• 0

Administratie voor eenmanszaak met webdienst, compleet zo?

Beste ondernemers,

 

Op dit moment ontwikkel ik enkele webdiensten, die later onder mijn eenmanszaak komen te vallen. Ik moet straks uiteraard het een en ander goed gaan bijhouden op papier, zoals de boekhouding en juridische documenten.

 

Ik ga dit (hee, origineel! ;)) met een stapel nette mappen aanpakken. Nu heb ik een overzicht gemaakt van de dingen die ik volgensmij moet bij gaan houden, en enkele dingen die handig zijn om bij te houden (voor het eigen inzicht in de onderneming).

 

In het PDF-bestand kunnen jullie vinden wat ik denk te gaan bijhouden. Klopt dit? Zijn dit alle onderdelen van mijn administratie? Of zijn er nog meer dingen verplicht of gewoon handig om te bewaren?

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Michiel.

 

P.S. Ik ben ervan op de hoogte dat er ook nog dingen zijn zoals de kas die bijgehouden moet worden, of kassabonnen. Ik opereer echter volledig online en krijg dus nooit te maken met deze onderdelen van een administratie.

Administratie.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op zich maken het aantal mappen natuurlijk niet zo heel veel uit, als je alles maar goed gestructureerd hebt.

 

Het enige wat ik eigenlijk mis is een urenregistratie, indien van toepassing.

Aantal mappen maakt uiteraard niet uit, maar wel of alles erin zit. Een urenregistratie lijkt me niet nodig: ik verkoop losse producten en verhuur mezelf dus niet per uur, bijvoorbeeld. Daarnaast haal ik de 1225 uur per jaar die voor enkele voordeeltjes nodig is, toch bij lange na niet.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou een map onderhandenwerk toevoegen en een map met voltooide opdrachten. Kan je mooi zien waar je nog mee bezig bent en wat je af hebt. Ook mbt login gegevens etc. handig.

Bedankt voor je reactie! Dit was inderdaad handig geweest, ware het niet dat ik volledig geautomatiseerde webdiensten aan ga bieden, en dus geen opdrachten waar ik zelf aan ga werken.

 

Ik begrijp wel uit jullie reacties dat er dus in ieder geval wettelijk verder geen verplichtingen voor de administratie zijn?

Link naar reactie
  • 0

 

Wat ga je doen met producten die geretourneerd worden binnen de 7 dagen afkoelPeriode ?

Kan nuttige gegevens voor je shop opleveren.

 

mvrgr

Liset Karman

Voorzitter van Stichting Witte Mus, een ANBI stichting die zich in zet voor het in Nederland van de rode lijst halen van de huismus. Onder anderen door de biotopen van de Huismus te herstellen, maar ook door adviezen aan LNV en particulieren, en door de eigen kolonie Huismussen in stand te houden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.