• 0

Wal-Mart stopt RFID-test

Een artikel in Emerce:

 

De test die supermarktketen Wal-Mart en scheermesjesfabrikant Gilette zouden voeren met RFID is stopgezet. RFID zou hierbij ingezet worden in de winkel, maar Wal-Mart wil de technologie alleen nog gebruiken binnen zijn magazijnen. "Het is een teken dat de RFID-bubbel op barsten staat", aldus een analist.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

No Wories. ;)

 

Wall Mart doet alles volgens plan. 2006 de logistieke ketens met RFID; omverpakkingen en pallets. 2020 op de winkelvloer, zeker niet alles want de barcode is en blijft goedkoper. Het stopen van de tests betekend dat de ervaringen met RFID installaties en klantenreacties klaar zijn en alles op de plank komt te liggen tot de prijs van de tag op het juiste niveau ligt.

 

Cheers, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

"Het stopen van de tests betekend dat de ervaringen met RFID installaties en klantenreacties klaar zijn en alles op de plank komt te liggen tot de prijs van de tag op het juiste niveau ligt."

 

 

k vraag me af waarom deze TAGS momenteel zo duur zijn om te produceren ( € 0,30. Je zou denken dat de ontwikkelings kosten door een gigantisch groot getal gedeelt kan worden aangezien het toepasbaar is op miljoenen producten per jaar.

 

Ook transport kosten van chips lijken me erg meevallen, aangezien er bijvoorbeeld wel 1 miljoen in een vrachtwagen kunnen.

 

Ze zullen verwerkt moeten worden in de verpakkingen, is dit soms het struikelblok? besteden bedrijven de verpakkingen eigenlijk uit of niet? indien ze dit wel doen zullen de verpakkings bedrijven misschien de tags wel aan de verpakking toe moeten voegen.

 

Waardoor denken jullie dat de prijs momenteel nog niet naar beneden kan?

 

Link naar reactie
  • 0

Wal-Mart began selling PCs manufactured by Microtel Computer Systems this week featuring Sun's alternative operating system based on Linux and its StarOffice productivity software, according to Wal-Mart's Web site.

 

Sun's Java Desktop System (JDS) is available in Microtel PCs with processors from both Intel and Advanced Micro Devices. The systems sell on Walmart.com at prices ranging from $298 to $798, depending on the configuration.

 

The new PCs are designed for business customers who are looking to move away from Microsoft's ubiquitous Windows operating system to an alternative product without spending a lot of time and money on retraining costs for their employees, said Peder Ulander, director of marketing for desktop solutions at Sun.

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

Forrester: Rfid breekt pas over twee jaar door

 

 

vrijdag 20 februari 2004 - Door Tjeerd Wiersma

 

Het gaat nog zeker twee jaar duren voordat de honderd grootste bedrijven in Amerika op grote schaal gaan investeren in Rfid. Dat zegt Forrester RFID-specialist Joshua Walker. “De markt is nu nog veel te onvolwassen.” Pas als bedrijven zoals Sun en SAP RFID serieus gaan nemen, wordt het wat met de technologie.

 

 

Volgens Walker moet 2004 worden gezien als een overgangsjaar. “Veel bedrijven zijn nu bezig met proefopstellingen”, zegt hij. Bekende voorbeelden zijn volgens hem Wal Mart (het grootste supermarktconcern ter wereld) en de Britse evenknie Tesco. “We staan nog aan het begin. Er zijn nog te veel vragen rondom rfid. De markt van bedrijven die bezig zijn met rfid ook nog te versnipperd. Kijk alleen al naar allerlei kleinere softwarebedrijven die in willen gaan zetten op rfid”, zegt Walker op een tweedaagse conferentie van Progress Software in de Amerikaanse stad Boston.

 

--------------------------------------------------

 

Als je bovenstaand bericht koppelt aan het bericht over verkoop van Sun computers in de Wal-Mart dan denk ik dat Wal-Mart achter de schermen met Sun klaar is voor een Rfid-launch.

Forrester kan er weleens naast zitten. Waarom zou Wal-Mart ineens Sun verkopen? waarschijnlijk omdat ze een deal hebben gesloten omtrent Rfid.

 

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

 

Wat heeft Sun met RFID te maken? Waarom zou de verkoop van Sun-computers een aanwijzing zijn dat WalMart klaar is voor een RFID-launch? Wat voor RFID-toepassing denk je dan aan?

 

ik ga uit van het artikel van Forrester dat RFID in belangrijke mate afhangt van bedrijven als Sun en SAP.

Het is eigenlijk een vraag waar ik zelf ook mee zit, kan alleen 1-2-3 bedenken dat Sun met Java toepassingen kan ondersteunen.

 

Opmerkelijk is wel dat Sun ondanks de 1,6 miljard dollar van Microsoft maar liefst 3300 man ontslaat. Maar ik denk dat ze dat doen omdat ze nieuwe development centers opzetten die zich richten op andere markten, zoals de consumentendesktop en wellicht RFID.

 

Je kan je ook afvragen: waarom zou Wal-Mart Sun computers verkopen terwijl een microsoft PC minder initiele marketing behoeft?

ergens is er dus in achterkamers gedeald, RFID is een nieuwe technologie die nog de hele levenscyclus moet doorlopen en aardig wat $ in de laden kan brengen voor development bedrijven. Vandaar mijn gok.

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

 

Wat heeft Sun met RFID te maken? Waarom zou de verkoop van Sun-computers een aanwijzing zijn dat WalMart klaar is voor een RFID-launch? Wat voor RFID-toepassing denk je dan aan?

 

Hmm..google heeft een snel antwoord op deze vraag

 

SUN MICROSYSTEMS OPENS RFID TEST CENTER TO HELP SUPPLIERS MEET REQUIREMENTS FROM WAL-MART

Opening of Texas-based RFID Test Center Kicks Off 12 Month Countdown To Meet Wal-Mart Compliance Requirements

 

NEW YORK – NATIONAL RETAIL FEDERATION CONFERENCE – JANUARY 12, 2004 – For the top 100 suppliers to Wal-Mart, the first item on their list of new year's resolutions likely reads "become RFID compliant." To help quell their fears and quickly achieve compliance status, Sun Microsystems will soon open the doors to its new, state-of-the-art RFID Test Center in Dallas, Texas.

 

The 17,000-square-foot warehouse facility is fully equipped to meet world standards and the requirements set forth by Wal-Mart for tagging and testing products at the pallet, case and item levels. The comprehensive list of programs available to testing suppliers includes a thorough analysis of the customer manufacturing, warehouse and distribution environments; production of a full scale product tagging plan; an end-to-end architecture for the implementation at the customer site; and incorporation of Sun services to ensure optimal performance of Sun hardware and software.

 

The tagging and comprehensive analysis of the customers’ products will be performed on conveyor stations, dock door stations and warehouse forklift portals. To extend Sun's efforts worldwide, Sun's second RFID Test Center is expected to open within a month in Scotland. Similar to the center located in Dallas, Texas, this center will allow European-based companies to test their RFID solutions, and help ensure compliance with regulatory and privacy standards. Corporations and government agencies around the world recognize RFID's potential to cut supply chain costs, increase operational efficiencies, speed delivery time, and minimize theft and waste.

 

"We are excited to get started helping suppliers in our RFID Test Center. Sun has been involved with RFID since the beginning, and we are the first company to provide Wal-Mart suppliers with a facility and the technical know-how and expertise to get their RFID implementations done right the first time," said Julie Sarbacker, director of the Auto-ID Business Unit at Sun Microsystems. "Built with the Sun Java Enterprise System and Sun's RFID infrastructure software for EPC, our solution is open and standards-based. We welcome any of Wal-Mart's suppliers to contact us and get started today."

 

The Sun RFID Test Center will be powered by the secure, reliable and highly scalable Solaris Operating System using the Sun Java Enterprise System Software, an integrated, open software system, and the unique Sun RFID infrastructure software that features self-healing and provisioning and works with most Electronic Product Code (EPC) readers. Customers will also be able to test RFID technology in conjunction with Sun's Java Enterprise System Software to smoothly integrate this technology into their existing technology strategy. Sun’s open and scalable RFID infrastructure software, based on Java technology, provides robust and seamless integration with every device, everywhere and everytime. This is especially important in environments where multiple devices such as RFID readers, scanners, or other handheld devices need to reliably and accurately collect and forward information with minimal supervision and down time. The Sun platform also facilitates secure and seamless integration with legacy systems and other best-of-breed enterprise applications and solutions. Sun Services can team with the suppliers to provide RFID expertise to ensure that solutions are architected and implemented to maximize return on investment and minimize total cost of ownership in the most timely and efficient way. For more information and to get started in the RFID Test Center today, visit http://www.sun.com/rfid or email rfid-testcenter@sun.com.

 

About Sun Microsystems' Work With RFID

 

Sun Microsystems' industry-leading, standards-based, RFID solution is a comprehensive end-to-end offering that includes hardware, software, services and best-in-class partnerships. For over three years Sun has been working to make RFID technology an extension of web services and a seamless part of software infrastructure such as the Sun Java Enterprise System. Sun has been a leading member of and advisor to the MIT Auto-ID Center – the driving force for Auto-ID standards, and has participated in numerous successful pilots and deployments. Sun is opening RFID Test Centers around the world to help companies test their RFID implementations before they invest - from tagging products, integrating data into back-end systems and sharing this data with supply chain partners. For more information on Sun's leading role with RFID visit http://www.sun.com/rfid. To start testing in a Sun RFID Test Center and learn how to get the competitive advantage necessary, email rfid-testcenter@sun.com today.

 

About Sun Microsystems, Inc.

 

Since its inception in 1982, a singular vision -- "The Network Is The Computer" -- has propelled Sun Microsystems, Inc. (Nasdaq: SUNW) to its position as a leading provider of industrial-strength hardware, software and services that make the Net work. Sun can be found in more than 100 countries and on the World Wide Web at http://sun.com

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Sun, Sun Microsystems, the Sun logo, Solaris, and "The Network Is The Computer" are trademarks or registered trademarks of Sun Microsystems, Inc. in the United States and other countries.

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik zit me echt enorm te verbazen over de enorme marketing power die achter de gehele RFID beweging zit.

 

De Metro Future Store (ben er geweest valt een beetje tegen), Wal Marts en Tesco's tests en logistieke implementatie, de tests met Gilette en de interesse van Benetton. Allemaal flink in de publiciteit geweest maar als je goed gaat kijken wordt er veel gepraat en gewezen naar de RFID voordelen op de winkelvloer maar gaat het nog erg lang duren, alleen al de realistische target van Wall Mart om 2020 te starten met RFID op de winkelvloer geeft aan dat het nog even gaat duren. Toch erg interessant dat we pagina's volschrijven over iets dat over 16 jaar pas echt in enorme volumes zal worden geimplementeerd. Belangen, belangen, belangen.

 

Het grappige is dat retailers pas bewegen als het echt niets kost en bewezen voordelen heeft, een IT benadering volgens de kruideniers methode en daar kun je heel veel marketing tegenaan gooien als het uiteindelijk daarover gaat kiest de retailer eireren voor zijn geld ;D

 

Cu, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

Een artikel in Emerce:

 

De test die supermarktketen Wal-Mart en scheermesjesfabrikant Gilette zouden voeren met RFID is stopgezet. RFID zou hierbij ingezet worden in de winkel, maar Wal-Mart wil de technologie alleen nog gebruiken binnen zijn magazijnen. "Het is een teken dat de RFID-bubbel op barsten staat", aldus een analist.

 

De Gilette interesse is logisch. Hun producten staan door de hoge diefstal gevoeligheid niet in een schap maar zijn verkrijgbaar aan een info balie na de kassa. Gilette profiteerd dus niet van impuls aankopen en wil dus heel graag de winkelvloer op. Meer fabrikanten van vergelijkbare producten lopen voorop in de RFID push vanuit de fabrikantenkant.

 

Enorm interessante RFID winkel is de Prada Store in NYC. Collega's van me ernaar toe gestuurd en deze door Rem Koolhaas ontworpen winkel zit vol met de meest geavanceerde technologieen (je raad het al gesponsord door de technologiefabrikanten). Bvb een projectie van je achteraanzicht in een paskamer naast je spiegelbeeld zodat je je gepaste Prada kleding in een opslag van voren en achter kan zien.

 

Probleempje in de RFID tests; van een rijtje CD's in een CD bak allen met RFID tag word alleen de voortste gelezen door een wireless RFID lees-scanner. Hmmm. Ook blijkt een bestaand volledig geautomatiseerd distributie centrum ombouwen van barcode recognition naar RFID recognition een behoorlijke som geld te kosten.

 

Cu, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

Probleempje in de RFID tests; van een rijtje CD's in een CD bak allen met RFID tag word alleen de voortste gelezen door een wireless RFID lees-scanner. Hmmm. Ook blijkt een bestaand volledig geautomatiseerd distributie centrum ombouwen van barcode recognition naar RFID recognition een behoorlijke som geld te kosten.

 

Ik lees in de automatiseringsgids dat Oracle ook vol in gaat zetten op RFID, ze spreken daar van een '3 billion industry', uiteraard willen ze ook een stukje van de taart.

 

Naast het ombouwen van distributiecentra zullen produktiecentra wellicht ook omgebouwd worden om de chips 'in te bakken'. De rfids worden dan niet als component ingebracht maar worden ter plekke gebakken.

Binnenkort start er een proef door het Poly-Apply consortium met melkpakken waarin rfid achtige tegenhangers in het verpakkingsmateriaal verwerkt worden, dan kan de kostprijs van de chips terug naar 2 eurocent per pak. De chips worden dan niet aangebracht als component maar in het produktieproces van de melkpakken geproduceerd.

 

De beweging van Sun (massa-ontslag) en Wal-mart(verkoop nieuw besturingssysteem van Sun) duiden op meer wat niet in de berichtgeving wordt vermeld. Die 16 jaar kan weleens binnen enkele jaren zijn.

 

Scott McNealy (CEO Sun) heeft gezegd dat Java in de toekomst geen open programmeertaal meer wordt (automatiseringsgid,3april pag 5). Als ze nu alle rfid toepassingen bij Wal-Mart in Java maken, en afnemers en toeleveranciers de toepassingen aanbieden heb je licentiegoud in handen.

Dat kan weleens de strategische deal tussen Sun en Wal-Mart zijn die dan beiden cashen op rfid technologie.

 

Het lijkt op een strategisch partnerschap tussen Sun en Wal-Mart, de aanloopkosten worden op die wijze terugverdiend.

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

De beweging van Sun (massa-ontslag) en Wal-mart(verkoop nieuw besturingssysteem van Sun) duiden op meer wat niet in de berichtgeving wordt vermeld. Die 16 jaar kan weleens binnen enkele jaren zijn.

 

Scott McNealy (CEO Sun) heeft gezegd dat Java in de toekomst geen open programmeertaal meer wordt (automatiseringsgid,3april pag 5). Als ze nu alle rfid toepassingen bij Wal-Mart in Java maken, en afnemers en toeleveranciers de toepassingen aanbieden heb je licentiegoud in handen. Dat kan weleens de strategische deal tussen Sun en Wal-Mart zijn die dan beiden cashen op rfid technologie.

 

Ha, weer een leuke complottheorie. WalMart dat zich door Sun in een anti-Microsoft positie laat manipuleren. Waarschijnlijk is het andersom. Sun is inmiddels zo wanhopig dat ze hun computers voor een prikkie te koop aanbieden (WalMart is lachende derde) en een gratis rfid-demo opzetten (WalMart is wederom lachende derde). En Sun maar bidden. De standards worden namelijk bepaald door EPC Global User Action Group en Sun is slechts toeleverancier.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De 100 belangrijkste leveranciers van Wal-mart leveren - volgens Wal Mart - 1 jan. 2005 met Rfid aan, echter één belangrijk verschil met het originele plan: leveranciers gaan onderscheid maken tussen te taggen producten en non-tagged produkten. Voorlopig zijn de fysieke beperkingen om producten uit te lezen nog het grootste probleem.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Don't Mess With Wal-Mart's RFID Pilot

By Larry Dignan, Baseline

July 6, 2004

 

The retailing giant's radio-wave tracking pilot may be less than perfect, but the company and its suppliers are forging ahead anyway. Pony up here to see how the testing is going in Texas. (Baseline)

   

 

At a Wal-Mart Supercenter in Denton, Texas, a hallway leading to the retail floor has two pairs of gray and black, 6-foot-high silhouettes with yellow eye-like lights within 10 feet of each other. The mission: Detect and record goods that contain tags emitting radio waves.

 

Down the road at a Hickory Creek store, printers from Hewlett-Packard sit on shelves with radio frequency identification (RFID) tags attached. A brief note informs customers that Wal-Mart is testing electronic tagging. The tags sit on the bottom side panel of the printer box. Each tag carries the serial number, model and an undisclosed "option" code as a backup for the bar code.

 

Welcome to the epicenter of Wal-Mart's early efforts to track the movement of 21 tagged products wirelessly. Ultimately, all of the 100,000 types of products found in the average Supercenter will be tracked. Here in Texas, Wal-Mart is receiving 21 tagged products from eight suppliers at Distribution Center 6086 in Sanger and distributing to stores in the Dallas-Fort Worth metroplex. Wal-Mart says it will begin bringing more suppliers into the pilot each week, leading up to its January 2005 deadline to have its top 100 suppliers shipping RFID-tagged goods.

 

Wal-Mart says the RFID trials are a success with the occasional "pilot learnings." But analysts wonder what constitutes a success for Wal-Mart's RFID efforts. Is success 100 percent of Wal-Mart's top suppliers sending 100 percent of their goods tracked by radio waves? If so, the RFID mandate is falling short. Is success moving an industry forward toward RFID gradually? If so, Wal-Mart is successful. Does success mean Wal-Mart's suppliers get a return on investment from RFID? No one knows.

 

The latter question is a stickler, says AMR Research analyst Kara Romanow, who adds few suppliers will generate a return beyond keeping Wal-Mart happy. "A lot of this is hype," says Romanow. "[suppliers] are barely closer to 100 percent compliance with Wal-Mart's deadline than [they] were six months ago."

 

A trip to Wal-Mart's Texas beachhead shows it is forging ahead. RFID readers and tagged cases and pallets are arriving from eight suppliers—Gillette, Hewlett-Packard, Johnson & Johnson, Kimberly-Clark, Kraft Foods, Nestle Purina PetCare, Procter & Gamble and Unilever. These tagged cases are tracked by radio waves as they arrive from Sanger and move to the store floor, but the technology is still immature. Wal-Mart wouldn't discuss its read rate--the ability of a reader to recognize the radio waves from a tag--but tracking tests at Sun Microsystems' nearby Carrollton facility show the chances of a reader recognizing a tag may be little better than a coin flip. A lot of trial and error is needed to get 100 percent read rates in the lab, and those results are no guarantee they'll hold in the real world. That's what Wal-Mart is wrestling with now.

 

Wal-Mart has kept a tight lid on the specific details of its pilot, but has acknowledged "a few minor bumps in the road." Simon Langford, Wal-Mart's manager for RFID, says all top 100 suppliers will hit Wal-Mart's deadline of January 2005, and 37 more volunteers will join them. The catch? Not every product will be tagged. "It's not viable to tag everything," says Langford.

 

The reasons why suppliers won't have 100 percent of goods tagged vary, according to Langford. Less-than-perfect read rates, lack of returns for suppliers and expense of the tags are all valid reasons to fail to tag all products. Langford says Wal-Mart is willing to work with a supplier that tags 80 percent of its products and "provide feedback" to get its partner to 100 percent. It's too early to discuss fines, he says.

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

in oktober start een nieuw initiatief om de RFID nieuw leven in te blazen...

 

Nieuw leven? RFID is nooit dood geweest. Een maand geleden stonden de bazen van Wal-Mart, Tesco, Metro en Ahold op hetzelfde podium in Brussel RFID te verkondigen, naast hun collega's van Unilever, Danone, Nestlé en zo nog een paar. Voor internetverkoop waren die mannen lang zo enthousiast niet. RFID is bigger!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    8 leden, 331 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.