bekijken (bij de meeste producten, er zitten er nog tussen die we nog moeten behandelen). De indexatie van Google loopt inmiddels ook langzaam verder, dus het komt allemaal mooi in orde!

 

Mochten jullie nog op of aanmerkingen hebben op www.beddenexperts.nl, dan hoor ik dat graag!

Ik moet zeggen dat ik het jammer vind dat je de semi-transparante gele overlay niet meer bij je images gebruikt. Dit maakte het geheel veel leesbaarder. Is er een speciale reden dat je dit hebt weggehaald?

 

Wellicht kun je de positie van Knaller van de week en het aanbiedingen blok veranderen (ene links, andere rechts, nu heb je een groot zwart met geel blok midden op je scherm), als je het wat meer verdeeld ziet het er wat rustiger uit. Probeer het aanbieding blok eens op de plaats van de poef of het bedtextiel te zetten.

Link naar reactie
  • 0

Gezien je doelstellingen lijkt het me een goed vormgegeven webshop.

 

Een paar kleine opmerkingen:

 

1. Ik heb geen verstand van matrassen en vraag me dan wel af wat de voor- en nadelen zijn van de diverse soorten. Een korte toelichting zou ik echt nodig hebben voor ik tot bestelling over zou gaan.

2. Zou een live support iets toe kunnen voegen?

3. Als ik voor een 'pocketvering matras' kies dan wordt ik geadviseerd voor een hoger segment 'koudschuim matras' als de belasting hoger is dan 90 kg. Ik kan deze koudschuim matrassen echter niet direct vinden, hier zou je volgens mij meteen een hyperlink aan moeten koppelen zodat je meteen op de juiste pagina terecht komt.

Link naar reactie
  • 0

Ik moet zeggen dat ik het jammer vind dat je de semi-transparante gele overlay niet meer bij je images gebruikt. Dit maakte het geheel veel leesbaarder. Is er een speciale reden dat je dit hebt weggehaald?

 

Wellicht kun je de positie van Knaller van de week en het aanbiedingen blok veranderen (ene links, andere rechts, nu heb je een groot zwart met geel blok midden op je scherm), als je het wat meer verdeeld ziet het er wat rustiger uit. Probeer het aanbieding blok eens op de plaats van de poef of het bedtextiel te zetten.

 

Welke semi-transparante gele overlay bedoel je? Ik heb volgens mij niks veranderd aan de weergave van foto's..

Era Styling levert maatwerk websites en webshops.
Link naar reactie
  • 0

Een hele mooie website!

 

Zou nog wel mooi zijn als je een soort filter zou kunnen hebben

 

- Gewicht

- 1 persoons / 2 persoons

- type bed

 

Dat je resultaten krijgt adhv filter..

 

Voor de rest overzichtelijk en goede kleuren!

 

Thanks! Dit filter staat op de to-do lijst voor de komende tijd. Komt helemaal in orde.

Era Styling levert maatwerk websites en webshops.
Link naar reactie
  • 0

Gezien je doelstellingen lijkt het me een goed vormgegeven webshop.

 

Een paar kleine opmerkingen:

 

1. Ik heb geen verstand van matrassen en vraag me dan wel af wat de voor- en nadelen zijn van de diverse soorten. Een korte toelichting zou ik echt nodig hebben voor ik tot bestelling over zou gaan.

2. Zou een live support iets toe kunnen voegen?

3. Als ik voor een 'pocketvering matras' kies dan wordt ik geadviseerd voor een hoger segment 'koudschuim matras' als de belasting hoger is dan 90 kg. Ik kan deze koudschuim matrassen echter niet direct vinden, hier zou je volgens mij meteen een hyperlink aan moeten koppelen zodat je meteen op de juiste pagina terecht komt.

 

Waarschijnlijk gaan we aan een sectie 'informatie' werken waar we info over matrassen, bedbodems etc. gaan plaatsen zodat de bezoeker een betere keuze kan maken.

Live support is iets voor de toekomst denk ik, is nu niet te realiseren.

Era Styling levert maatwerk websites en webshops.
Link naar reactie
  • 0

Live support is een manier dat je kan gebruiken voor je upselling. Dit is nog een kans die voor je klaar ligt, om te verwerken.

 

Zelf zou ik de indeling van het menu anders doen. 'Zitzakken en Poefs' staan nu in onder 'Boxsprings', daarna alle dingen als 'Matrassen', 'Kussens' en 'Linnen'. Om tot slot weer bij 'stalen bedden' en 'houten bedden' uit te komen.

 

Om een snel alternatief te geven:

 

Aanbiedingen

Boxsprings

Stalenbedden

Houtenbedden

Ruimte besparende bedden

 

Lattenbodems

Matrassen

Dekbedden

Kussens

Textiel

 

Linnenkasten

Zitzakken en poefs

 

 

(Heb het in groepen gezet zodat de logica er misschien een beetje in zit.) Je kan dan ook altijd nog kiezen om het verder op alfabet te zetten.

 

Verder een prettige site!

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

Ik moet zeggen dat ik het jammer vind dat je de semi-transparante gele overlay niet meer bij je images gebruikt. Dit maakte het geheel veel leesbaarder. Is er een speciale reden dat je dit hebt weggehaald?

 

Wellicht kun je de positie van Knaller van de week en het aanbiedingen blok veranderen (ene links, andere rechts, nu heb je een groot zwart met geel blok midden op je scherm), als je het wat meer verdeeld ziet het er wat rustiger uit. Probeer het aanbieding blok eens op de plaats van de poef of het bedtextiel te zetten.

 

Welke semi-transparante gele overlay bedoel je? Ik heb volgens mij niks veranderd aan de weergave van foto's..

 

De gele balk die als achtegrond dient voor je text die over foto's heengelegd ligt, deze staat er nu weer, maar was een paar dagen geleden weg, daar doelde ik op.

Link naar reactie
  • 0

Live support is een manier dat je kan gebruiken voor je upselling. Dit is nog een kans die voor je klaar ligt, om te verwerken.

 

Zelf zou ik de indeling van het menu anders doen. 'Zitzakken en Poefs' staan nu in onder 'Boxsprings', daarna alle dingen als 'Matrassen', 'Kussens' en 'Linnen'. Om tot slot weer bij 'stalen bedden' en 'houten bedden' uit te komen.

 

Om een snel alternatief te geven:

 

Aanbiedingen

Boxsprings

Stalenbedden

Houtenbedden

Ruimte besparende bedden

 

Lattenbodems

Matrassen

Dekbedden

Kussens

Textiel

 

Linnenkasten

Zitzakken en poefs

 

 

(Heb het in groepen gezet zodat de logica er misschien een beetje in zit.) Je kan dan ook altijd nog kiezen om het verder op alfabet te zetten.

 

Verder een prettige site!

 

De indeling van het menu is eigenlijk gebaseerd op de populariteit van de producten. Houten en stalen ledikanten zijn niet zo populair als bijv. boxsprings en zitzakken.

Era Styling levert maatwerk websites en webshops.
Link naar reactie
  • 0

Ik snap niet dat je bedden via het internet wilt verkopen.

Daar valt geen droog brood aan te verdienen. ;D

 

Succes!

 

Ik vind het Geel / Zwart overigens veel weg hebben van Beter Bed!

 

 

Haha, had je link al gezien.. zal inderdaad wel niks te verdienen zijn he ;)

 

Het geel/zwart doet inderdaad denken aan Beter Bed, is echter ook niet mijn keuze en stond al vast. Ik vind de kleuren wel passen bij het 'prijsstunter' imago.

Era Styling levert maatwerk websites en webshops.
Link naar reactie
  • 0

De indeling van het menu is eigenlijk gebaseerd op de populariteit van de producten. Houten en stalen ledikanten zijn niet zo populair als bijv. boxsprings en zitzakken.

 

Duidelijk dan. Denk zelf wel dat het een discussie waardig is, aangezien een menu er is om makkelijker te zoeken. Zelfs de mensen die op zoek zijn naar populaire dingen, zoeken op logische plaatsen.

 

Doen jullie ook pakketprijzen? Een bed + matras + kussen + linnen voor... ?

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.