• 0

Ik heb een briljant idee--maar hoe nu verder ?

Hallo,

 

Ik ben nieuw op dit forum maar volgens mij zit ik hier bij de juiste groep.

Zondagmorgen heb ik mij verdiept in het maken van een eenvoudige website en zie hier het resultaat:

 

www.allesoppostcode.nl

 

Hier wordt alles duidelijk omschreven wat ik voor ogen heb en wat mijn idee is.

 

Ik wacht de reacties graag af,

 

Met groet,

 

Jan Nienhuis

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik wil echt niet je idee meteen afkraken, maar ik heb eerst even wat vragen;

 

- Hoelang heb je over dit concept nagedacht..

- Hoelang ben je hier al mee bezig

- Heb je hier al met anderen over gesproken en wat waren hun meningen..

 

Dit is voor zover ik nu kan zien weer een ondernemer met een groots idee (maar wat later toch tegen blijkt te vallen, en dan druk ik het nog zacht uit)

 

Anyway, je ploft hier lekker je link neer, maar wat is je vraag? Of wil je promotie?

Link naar reactie
  • 0

Ik ben niet bang voor dit soort zaken en zeker niet als ze ook nog in de ontwikkelingsfase zitten.

 

De naam is medebepalend voor het succes.

 

Daarnaast zijn de ideeen van dien aard dat ik daar volgens mijn bescheiden mening ook uniek mee ben.

 

Op de website heb ik maar 10% onthuld van wat er zich werkelijk af gaat spelen en de rest zal ik niet eerder prijs geven nadat ik een 99% screening op eventuele partners heb toegepast

Link naar reactie
  • 0

Daar mag het :P

 

-- Edit --

 

Ik wil je niet afkraken zoals ik al eerder zei, maar het is een feit dat een groot deel van alle ondernemers binnen 3 jaar failliet/gestopt is. Ik heb wel al gezien dat je een BV runt, dus mijn excuses dat ik je/uw ondernemerschap in twijfel trok.

 

Ik zou op zoek gaan naar investeerders en vervolgens je idee stap voor stap uitwerken. Stel een plan van aanpak op en probeer naamsbekendheid te krijgen.

 

-- /Edit --

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb op dit moment maar 1 doel voor ogen en dat is een super-site neer te zetten en dat kan alleen met de juiste mensen om me heen. Jouw opmerking schoot mij even in het verkeerde keelgat... ;)

Ik ben een ex-ondernemer die bijna failliet gegaan is door een uitvinding en daar Europees octrooi heb op aangevraagd en gekregen.

Zoek maar eens naar Isoparket of Isoparquet in Google.

 

En als je wilt weten hoe ik verder in elkaar zit moet je de volgende site even bezoeken http://www. .nl

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn er zoveel:

 

buurtlink

streekmedia

onzebuurt

regioweb

enz.enz.

 

Veel met subsidie opgestart maar gedoemd om te mislukken omdat de commercie ontbreekt.

 

Ik wil niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb maar zonder een goed commercieel plan redt je het niet. De website zorgbode heb ik door trieste omstandigheden laten maken zonder daarbij een goed commercieel plan te hebben en dan ben je ten dode opgeschreven.

 

Inmiddels is het commerciele plan rond en hopelijk kan de site in de lucht blijven.

 

Ga er maar van uit dat je nog vaak terug zult denken aan deze digitale briefwisseling en de gemiste kans.

 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn er zoveel:

 

buurtlink

streekmedia

onzebuurt

regioweb

enz.enz.

 

Veel met subsidie opgestart maar gedoemd om te mislukken omdat de commercie ontbreekt.

 

Ik wil niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb maar zonder een goed commercieel plan redt je het niet. De website zorgbode heb ik door trieste omstandigheden laten maken zonder daarbij een goed commercieel plan te hebben en dan ben je ten dode opgeschreven.

 

Inmiddels is het commerciele plan rond en hopelijk kan de site in de lucht blijven.

 

Ga er maar van uit dat je nog vaak terug zult denken aan deze digitale briefwisseling en de gemiste kans.

 

 

Ik ben bang dat deze heer een beetje feedback zocht, maar zich nu voorlopig niet laat zien.

Niet iedereen kan in "trieste omstandigheden" bepaalde reactie's gebruiken, ben ik bang.

Ik hoop niet dat het waar is, en dat dhr. gewoon is gaan slapen (sommigen doen dat wel eens op deze tijden ;) ) maar mijn gevoel zegt iets anders. Zou jammer zijn........

 

En dit is geen aanval op mijn mede-forum-leden, maar een nadenkertje voor de nacht (of morgen) OK ? ;)

 

Marcel

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik ben bang dat deze heer een beetje feedback zocht, maar zich nu voorlopig niet laat zien.

Niet iedereen kan in "trieste omstandigheden" bepaalde reactie's gebruiken, ben ik bang.

Ik hoop niet dat het waar is, en dat dhr. gewoon is gaan slapen (sommigen doen dat wel eens op deze tijden ;) ) maar mijn gevoel zegt iets anders. Zou jammer zijn........

 

En dit is geen aanval op mijn mede-forum-leden, maar een nadenkertje voor de nacht (of morgen) OK ? ;)

 

Marcel

 

 

Zou zeker jammer zijn, maar erg duidelijk was hij niet. M.i. staat zijn wens op zijn site en dan staat het op de verkeerde plek in dit forum.

 

"Investeerder(s) gezocht voor @LLESOPPOSTCODE

 

U bent de investeerder die op zoek is naar een solide investering met een pay back die U bijna voor onmogelijk hield. Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op want unieke investeringen doen zich weinig voor en met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wordt uw investering echt een GOUDEN berg ."

Link naar reactie
  • 0

Beste Jan,

 

Eerste reacties zijn niet vriendelijk maar wel eerlijk. Net zo eerlijk als jouw enthousiame.

 

Bij het beoordelen van een idee (net als bij een patent) ga je eerst kijken wat er al is, of dat een succes is en wat daar eventueel mis mee is waardoor het geen succes is.

 

Het zoeken via postcode naar zaken in de buurt zoals kapper bestaat al. http://www.zoekenmetpostcode.nl/ Moet eerlijk zeggen dat ik deze site niet kende. Als ik wat in de buurt zoek doe ik dat via Google of incidenteel in de goudengids of telefoongids.

 

Je zegt anders te zijn en dat voorlopig voor jezelf te willen houden. Dat is je goed recht maar dan beoordelen we alleen wat we zien en dat is (nog) niet zo veel.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Neem maar aan dat ik mij goed georienteerd heb op alles wat om dit moment geboden wordt.Maar om een plan (idee) tot een succes te maken zijn er een aantal voorwaarden:

 

Idee moet echt origineel zijn

Idee moet toegevoegde waarde bieden

Idee moet een commercieel plan hebben.

Last but not least als er aan deze 3 voorwaarden wordt voldaan dan zijn de mensen belangrijk en die wil ik rangschikken als volgt:

 

Commercieel talent

Website Bouwer(s)

Grafisch ontwerper(s)

Marketing

 

Uiteraard zal ik commentaar krijgen op de volgorde en daarom hierbij een beknopte CV:

 

1970 t/m 1985 Advertentieverkoper Gouden Gids

1985/1990 Franchisenemer vloerenzaak en Tel. Verkoopburo

1990 t/m 2008 Zelfstandig ondernemer in houten vloeren en in bezit van europees octrooi op parketvloer.Ontwikkeling en octrooibescherming heeft mij een vermogen gekost en bijna failliet gegaan.

 

 

Begin 2008 t/m heden Tel. verkoop op sites in eigen beheer.

www. .nl

www. .nl

 

Hier haal ik een redelijk inkomen uit maar te weinig om de investering van www. .nl op mij te nemen.

 

 

Ik hoop hiermede iets meer duidelijkheid geschapen te hebben over mijn persoon.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste ondernemers/ studenten en ander zakelijk ingestelde mensen,

 

Ik heb een vraag:

 

Ik heb een goed idee om een bestaand product in een nieuw jasje te steken, Moet ik hiervoor patent aanvragen op het idee, of kan ik naar het bedrijf toegaan om mijn idee met hun te delen en eventueel te onderhandelen?

Ik heb laatst gehoord dat het ook mogelijk is om een brief naar jezelf te sturen met een soort van notariele akte, waardoor je door middel van een datum kunt aantonen dat jij op die dag dat idee hebt vastgelegd op papier?

Ik ben bang dat als ik ga onderhandelen zonder patent te hebben, dat het bedrijf mijn idee toepast en mij buiten beschouwing laat.

 

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Rick

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een ex-ondernemer die bijna failliet gegaan is door een uitvinding en daar Europees octrooi heb op aangevraagd en gekregen.

 

Ik triggerde op het bovenstaande ("bijna failliet gegaan ... door een uitvinding en daar Europees octrooi ... op aangevraagd en gekregen").

 

Ik ben over het algemeen nogal voor octrooibescherming. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je eraan failliet gaat.

 

Is uit jouw ervaring misschien een les te trekken t.b.v. HL collega's?

 

Vriendelijke groet

 

Cees van der Waal

0650745035 - info@budgetpatent.nl www.budgetpatent.nl

Link naar reactie
  • 0
De website zorgbode heb ik door trieste omstandigheden laten maken zonder daarbij een goed commercieel plan te hebben en dan ben je ten dode opgeschreven.

 

Beste Jan,

 

Ik heb het gevoel dat je je briljante idee momenteel zelf al aan het doden bent. Ik zie een website zonder echte toegevoegde waarde, die zich niet echt onderscheid van "de rest" maar dit wellicht wel zou kunnen doen al weet ikzelf niet hoe.

 

Je vraag om feedback, zonder open kaart te spelen en zonder je open te stellen voor de gegeven feedback. Met als gevolg dat je veel mensen tegen hun schenen trapt.

 

Ga er maar van uit dat je nog vaak terug zult denken aan deze digitale briefwisseling en de gemiste kans.

 

Laat de briefwisseling alhier niet een gemiste kans voor jezelf zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik ben bang dat deze heer een beetje feedback zocht, maar zich nu voorlopig niet laat zien.

Niet iedereen kan in "trieste omstandigheden" bepaalde reactie's gebruiken, ben ik bang.

 

En dit is geen aanval op mijn mede-forum-leden, maar een nadenkertje voor de nacht (of morgen) OK ? ;)

 

Marcel

 

 

 

Zou zeker jammer zijn, maar erg duidelijk was hij niet. M.i. staat zijn wens op zijn site en dan staat het op de verkeerde plek in dit forum.

 

 

Achteraf gezien (nu dus) heb ik misschien een inschattingsfoutje gemaakt. Ik was alleen bang dat een noobie per direct afgeschoten werd, zoals m.i. ook gebeurd .(andere draadjes) Zoiets vind ik jammer en onnodig soms, zacht gezegd.

 

 

Jan, concentreer je aub op Paperclip :

 

Ga er maar van uit dat je nog vaak terug zult denken aan deze digitale briefwisseling en de gemiste kans.

 

Laat de briefwisseling alhier niet een gemiste kans voor jezelf zijn.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.