• 0

krediet en ondernemingsplan

Geachte dames en heren,

 

Ik ben een eenmanszaak die recent een personeel in dienst heeft,

Mijn bedrijf gaat nu op gangetjes maar sinds ik nu 2de opdrachtgever heb gevonden (koerierdienst)

heb ik nu een probleem, ik wil graag een bestelbus kopen, huren is me veelste duur, ik heb maar 1 bestelbus maar die heb ik aan me personeel gegeven om die vaste route te rijden, ik wil mijn bedrijf uitbreiden maar ik heb daar geen geld voor,

ik heb maar een kleine 25000 euro nodig om een vrij nieuw bus te kopen (nieuwe bus tijdelijk lang geen last van onderhoudskosten)

ik ben naar mijn bank gegaan en ze willen eerst een goed ondernemingsplan hebben.

Ik ben ook niet handig in maken van ondernemingsplan.

Mijn bekende heeft een vrij goedlopende bedrijf heeft hetzelfde meegemaakt en die zegt dat banken je echt niet bereidt zijn om je te gaan helpen zeker niet dat ik een eenmanszaak ben en zeker niet in deze tijd met crisis....

Als ik niet op schiet, dan schiet de kans voor mij neus voorbij, want de opdrachtgever wacht op mij om te starten en die zal ook niet blij zijn met die huur bus sinds die niet reclame-vrij zijn....

 

wie kan me helpen?

 

mvg,

 

yon

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zult voor jezelf toch al uitgerekend hebben of de aanschaf van die bus jou voldoende inkomsten gaat opleveren ? Om in iedergeval de extra lasten op te brengen en liefst nog wat extra's om je inkomen aan te vullen.

 

Zo niet, zet dat dan eens op een stuk papier, heb je al een flink deel van je plan klaar.

 

Je kunt ook eens gaan "buurten" bij een leasemaatschappij, die hebben volgens mij op dit moment voldoende van die dingen (nieuw en gebruikt) op de dam staan. Maar ook daar moet je aantonen dat je de lasten kunt opbrengen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het maken van een goed ondernemersplan blijft noodzaak en ik adviseer je bij voorbeeld eens te kijken naar

 

www.perportam.nl (hier heb ik geen belang in trouwens) Dit is een online in te vullen BP en met name de financele rekenmodellen zijn uiterst simpel en overzichtelijk te maken.

 

Daarnaast adviseer ik je om niet een nieuwe bus te kopen , maar te kijken naar een jong gebruikte of een lease bus van een jaar of 2 oud. Dit bespaart je veel geld !

 

Succes!

www.mkbduurzaam.nl de informatie site om concreet met Duurzaam Ondernemen te beginnen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.